Putri Risha terkedu melihat Tengku Fazril berada di antara lebih 1000 anggota-anggota mafia. Kelihatan suaminya mencerlung tajam ke arah The King bersama riak wajah yang tegang.
Hanya angin sahaja yang menguasai suasana di masa itu. Tiba-tiba,The King tergelak kecil. Lama kelamaan gelaknya semakin kuat sehingga membuatkan mereka berasa canggung dan pelik.
"Xender, akhirnya kita berjumpa!" ujar The King seram sebaik sahaja tawa jahatnya terhenti. Tengku Fazril hanya berdiam diri.
Sedikit pun dia tidak memandang pada Putri Risha. Mungkin masih marah akan sikap isterinya yang gemar bertindak sendirian.
Selepas itu, The King memandang pula satu persatu wajah yang berada di sisi Tengku Fazril. Saat dia memandang, matanya terpaku pada sebatang tubuh yang amat dikenalinya sejak kecil lagi.
"Hehehe..apa khabar anakku?" sinis The King berkata-kata pada Datin Melia.
"Kau bukan ayah aku.." jawap Datin melia, dingin. The King tergelak jelek. Seketika, matanya terarah pada Putri Risha yang sedang bangkit bersama orang-orang kanannya.
"Angel!" panggil The King, menakutkan. Bahu Putri Risha terangkat sedikit akibat terkejut dengan sergahan atoknya.
"Kalau kau nak terus hidup, berjuang bersama aku. Tapi kalau kau nak mampus, silakan bersama mereka," sengih The King seram. Meremang bulu roma setiap yang memandang ke arah lelaki itu.
Sejenak, Putri Risha mulai berfikir. Bebola matanya memandang ke arah The King serta Tengku Fazril silih berganti. Dia menarik nafasnya lalu perlahan-lahan mendekati The King.
Lelaki itu mulai tersenyum. Dia menjangkakan Putri Risha memang gerun terhadapnya. Di pihak lain pula, mereka mulai berasa kecewa dengan pemilihan Putri Risha. Masing-masing mulai berfikir mengapa perempuan itu lebih memilih The King.
"Shaaaa.." leret suara Tasya kurang percaya.
Ketika Putri Risha berhadapan dengan mereka, wajah The King dipandang penuh bermakna.
"Aku takkan pilih lelaki yang berhati kejam macam kau!" tengking Putri Risha lalu berpatah balik ke arah Maisara semula.
"Angel! Kau sememangnya tempah maut daripada aku!" herdik The King bengis.
Buat pertama kalinya, Putri Risha membalas semula bicara maut The King.
"Kau yang tempah maut! Bukannya aku!" Mendengar balasan perempuan tersebut membuatkan Shilda berasa berang lalu cuba menyerang Putri Risha. Malangnya, langkah ia terhenti apabila The King mengarah dia agar bersabar.
"Toksah sembang lebat, bro! Lu sudah sentuh kitorang punya ahli keluarga, lu kena terima akibatnya!" Alex tersenyum sinis ke arah The King.
Buat seketika, masing-masing berdiam diri. Putri Risha yang baru sahaja tiba pada mereka, hanya mampu menundukkan kepala apabila Tengku Fazril tidak memandang ke arahnya.
The King menghirup udara yang segar lalu menyeringai seram ke arah mereka. Dia melihat Tengku Fazril dan Putri Risha silih berganti lalu matanya terarah pada Rosilia.
Kelihatan wanita itu hanya tersenyum sinis melihat The King. Kini, The King sedar. "Ying dan Yang" yang dimaksudkan oleh Rosilia suatu ketika dahulu adalah mereka berdua. Pasangan yang terlalu sukar untuk dipisahkan.
Lama kelamaan, terasa suasana begitu tegang sekali. Tengku Fazril mengepalkan penumbuknya lalu menjerit kuat.
"Arghhhh!!"
Kini, dua kumpulan besar itu berlari ke arah masing-masing lalu saling bertarung tenaga. The King seperti biasa akan berdiri di belakang mereka sambil melihat pemandangan tragis yang sedang berlaku.
YOU ARE READING
Miss Destroyer (In Editing)
RomanceSiri Ketiga. (1 in Romantic),(1 in Actionromance),(1 in Comedy),(1 in Seksi),(1 in Goda),(1 in Manja),(1 in Hot),(1 in Kejam),(1 in Dendam),(1 in Misteri) Selepas sahaja Putri Risha meninggal dunia,Tengku Fazril dan anak-anaknya telah bertekad akan...