Pang!
Terteleng tepi wajah Tengku Fazril apabila menerima sebuah tamparan maut daripada 'isteri kesayangannya.' Akibat daripada perbuatan Angel,ciuman mereka terlerai.
"Sengal!" marah Angel bengang.
Sesuka hati je nak curi first kiss aku!
"What's wrong with you?!" Terkejut Tengku Fazril dengan tindakan gadis anggun itu."Kau sape nak kiss aku camtu,huh?!" herdik Angel.Lupa penyamarannya sebentar akibat terlalu terkejut.
"Kau? Aku? Huh! I'm your husband! Apa salah aku nak kiss kau sebagai husband sendiri?!" tengking Tengku Fazril.
Berbekas pipi dia menerima tamparan tersebut.Gelaran manja mereka turut bertukar.
Tak pernah 'Putri Risha' berkelakuan ganas dan kurang ajar seperti tadi.
Seketika,Angel bagaikan sedar dengan tindakannya serta penyamaran yang sedang dia lakukan.
Apa yang aku dah buat ni? Kantoilah kalau terus camni.Aku kena betulkan keadaan.
"Daddy.." panggil Angel lembut.Nak tak nak,tangan Tengku Fazril diraih lembut.
Tengku Fazril pantas sahaja menarik tangannya lalu menekan semula pedal minyak.Sepanjang perjalanan ke kampung Tok Mariam,Tengku Fazril hanya berdiam diri walaupun berulang kali dipujuk oleh Angel.
Masaklah aku kali ni!
_________________________________
Tik tok! Tik tok!
Riko mengunyah gula-gula getahnya sambil bermain dengan sebatang pen.
Wajah Alex yang sedang tekun menaip sesuatu di atas keyboard laptopnya membuatkan dia berasa bosan.
"Sejak bila kau rajin bro? Biasanya time time macam ni kau sebok nak main ML,"tegur Riko sinis.
"Sejak aku dah ada anak,"jawab Alex acuh tak acuh.
"Bosan bila dah kahwin ni! Rasa tak bebas.Kat mana-mana je kena bawa bini sekali," sampuk Akim.
"Tender kau dah hantar ke belum?" Malas Alex ingin berbalah.
"Esok-esok.."
"Hah,elok! Contoh pekerja yang terbaik.Aku salute dengan kau.Bodoh bin jahanam! Wow! Tepuk sikit!" sindir Alex pedas.
"Kau pehal nak hina aku macam aku ni hina sangat?!" Akim bangkit daripada sofa lantas menerpa ke arah lelaki itu.
"Memang! Kau lebih hina daripada babi kat hutan! Tak cukup hina,bodoh pulak tu! Kau ingat aku akan terima tender kau walaupun kau sebahagian daripada syarikat ni? Aku nak tender tu sampai tepat pada masanya!"
"Kan aku kata esok!" Akim mencengkam kolar Alex sehingga lelaki itu terpaksa bangkit daripada kerusinya.
"Aku harap ada salah sorang daripada mereka yang mampus awal.." bisik Zack jahat.
"Nak bertaruh tak?" soal Miko kejam.
"Bodoh arh korang!" sampuk Ciko.
Tajam mata Alex merenung tunak mata Akim.
"Kau sure ke yang esok kau akan hidup,bro?" sindir Alex sinis.Sesaat kemudian,dia tersenyum pendek.
Mendengar bicara Alex membuatkan Akim melepaskan cengkamannya.
"Ye tak ye jugak en.Sejak kau kawin dengan Tasya ni,aku rasa kau makin bijak.." seloroh Akim selamba.
"Tu lah aku kata.Kau memang bodoh.Benda kecik pun tak boleh nak fikir," ejek Alex.Pantas lelaki tersebut bangkit untuk keluar makan.
YOU ARE READING
Miss Destroyer (In Editing)
RomanceSiri Ketiga. (1 in Romantic),(1 in Actionromance),(1 in Comedy),(1 in Seksi),(1 in Goda),(1 in Manja),(1 in Hot),(1 in Kejam),(1 in Dendam),(1 in Misteri) Selepas sahaja Putri Risha meninggal dunia,Tengku Fazril dan anak-anaknya telah bertekad akan...