Özel Bölüm

24.2K 1.5K 615
                                    

Elimdeki kitabı bir köşeye bırakıp kapının ardından bana bakan kızıma gülümsedim. Peri; yirmi dört yaşına gelmiş, kocaman bir genç kızdı.. Kerem bir türlü kabullenemese de artık büyümüş ve tek başına kararlar almaya başlamıştı. Annesi gibi doktor olacaktı miniğim.. Doğu'ysa babası gibi asker olmayı seçmişti, bu yüzden harp okulu tek tercihi olmuştu..

Ve Yiğit.. Evet, yanlış duymadınız.. En küçük bebeğim Yiğit.. Abisi ve ablasına yetişmek için öyle çok çalışıyor ki tam bir zekâ küpü desem abartmış olmam.. O da şu sıralar ergenlik telaşında ve beni iyiden iyiye zorluyor..

"Anne, biraz konuşabilir miyiz?" dedi kızım. Yatağımdaki boşluğa elimi birkaç kez vurup gelmesini istediğimde yavaş sayılacak adımlarla yaklaştı bana. Yanıma oturup utana sıkıla bir nefes aldı.

"Sorun ne Peri'm? Sanırım ters giden bir şeyler var?" dedim sorarcasına.

"Yok.. Yani aslında biraz var.."

"Anlat annene hadi, bugüne kadar çözemediğimiz ne var ki? Eminim bunun da üstesinden gelebiliriz." dedim elini okşayarak.

"Anne.. Sorun Doğu."

"Doğu mu?"

"Evet, sürekli okuluma geliyor."

"A ah, kardeşin neden senin okuluna gelsin ki?"

"Babam görev vermiş, kiminle konuşsam ona bildiriyor."

"Şaka yapıyor olmalısın Peri? Babanla bu konuda ciddi bir anlaşma yapmıştık." dedim şaşkınlıkla. Kerem'in aşamadığı problemlerden biri de buydu işte.. Peri'nin evlenme fikri.

"Ciddiyim anne. Nasıl yapıyor bilmiyorum ama ne zaman biriyle buluşacak olsam burnumun dibinde bitiyor!"

"Okulu yok mu bu çocuğun? Nasıl geliyor her defasında?"

"Bilmiyorum." dedi Peri ve başını omzuma yasladı. Saçlarını okşayıp gülümsedim.

"Sorunu aşmak için benimle konuşmak istediğine göre, önemli biri olmalı." dediğimde biraz kıpırdandı.

"Öyle.." dedi utangaç utangaç.

"Aynı bölümde misiniz?"

"Evet.."

"Hmm, yakışıklı mı bari?"

"Tipsizin önde gideni." dedi Doğu. Kapının pervazına yaslanmış bizi izliyordu.

"Doğu lütfen oğlum." dedim ama Peri bir öfkeyle yanımdan kalkıp karşısına dikildi.

"Sana ne Doğu!" dedi bağıra çağıra.

"Anneme mi ispiyonluyorsun beni?"

"Evet, ondan yardım istiyorum. Sen nasıl babamla bir oluyorsan ben de annemle ittifak kuruyorum."

"Abla, o adam serserinin teki! Aklı beş karış havada, sana zarar verebilir!"

"Serseri dediğin adam tıp okuyor tıp!"

"Gündüzleri doktor geceleri ayyaş!"

"Yalan söylüyorsun."

"Uzak duracaksın o heriften, yoksa babama bir bir anlatırım her şeyi." Kalkıp aralarına girdiğimde Peri'nin gözleri çoktan dolmuştu.

"İleri gitme Doğu. Ablanın özel hayatına karışmayacaksın bundan sonra, duydun mu beni?"

"Ama anne-"

"Aması falan yok. Ben babanla konuşacağım. Bu evde emir komuta bende. Karargâhınızda ya da okulunuzda işlerin nasıl yürüdüğü umurumda değil."

DOĞUHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin