4. Dad

28.4K 617 182
                                    

Lang stuk! :D ik vind hem persoonlijk erg leuk!

"Veel plezier bij die klootzak"

~De volgende dag~

Floor p.o.v

Ik word langzaam wakker. Ik knipper met mijn ogen en rek me uit. Ik wrijf in mijn ogen. Ik kijk op mijn wekker. Het is tien uur in de ochtend. Ik pak mijn mobiel. Ik heb een smsje van mijn vader.

Om half 1 vertrekt je trein vanaf Amsterdam. Spoor 5. Ik heb het geld voor een trein kaartje overgemaakt naar je bank rekening ;) xx pap.

Okeei. Dank je pap. x Floor.

Ik hoor rare geluiden vanuit de wc komen. Ik stap uit bed en loop naar de wc. Mijn moeder buigt zich over de wc heen en geeft over. Ik trek een vies gezicht maar pak haar haren vast. Als ze klaar is pak ik een washandje uit het kastje en geef die aan haar. Ze maakt haar mond schoon. Ik loop met haar naar de woonkamer en ga zitten op de bank.

"Mam je kan beter op bed gaan liggen. Je bent ziek." zeg ik.

Simone knikt.

"Ik ga zo weg. Mijn trein naar België vertrekt om half een. Red je je alleen voor twee dagen?" vraag ik.

"Jawel.." zegt simone.

"Okee. Ik maak even een broodje voor ons beiden en dan moet je naar bed en slapen." zeg ik.

Simone knikt.

Ik sta op en loop naar de keuken. Ik smeer twee broodjes. Beiden met kaas. Ik loop naar mijn moeder en geef haar een broodje. Ik ga naast haar zitten en we beginnen met eten. Tijdens het eten zeggen we niks tegen elkaar. Ik heb daar zelf ook geen behoefte aan. Als we de broodjes op hebben breng ik de bordjes naar de keuken en zet ze in de vaatwasser. Ik loop weer naar mijn moeder.

"Mam als je vieze kleren hebt stop je ze in de wasmand die op mijn kamer staat. Maandag als ik er weer ben doe ik de was. De vieze borden en bekers zet je maar in de gootsteen. Ik heb gister avond stof gezogen dus dat hoeft niet. Eten ligt in de diep vries. Dat kan je warm maken in de oven of in de magnetron. Drinken staat in de koelkast. Als je nog iets nodig hebt bel je mij maar. Ik regel dan wel dat de buurvrouw je komt helpen." zegt floor.

"Is goed. Dank je lieverd." zegt simone.

Ik knik.

"Kom ik breng je naar bed." zeg ik.

We staan op. Ik ondersteun mijn moeder met lopen omdat ze nogal zwak is als ze ziek is. We lopen naar haar slaapkamer. Ze gaat in bed liggen. Ik haal een emmer en een washandje op. Ik leg het naast haar bed neer.

"Als je moet overgeven ligt hier naast je bed een emmer en een washandje." zeg ik.

"Oke." zegt simone.

"Ik breng onze huis sleutel naar de buurvrouw zodat ze af en toe even bij je kan komen kijken." zeg ik.

Mijn moeder knikt. Ik loop haar slaapkamer uit. Ik loop naar mijn slaapkamer en pak een tas. Ik stop er schone kleren en ondergoed in. Ik pak mijn toilet tas in en doe het in de tas. Ik pak mijn mobiele telefoon en een oplader. Daarna loop ik naar mijn moeders kamer. Ik druk een kusje op haar voorhoofd.

"Doei mam." zeg ik.

"Doei. Veel plezier bij die klootzak" zegt simone.

Ik negeer wat ze zei en loop haar kamer uit. Haar taal gebruik is echt veranderd.. Ze mag best wat aardiger doen. Ik doe zo veel voor haar.. Ik loop de voordeur uit. Ik klop op de deur van de buurvrouw. Een oudere vrouw doet open. Dit is mevrouw Mikson. Ze is onze buurvrouw. Ze is 56 jaar en erg aardig.

Sex lessons ft. Liam Payne.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu