Bab 51

6.5K 421 19
                                    

He's the compass that leads me to right direction whenever I'm stray in pain.

                                      - Amalin -

                        ~~~~

#Dengar lagu sedih untuk mendapat impak yang lagi menarik..

Sebaik sahaja Angel keluar daripada rumah agam itu,dia berlari sepuas hati menuju entah ke mana.

Fikirannya tak menentu dan dia mulai hilang pertimbangan.

Hatinya benar-benar rasa sakit. Ya,memang benar kata-kata Maisara dan Black Eryn.

Tengku Fazril hanya cintakan Putri Risha dan bukannya dia. Hakikatnya, dia hanya seorang penyamar.

FAKE! Dia layak digelar seperti itu. Sangkanya, dia bakal musnahkan hati jejaka kacak itu malah perkara sebaliknya pula yang terjadi.

Hatinya tertanya-tanya. Apakah kekurangan dia sehingga Tengku Fazril tak mampu lupakan Putri Risha yang sebenar? Kalau bebar dia seorang yang jahat,mengapa Allah benarkan dia untuk mencintai lelaki sekacak Tengku Fazril? Mengapa dia harus bertemu dengan lelaki itu?

Adakah takdir cuba mempermainkannya? Ataupun ini balasan yang wajib dia terima kerana telah banyak melukai hati ramai manusia?

Sakit,ya itulah yang dirasainya. Kalau boleh, dia nak mati dan lupakan saja niatnya untuk membunuh Tengku Fazril. Saat itu,dia sedar bahwa hatinya mulai rapuh. Tak kuat seperti sebelum ini.

Malam kedinginan disertai dengan hujan lebat, Angel berlari dan terus berlari. Akhirnya, dia jatuh perlahan-lahan di tepi jalan raya yang kelihatan sunyi.

"Eisk..eisk...Kau memang tak eisk eisk..guna!! Bodoh!!! Arghhh!! Aku benci kau! Benci kau!" raung Angel sepuas hati.

Gaun hitamnya habis basah disebabkan hujan. Dia terduduk sendirian sambil mengingati semula kenangannya bersama lelaki itu.

"Arghhhh!! Kau memang tak layak untuk aku! Kau..kau..eisk eisk..arghhh.." nangis dia lagi.

Hujan yang semakin lebat menyembah bumi seakan-akan faham akan situasi yang telah menimpa dirinya.

Tiba-tiba tubuhnya dipeluk oleh seseorang. Dan dia tahu gerangan orang itu.

"Angel..." seru Maisara sayu.

Black Eryn hanya sekadar menjadi penonton dari dalam kereta Porschenya. Dia menyilangkan tangan sambil melihat keadaan gadis itu.

Dia sedar sesuatu dan dia faham akan perasaan yang dialami oleh rakan baiknya sendiri.

Gadis itu telah kehilangan 'sesuatu' yang amat berharga dalam hidupnya. Dalam diam,Black Eryn menangis melihat 'pemandangan' yang berlaku di hadapannya.

'Aku memang nampak kuat di mata kau tapi kalau lah kau tahu kebenaran dia....kalaulah...'

Maisara pulak terus memeluk tubuh gadis tersebut yang mulai mengigil dalam kesejukan.

"Angel..kau kena kuat.." bisik dia sebak. Dia turut menangis dan mujur sahaja air hujan berjaya melindungi air matanya.

"Aku bodoh,Sara! Bodoh! Aku eisk eisk..aku tak ikut cakap korang! Aku ...eisk eisk..."

"Kau tak bodoh,Angel. Kau tak bodoh..." ujar Maisara.

"Kenapa aku diberi perasaan macam ni,Sara?! Aku tak nak! Aku benci!"

"Angel..."

"Dia bodoh! Kejam! Eisk..eisk..betul cakap korang..selama-lamanya dia eisk eisk..tetap sayangkan Ris..Risha...aku hanya seorang penyamar..FAKE! Arghhhh!!" raung dia bagaikan histeria.

Miss Destroyer (In Editing)Where stories live. Discover now