Bab 12

7.8K 597 42
                                    

Perasaan pelik menjengah pada diri masing-masing pada malam itu apabila Angel menyuapkan sayur pada mulutnya.

"Sejak bila you makan sayur?" soal Alex mendatar.Terus sahaja suapan Angel terhenti.

"Erhhh.."
"Pelik pulak I rasa bila you tak mula makan dengan ayam," tambah Zack.

"What's wrong with you mummy?" Tengku Fazril menyentuh tangan Angel yang masih menyangka itu isterinya.

'What the heck bro? Salah ke kalau aku makan sayur?! Apa kena dengan budak Risha ni? Keje nak makan ayam je.Tentu orang tu gemok!'

komen Angel memandangkan dia belum pernah melihat gambar arwah Risha di dalam penthouse tersebut mahupun dalam data.

"Sepanjang I stay dengan Maisara,dia dah banyak ajar I.Termasuk camne nak makan sayur.Rupanya tak semua sayur rasa dia pahit," tipu Angel lantas tersenyum tawar.

"Nah! Ambik ayam ni! Kau kan memang ratu ayam," beri Tasya pada Angel.

Sedetik,gadis itu tersenyum tawar.Perlahan-lahan dia mencapai ayam tersebut lalu digigit isinya.

"Hmmm sedap!" jerit Angel gembira.

'Yakk!! Tak sedap!' 

"Cute!" Tengku Fazril mencuit hidung Angel.Rindu pada gadis itu bagaikan air yang tak pernah berhenti daripada mengalir.

Saat mereka sedang elok berbual,tiba-tiba sahaja telefon Angel berdering minta diangkat.

Haziq.

Nama yang tertera pada skrin telefon Angel membuatkan gadis itu mengeluh kecil.Punat reject ditekan lantas dia menyuapkan makanannya.

"Sape yang call?" tanya Tengku Fazril.

"Boyfriend Maisara.Maybe jalan jammed kot.Tu sebab Maisara lambat blik," tipu Angel walhal lelaki itu adalah scandalnya untuk bilangan yang ke berapa.

Just give me a reason,
just a little bit enough..

Telefon Angel yang menyanyikan Just Give Me Reason membuatkan mereka berhenti daripada menjamu makanan.

"Sape pulak tu?" Giliran Ciko yang bertanya.

Izack.

'Asal time ni jugak mamat ni nak call?!'

"Kawan I call.Kejap ye.I minta diri dulu nak jawap call ni," pamit Angel sekaligus beredar menjauhi mereka.

Mereka yang lain pulak hanya mengangguk faham.
"Hello sayang.Nape call I?" manja suara Angel selepas menjawap panggilan.

"I rindu you sayang.Bila nak jumpa I?" luah Izack.
"Erhh I seboklah sayang.Pesakit I banyak sangat minggu ni.You tahukan keje sebagai doktor memang sebok," tipu Angel menggoda.

"Tapi I rindulah sayang.Please.I nak jumpa dengan you esok," pinta Izack separuh gila.

"Hmmm tapi kejap je tau.Jumpa kat tempat biasa.Sekarang ni I tengah check pesakit.Nanti esok kita jumpa.Bye-bye sayang," ucap Angel manja.

Selepas beberapa saat kemudian,Angel mematikan talian lalu menuju ke arah mereka semula.

___________________________________

Angel menarik picu pistolnya.Malam itu,dia memakai baju tidur satin dan menyembunyikan pistol dibahagian pahanya.

'Aku dah naik gila tinggal dalam rumah ni! Rimas nak menyamar jadi bini orang lain!'

Angel keluar daripada bilik mandi lalu menuju ke arah luar pintu.Ketika dia keluar,tiba-tiba sahaja tubuhnya dipeluk daripada arah belakng.

"Mummy!" sergah Tengku Fazril.Pipi isterinya dikucup bertalu-talu.Sejenak,Angel kaku dalam pelukan lelaki itu.

Miss Destroyer (In Editing)Where stories live. Discover now