"Kau buat apa kat sini? Aku takde masa nak layan kau," kata Tengku Fazril sambil menulis sesuatu di atas kertas kerjanya.
"Papa I tak bagitau ke yang I akan gantikan tempat dia? Start from now,I akan jadi partner you dalam.."
"Shhhh..aku nak buat keje.Senyap sikit," potong Tengku Fazril dingin.Christine melipatkan tangannya rapat ke dada tanda merajuk.
"Dah lunch ni,jom turun makan," ajak Christine manja.
"Malas.Kau pegilah sorang-sorang.Aku tak lapar,"tolak Tengku Fazril."Tapi I nak dengan you jugak baby..please," rengek Christine bagai nak minta penyepak.
"Kau pekak ke apa? Aku.."
"Bro!! Aku lapar! Jom turun makan!" jerkah Miko diikuti mereka yang lain.
"Ok,jom! Aku pun lapar gak!" sahut Tengku Fazril selamba lantas meninggalkan Christine yang terpinga-pinga.
'Kata tak lapar.Saja nak elak dari aku!'
Di luar pulak,Tengku Fazril dan mereka yang lain membuat keputusan untuk makan sahaja di penthouse.
____________________________
Tengahri itu,Angel berguling-guling di atas katil.Sekejap terlentang dan sekejap meniarap.
Bosan! Rumah besar tapi sunyi! Double R pun dah dihantar ke rumah mama!
Tinggal dia sorang je kat penthouse memandangkan dia membuat alasan tidak berapa sihat.Sebenarnya,dia memang tak nak pegi rumah mama.Takut disoal siasat pasal kematian dia.
Rimas! Sesaat kemudian,Angel keluar daripada bilik lalu menuju ke tingkat bawah.Ketika dia berjalan,tak semena-menanya dia terlihat sebuah bilik berwarna merah jambu.
'Cute! Aku pun suka warna pink!'
Kedua-dua kakinya diayun ke arah bilik tersebut.Tombol pintu itu ingin dipulas namun pintu tersebut telah dikunci.'Pintu apa ni? Sampai nak kunci bagai.'
"Mummy! Mummy!!" pekik seseorang sehingga membuat Angel tersentak.Dia segera menuju ke tingkat bawah sebaik sahaja suami Putri Risha memanggil.
'Apa lagi salah aku kali ni?'
"Erhh yes daddy.." sahut Angel janggal.
"Mana makanan tengahri? Nape tak sediakan?" dingin Tengku Fazril menyoal.
"Erhhh kena buat ke?" Tengku Fazril menepuk dahinya.
"Mummy tahu tak.Diorang yang lain dah on the way kat sini.Kitorang nak makan apa kalau mummy tak masak apa-apa?!"
Garang suara Tengku Fazril menyoal.
"Tapi daddy tak inform mummy dulu.Ingatkan korang makan kat luar," bidas Angel berani.
Tengku Fazril merengus geram lantas kakinya diayunkan menuju ke bilik untuk menukar pakaian.
"Apa kena dengan mummy ni? Kelmarin keluar sampai lewat malam tanpa inform daddy dulu.Lepastu lupa nak ambik anak-anak kita.
And for now,mummy tak masak untuk kitorang? Walaupun mummy dah lama tinggal dengan Maisara tak bermaksud mummy kena lupa tanggungjawap mummy dulu!
Jangan berlagak macam orang yang tak kahwin lagi!" tegur Tengku Fazril tegas.
"Orang memang tak kahwin lagi," gumam Angel.
"Apa?!"
"Erhh takde apa.Hehehhe,"sengih Angel.
Sejenak,Tengku Fazril menggeleng-gelengkan kepalanya.Pening dengan perangai 'Putri Risha'.
Sesaat kemudian,dia membuka kemejanya lalu dilemparkan ke atas katil.Angel yang melihat segera menjerit malu.
YOU ARE READING
Miss Destroyer (In Editing)
RomanceSiri Ketiga. (1 in Romantic),(1 in Actionromance),(1 in Comedy),(1 in Seksi),(1 in Goda),(1 in Manja),(1 in Hot),(1 in Kejam),(1 in Dendam),(1 in Misteri) Selepas sahaja Putri Risha meninggal dunia,Tengku Fazril dan anak-anaknya telah bertekad akan...