"Niemand is liever dan jij bent, zelfs Tess niet."
Floor p.o.v
Ik loop de kamer in. Ik zie Luke op het bed rand zitten. Hij heeft zijn hoofd in zijn handen. Tess wrijft over zijn rug. Mijn ademhaling versnelt.
"Luke? Luke wat is er?" vraag ik ongerust.
Ik stap naar het bed. Ashton legt een hand op mijn schouder-die ik er meteen af sla. Ik kijk Luke aan. Er zit een snee in zijn lip en zijn wangen zijn nat.
"Luke? Wat heb je gedaan?" vraag ik.
Luke's borst gaat hevig op en neer.
"Ik trof hem zo aan in de badka-" zegt tess.
"Ik vroeg jou niet om uitleg." sis ik.
Tess is meteen stil. Ik pak Luke's gezicht vast.
"Ik wil je niet teleur stellen." zegt luke.
"Kunnen jullie de kamer verlaten? Nu meteen." zeg ik bot.
Ashton knikt lief naar me. Tess en Ashton verlaten de kamer. Ik weet dat ik me gemeen gedraag maar ik wil even alleen met Luke zijn.
"Luke kijk me aan." zeg ik.
Luke kijkt me aan met waterige ogen.
"Ik wil je niet teleur stellen. Ik wil een goede broer voor je zijn. Maar dat lukt me niet." zegt luke overslag.
"Luke. Lieverd je bent de beste broer die ik maar kan wensen." zeg ik.
"Maar ik heb kanker Floor." zegt luke hard.
Ik zucht.
"Je bent bijna beter." probeer ik.
Luke veegt zijn tranen weg.
"Weet ik.. Alleen ik moet pillen blijven slikken en ik blijf zwak." zegt luke.
"Jij bent niet zwak. Als er iemand sterk is, dan ben jij dat wel. Je hebt gevochten, gevochten tegen die rot ziekte. Je bent dagen zo dood ziek geweest, ik dacht zelfs dat je dood zou gaan. Ik zag je soms in je bed liggen, ogen gesloten, opgezwollen gezicht en je zat vol medicatie. Piepende apparaten stonden om je bed heen. Maar jij, jij gaf niet op. Je bleef maar door knokken. Je bent een geweldige broer Luke. We gaan samen nog veel leuke dingen beleven en ik laat je niet gaan." zeg ik.
Er rollen tranen over zijn wangen.
"Je bent zo lief Floor. Niemand is liever dan dat jij bent, zelfs Tess niet." fluisterd luke.
Ik geef Luke een knuffel. Ik wrijf met mijn hand over zijn rug. Af en toe heeft Luke een aanval waardoor hij heel raar gaat doen. Door met hem te praten, gaat het beter.
"Hoe kom je aan die snee?" vraag ik.
"Ik wilde mijn snor scheren." grinnikt luke.
Ik begin te lachen.
"Je hebt geen snor gekkie." zeg ik.
"Ik houd van je Floor." fluisterd luke.
"Je hebt echt geen idee hoeveel ik van je houd." zegt luke.
Ik glimlach naar hem.
"Je bent de beste broer ooit." zeg ik.
Luke knipoogt naar me.
"Ik haal Tess en Ashton wel even." zeg ik.
Luke knikt.
Ik loop naar de deur. Ashton en Tess staan op de gang.
JE LEEST
Sex lessons ft. Liam Payne.
FanfictionFloor Hemmings Floor is een lastig meisje. Ze woont met haar moeder in Amsterdam. Haar vader heeft hun verlaten en is met zijn nieuwe vriendin in België gaan wonen. Ze heeft veel vriendinnen. Ze is een druk, lief en een spontaan meisje. Ze gedraagt...