P.o.v. Charlotte
Ik loop de trap op richting mijn appartement terwijl ik op mijn telefoon kijk. 'Hey Charlotte!', zegt Quinn vrolijk. Ik kijk op van mijn telefoon. 'Hai Quinn.', zeg ik met een glimlach. 'Gaat alles goed?', vraagt hij. 'Ja hoor, met jou?', vraag ik. 'Ja ook wel.', zegt hij. We kijken elkaar wat ongemakkelijk aan. 'Waar kom je vandaan?', vraagt hij. 'Van school, jij?', vraag ik. 'Ik heb net boodschappen gedaan.', zegt hij. Ik knik. 'Ik ga maar eens door.', zeg ik ongemakkelijk als ik naar de trap wijs. 'Uhh... ja... wil je van de week nog iets doen?', vraagt Quinn ongemakkelijk. Als in een date? 'Uhh... ja hoor, lijkt me leuk.', zeg ik vrolijk. 'Oké, we spreken elkaar nog wel.', zegt hij blij. Ik knik en loop verder.Ik moet echt gaan bedenken wat ik wil, Jess of Quinn of niemand natuurlijk. Daniël komt zo langs, ik bespreek het zo wel met hem. Ik ruim nog wat op in het appartement en voor ik er erg in heb belt Daniël al aan. Ik doe de deur voor hem open en niet veel later komt hij eraan. 'Hey Daniël.', zeg ik als hij binnenkomt. 'Hey Charles.', zegt hij vrolijk. 'Quinn vroeg me net op date.', zeg ik meteen. 'Wow, voor wanneer?', vraagt Daniël meteen. 'Deze week, we appen nog over de dag.', zeg ik. 'Oh en Jess?', vraagt hij. 'We hadden gepraat, hij werd in eerste instantie een beetje boos, omdat ik hem aanhankelijk noemde. Dat was echt per ongeluk, het flapte er echt in één keer uit!', zeg ik. 'Hoe? Vertel me meer.', zegt Daniël nieuwsgierig. 'Ik vroeg waarom hij zo deed en toen vroeg hij: "hoe doe ik dan?" En zei ik iets van: "zo... zo... aanhankelijk." Super dom hè?', leg ik uit. 'Hmm...', zegt Daniël en ik zie hem nadenken.
'Zullen we een lijst maken?', stelt Daniël voor. 'Wat voor lijst?', vraag ik. 'Voor- en nadelen van Jess en Quinn, het helpt je nadenken over allebei.', legt Daniël uit. 'Oké, ik pak papier.', zeg ik en ik sta op om wat blaadjes te halen. 'Drie blaadjes? Wie is die derde jongen waar ik niks van weet?', vraagt Daniël. 'Niemand, die derde is voor alleen blijven.', zeg ik. 'Aa! I like this!', zegt Daniël enthousiast.
Ik begin te schrijven. 'Wat is je eerste voordeel voor Jess?', vraagt Daniël. Ik denk na. 'We begrijpen elkaar heel goed.', zeg ik. 'Oké schrijf op.', zegt Daniël. 'Eerste voordeel bij Quinn.', zegt hij als ik het heb opgeschreven. 'We leren elkaar nog kennen, het is nieuw.', zeg ik en ik schrijf het op. 'Jess, een nadeel.', zegt Daniël. 'Hmm... Sophie..?', vraag ik meer dan ik het zeg. 'Ja schrijf maar op, ze zit je dwars toch?', vraagt Daniël. Ik knik en schrijf het op. 'Nadeel aan Quinn?', vraagt hij. 'Hoe snel hij wilde gaan, toen op die eerste date. Weet je nog dat hij mijn broek open probeerde te maken tijdens het zoenen?', vraag ik. 'Jij vindt dat een nadeel, schrijf maar op. Wat is een voor- en een nadeel van alleen blijven?', vraagt Daniël. 'Tijd voor mezelf en als nadeel...', zeg ik en ik denk na. 'Als nadeel is dat je geen actie hebt in bed.', zegt Daniël met een lach. Ik lach ook een klein beetje. 'Zo'n drama is dat nou ook weer niet Daniël.', zeg ik. 'Oké, dan gaan we verder noem maar iets.', zegt Daniël. 'Quinn is betrouwbaar en lief. Jess is intelligent en kan ook heel lief doen tegen mij, met Jess kan ik echt praten, snap je? Een echt gesprek voeren.', zeg ik. 'Oké en nadelen?', vraagt Daniël. 'Jess doet niet altijd aardig tegen anderen. Quinn... en Quinn woont hier.', zeg ik. Daniël knikt. 'Jess woont boven een ijssalon.', zeg ik. Daniël lacht. 'Is dat een voordeel of een nadeel?', lacht hij. 'Voordeel: het is super lekker en leuk. Nadeel: ik word nog dik op die manier.', zeg ik met een zucht. Daniël lacht. 'Voordeel!', zegt hij luid. Ik lach nu ook.
Na een tijdje hebben we de lijsten nog wat verder aangevuld. 'Voordeel: Jess is heel knap.', zeg ik en ik schrijf het op. 'Voordeel: Quinn is heel lang.', zeg ik. 'Girl, do you like him or is he just tall?', lacht Daniël. Ik lach. 'Jess is ook best lang.', zeg ik en ik denk na.
'Dus waar het op neer komt is dat je met Jess hele goede gesprekken kan voeren, maar Je weet nooit zo goed wat hij van je wil...', begint Daniël. 'Ja hij begrijpt me zo goed.', vul ik aan. 'Gesprekken voeren kan je ook met hem als vrienden.', zegt Daniël. Ik blijf stil. 'Oké en dan Quinn: hij is lief en betrouwbaar, het is nieuw jullie leren elkaar nog kennen, maar hij gaat wel erg snel.', zegt Daniël. 'Ja.', bevestig ik. 'Dan alleen blijven: focus op jezelf, maar je bent bang dat het een beetje saai is.', vat Daniël de laatste lijst samen. Ik knik. 'Ik weet niet wat ik wil.', zeg ik. 'Als ik een tip mag geven, zou ik als ik jou was Quinn wat beter leren kennen. Dan weet je ook meer.', zegt Daniël. 'Ik wil het met Jess en Quinn allebei rustig doen.', zeg ik.
Tuurlijk zegt Daniël dat ik voor Quinn moet gaan. Ik weet niet waarom Daniël zo tegen Jess is, in het begin was hij nog "oh zo knap". Ik zucht en besluit het gewoon te vragen. 'Daniël.', begin ik. 'Ja.', zegt hij en hij doet zijn telefoon weg. 'Wat heb je tegen Jess?', vraag ik zacht. 'Ik ben gewoon geen fan van hem, je weet niet wat hij van je wil.', zegt hij. 'In het begin vond je hem nog zo knap.', zeg ik. 'Hij is heel knap, maar Luc en Quinn zijn ook mooie jongens. Je trekt knappe jongens aan, meid.', zegt Daniël. 'Oké, maar wil je hem niet leren kennen?', vraag ik. 'Ik wil hem graag leren kennen, maar ik wil Quinn ook leren kennen. Organiseer anders een etentje voor ons vier.', zegt Daniël met een lach.
.
JE LEEST
Love the badboy
RomanceAls Charlotte verhuist, komt ze al snel de badboy Jess tegen. Jess krijgt altijd alles wat hij wil, inclusief meisjes. Charlotte is alleen niet zo gediend van zijn spelletjes en geeft dan ook niet zo snel toe. 'Hey schatje.', zegt Jess naast me. 'No...