Seminggu kemudian..
"Maaf,tuan.Kami semua gagal nak jejak penjenayah tu.Dia bagaikan hilang," ujar Sarjan Johnny.
"Hilang?! Saya tak nak dengar sebarang alasan! Cari dia sampai dapat!" arah Inspektor Shane.
Kekangan kerja serta tarikh pertunangannya yang semakin dekat membuatkan dia berasa semakin tertekan.
Penjenayah dah hilang entah ke mana dan kekasih hatinya pulak sedang merajuk.Apa kes bro?
Tengah elok berfikir,tiba-tiba shaja ingatannya terimbas kembali pada wajah gadis bertopeng.
Entah kenapa mata gadis tersebut seolah-olah pernah dia lihat.Tapi kat mana? Takkan kat dalam jamban.Haihh bersama-sama kita menepuk dahi.
________________________________
"Amboi,segak ye Uncle Haikal," puji Roland sambil meletakkan kedua-dua kakinya di atas meja.
Alex jugak tak lepas daripada membuat perkara yang sama.
"Aku dah lama tertanya.Roland tu en anak kandung Xender.Asal perangai dia macam Alex pulak?" bisik Zack pada Miko."Sebab Alex tu setan.Keje dia kan menyesatkan manusia," jawab Miko selamba.
"Tahniah bro! Setelah lama kau membabi dengan kitorang,akhirnya kau kahwin jugak dengan Cherina," bangga Akim.
Mereka turut tumpang gembira melihat Tengku Haikal yang sedang mencuba sut untuk hari esok di mana majlis perkahwinannya bakal berlangsung.
"Lepas selesai je majlis,kau pegi bilik aku.Biar aku ajar kau cara nak beromen dengan betul," kata Alex selamba.
"Fuck you! Aku tahu sendiri style dia!" bidas Tengku Haikal tenang.
"Wahhh! Dah matang dah kwan aku ni!" usik Riko diikuti gelak mereka.Tengku Lily yang baru tiba bersama cucu-cucunya dan jugak Tasya,segera melabuhkan punggung di atas sofa.
"Nape kurang ajar sangat kamu berdua ni?! Kaki diletakkan di atas meja.Mana letak adap tu?!" tegur Tengku Lily garang.
Roland dan Alex menurunkan semula kaki mereka dengan malas.
"Adap tertinggal kat rumah,"jawap mereka serentak."Hah,menjawap! Menjawap!"
"Muah!" ujar mereka berdua lagi."Papa mana?" soal Riley apabila melihat ketiadaan Tengku Fazril.
"Papa Riley kat hospital.." tipu Alex.Mereka semua memandang ke arah Alex dengan riak yang pelik.Sejak bila Xender masuk hospital?
"What?! Nape papa masuk hospital?!" soal Riley terkejut.Jantungnya berdegup tidak sekata.
"Dia masuk hospital sebab nak repair otak dia! Hahahahah!!" gelak Alex jahat.Mereka juga turut tergelak dengan lawak bodoh Alex.
Riley memuncungkan bibirnya tanda merajuk.Jahat betul Uncle Alex.
Pak!
"Adoi!!" Kepala Alex ditolak kasar oleh seseorang.
"Kepala tengkorak kau! Patutnya otak kau yang kena repair! Sengal!" marah Tengku Fazril.
Dia menapak ke arah Tengku Haikal yang berdiri segak di tepi sofa.
"Cun!! Ni baru adik aku!!" puji Tengku Fazril lantas mengusap rambut Tengku Haikal.
"Sejak bila guna 'aku' ?" sampuk Tengku Lily tegas.Tengku Fazril tersengih menampakkan giginya.
"Apa ni ALONG? Sesuka hati je nak usik rambut ANGAH," rajuk Tengku Haikal sambil menoleh ke arah wajah mummynya.
YOU ARE READING
Miss Destroyer (In Editing)
RomanceSiri Ketiga. (1 in Romantic),(1 in Actionromance),(1 in Comedy),(1 in Seksi),(1 in Goda),(1 in Manja),(1 in Hot),(1 in Kejam),(1 in Dendam),(1 in Misteri) Selepas sahaja Putri Risha meninggal dunia,Tengku Fazril dan anak-anaknya telah bertekad akan...