New Story.

9.5K 431 85
                                    

Ok, author dah buat keputusan. Memang ramai yang nak cite Triple Ko, Akim dan Zack. Tapi author tak yakin dapat buat kisah diorang brlima cause wtak trlalu bnyak. Tunggulah idea tu datang dulu.

Bila fikir balik, SEMUANYA dah kahwin. Tinggal Faiza sorang je yang single. So, takkan nak jadikan Faiza anak dara tua sampai meninggal dunia? Eish,eish,eish...

Bagi yang harapkan kisah Roland, author akan buat kisah tu kat buku kelima. (Kalau umur still panjang.)

And for now, jom kita jelajah kisah Tengku Nurfaiza dulu. Author sepatutnya letak nama Engku Nurfaiza tapi author tak nak tukar. Malas and dah biasa panggil Tengku Nurfaiza.

AMBIK KAU SINOPSIS DIA!

Menjangkau umur 27 tahun langsung tiada masalah pada si cantik manis yang bernama Nurfaiza atau lebih dikenali Liah. Seperti Alex juga, dia benci dipanggil Faiza.

Kerjayanya sebagai polis sekaligus menjadi adik kepada ketua mafia membuatkan harinya semakin menarik tanpa sebarang kekacauan. Namun, segala-galanya bertukar haru-biru semenjak berjumpa dengan seorang lelaki tua gatal nak mampus.

"What the...Hoi! Tak guna punya orang tua! Kau nak curi dompet aku ye?!" -Liah

"Amboi, sesedap tekak badak kau je nak tuduh aki aku!" Takiya Genji.

"Kau tahu aku ni sape? Aku polis! Aku boleh tangkap kau bila-bila masa yang aku nak!" Liah.

Berjumpa dengan seorang lelaki daripada Jepun tetapi fasih berbahasa melayu membuatkan hidup Tengku Nurfaiza tiba-tiba menjadi malang.

"Mummy, please wake up! Dia tu cuma penjual ikan! Lagipun aki dia tu gatal nak mampus! Dahlah gigi warna hitam! Rongak pulak tu! Faiza tak nak kahwin!" -Tengku Nurfaiza.

Apakah sebab si cantik manis itu harus berkahwin dengan Takiya Genji?

"Sedarlah sikit. Kau tu tengah tinggal kat rumah aku. Hanya menumpang!" -Takiya Genji.

Dipaksa tinggal bersama lelaki yang tak setarafnya, memang menyakitkan hati! Ada sahaja cara mereka untuk bergaduh.

"Kau ingat aku ni orang gaji kau? Dahlah rumah macam pondok! Tandas takde flush! Pintu nak roboh! Kau tinggal kat mana ni? Elok tinggal kat gua aje." - Tengku Nurfaiza.

"Kau tahu tak apa perbezaan kau dengan sampah? Hmmm..takde! Sama-sama buruk! Busuk pulak tu! "-Takiya Genji.

Tanpa disedari oleh pasangan tersebut, mereka tak tahu bahawa masing-masing memendam perasaan cinta. Setelah semuanya diluahkan, Tengku Nurfaiza mendapat tahu bahawa Takiya Genji bukanlah seorang penjual ikan melainkan seorang lelaki yang amat dikenalinya daripada Jepun.

Apakah sebab Takiya Genji pergi ke Malaysia? Adakah pertemuannya bersama gadis itu hanyalah sebuah kebetulan atau dirancang?

"Aku bukan lelaki yang kau sangkakan."-Takiya Genji.

Comedy+ Romance+ Action+ Mystery+ BabyFik

1. Shun Oguri as Takiya Genji

2.Maureen as Liah



Maaf, author memang minat giler kat Takiya Genji. Sila bom rumah author, jika cite ni tak seronok.

Miss Destroyer (In Editing)Where stories live. Discover now