27🌸 있어요, 없어요

1.2K 61 42
                                    

Bu bölümde 있어요 ve 없어요 gramerini öğreneceğiz.

🎈 있어요 (is-seo-yo)🎈

1. Sahiplik bildirir. Bir şeye sahip olduğunuzu belirtirken 있어요 kullanabilirsiniz.

Örnek📍

A: 연필 있어요? ☞ Kurşun kaleme sahip misin?/ Kurşun kalemin var mı?

B: 네, 있어요. (Ne, isseoyo) ☞ Evet, sahibim.

연필: Kurşun kalem

*Daha önce açıkladığım gibi burada da belirtmek istiyorum. 연필 있어요 derken, sondaki 있어요'yu söylerken ses tonunuzla soru sorduğunuzu belli ederseniz soru cümlesi olur ve "Kurşun kaleme sahip misin?" anlamı çıkar. Fakat bu cümleyi normal bir ses tonu ile söylerseniz "Kurşun kaleme sahibim" anlamı çıkar.

2. 있어요, aynı zamanda bir yerde bir insanın ya da bir nesnenin var olduğunu bildirirken kullanılır. Bunu ilerleyen bölümlerde öğreneceğiz. Şimdilik sadece "sahip olmak" anlamı ile örnekler yapacağız.

Not: 있어요 okunurken ㅣ'nin altındaki ㅅ ortadaki 어 ile birleştirilerek okunur.

있어요 ( is-seo-yo), yani issoyo gibi bir ses çıkar.

🎈 없어요 (eopseoyo)🎈

없어요, 있어요'nun zıttıdır. Bir şeye sahip olmadığınızı bildirirken ya da bir mekanda bir nesnenin ya da bir insanın olmadığını bildirirken kullanılır.

Örnek📍

A: 지우개 있어요? ☞ Silgiye sahip misin? / Silgin var mı?

B: 아니요, 없어요. ☞ Hayır, sahip değilim.

Şimdi yukarıdaki diyaloğa bakalım

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


Şimdi yukarıdaki diyaloğa bakalım.

Birinci fotoğrafta genç, kıza dönerek "우산 있어요?" diye soruyor.

Kız da, "네, 있어요" olarak cevap veriyor. Bakalım aralarında ne konuşmuşlar?

우산 있어요? ☞ Şemsiyeye sahip misin?/ Şemsiyen var mı?

네, 있어요 ☞ Evet sahibim.

우산: Şemsiye ☂

Şimdi diğer diyaloğa bakalım. Bu diyalogta da kız gence soru soruyor.

앤디 씨, 우산 있어요? ☞ Endi, şemsiyen var mı?/ Endi, şemsiyeye sahip misin?

아니요, 없어요 ☞ Hayır yok / Hayır, sahip değilim.

Bu bölümde hem yeni bir gramer hem de yeni bir kelime öğrendik. Kelimemizi aşağıya tekrar yazıyorum unutmayalım🌸

우산: Şemsiye ☂

Not: 없어요 okunurken, ㅅ karakteri 어 ile birleştirilerek okunur.

Bu bölümde öğrendiğimiz gramerin (있어요,없어요) okunuşunu kendi kulağınızla dinlemeniz için aşağıya bir video ekledim. Medyadaki kız bu gramer hakkında İngilizce olarak açıklamalar yapıyor, İngilizceniz az ise bile endişelenmeyin. Videoyu sadece 있어요, 없어요'nun nasıl telaffuz edildiğini Koreli birinden duymanız için koydum. İzlerseniz sizin için faydalı olacaktır ♫


Korece Öğreniyorum   한국어를 배워요Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin