P.o.v. Charlotte
Ik ben omgekleed. Ik heb niet expres wat langer gedaan over alles hoor. Nee, kleren aandoen is tegenwoordig een hele opgave.'Charlotte, kom nu naar beneden!', roept mijn moeder. Oh ja, ze denkt dat Oliver de brave en nette van ons twee is. Hoe ze op die gedachte is gekomen weet niemand.
Ik loop naar beneden. Ik heb een broek aan met daarop een bloesje. Ik ga echt niet mijn best doen hiervoor. 'Charlotte, ik loop met je mee naar boven. Je doet een rokje aan en hakken. Zo kun je niet uitgaan. Waarom moet je nou weer zo moeilijk doen?! Je kan je vrienden niet laten wachten!', roept ze boos.
Ik zucht en loop de trap op gevolgd door mijn moeder. Ze loopt mijn kast in. 'Hier doe deze aan dan kan je dat bloesje aanhouden.', zegt ze en ze gooit een rokje naar me toe. Ik doe het aan, weigeren heeft toch geen zin.
Ze heeft bijpassende hakken gepakt en ik doe ze aan. 'Je ziet er mooi uit.', zegt ze en ze knuffelt me. 'Maar nu moet je naar beneden!', roept ze en ze loopt al voor me uit.
Ik pak mijn telefoon en wat geld en ik loop naar de trap. Ik zie Jess samen met mijn moeder onder aan de trap staan praten. Ik loop naar beneden. Al snel ziet Jess me en glimlacht. 'Kunnen we gaan?', vraagt Oliver die de hal in loopt. 'Ja veel plezier jongens!', zegt mijn moeder.
Oliver geeft onze moeder nog een kus op haar wang en we kunnen gaan. We lopen naar de auto waar Samuel en Tommy staan te wachten. 'Ik zit voorin.', zegt Oliver snel.
Samuel en Tommy bekijken me, ik voel me nog al ongemakkelijk hierdoor. 'Stappen jullie nog in?', vraagt Jess ongeduldig die zijn vrienden naar me zag kijken. 'Ja.', zegt Tommy. 'Jij bent het smalst dus jij gaat in het midden.', zegt Samuel. Ik zucht. Maar stap dan toch in.
Ik wil niet uitgaan. Ik ben niet in de stemming en door dit gezelschap heb ik er alleen maar minder zin in.
We zijn er. We stappen allemaal uit en ik loop achter de jongens aan naar binnen. 'Lot, maak een beetje plezier oké?', zegt Oliver me. 'Is goed.', zeg ik. Hij loopt weg.
En dan sta je alleen in een club waar je bijna niemand kent. Leuk man. Ik kijk rond en zie de bar. Dan maar wat drinken hè?
'Hey, wat kan ik voor je inschenken schoonheid?', vraagt de jongen achter de bar. 'Colaatje?', vraag ik meer dan dat ik het zeg. 'Komt eraan.', zegt hij met een knipoog. Ik ga zitten op een van de krukken.
'Dus wat doet zo'n mooi meisje als jij alleen hier?', vraagt hij. Kan hij niet normaal praten? 'Ik zou eigenlijk niet mee gaan.', zeg ik. 'Dan had ik je nooit gezien.' 'Klopt.', zeg ik. Nou boeiend dan had je me nooit gezien. Dan had ik tenminste jouw gezeik niet aan hoeven te horen.
'Ga je niet dansen?', vraagt hij. 'Nee.', zeg ik. 'Waarom niet ik zou je wel willen zien dansen?', vraagt hij. Ik zucht. 'Dan heb je dus pech.', zeg ik en ik draai me om op de kruk zodat ik nu met mijn rug naar hem toe zit.
Ik zie Oliver, dansend met een meisje. Ik zie Tommy en Samuel allebei ook met een meisje. Waar is Jess? Ik kijk de hele ruimte door, maar nergens zie ik Jess.
Zou hij met een meisje zijn nu? Vraag ik me af. Vast wel. Tuurlijk beteken ik niks voor hem. Waarom zou ik ook?
Ik draai me weer om. 'Doe nog maar iets.', zeg ik tegen de barjongen. 'Wat wil je?', vraagt hij. 'I don't care.', zeg ik. Hij maakt een of ander drankje voor me klaar en zet het neer. 'Hier probeer maar.', zegt hij. Ik neem een slok, het is echt heel erg lekker. 'En wat vind je ervan?', vraagt hij. 'Het is echt heel lekker!', zeg ik.
Ik drink het op. Ik begin langzamerhand de alcohol te merken. 'Dus met wie ben je hier?', vraagt hij. 'Met Oliver mijn broer en zijn vrienden Jess, Samuel en Tommy.', lach ik. 'Wacht, wat?', vraagt hij. 'Ja Jess, Samuel en Tommy de badboys.', zeg ik en ik rol met mijn ogen.
'Mag ik nog zo'n drankje als net?', vraag ik. 'Ja tuurlijk.', zegt hij met een grijns. Hij maakt het klaar en in de tussentijd zeg ik een paar keer: 'oeh!'
'Hier is het.', zegt hij en hij zet het neer. 'Dankjewel.', zeg ik. Ik pak het glas op en zet het aan mijn lippen, als het ineens uit mijn hand gepakt wordt. 'Hee!', roep ik uit. Ik kijk naar rechts, de kant waar het drankje heen ging.
Rechts, de kant waar Jess staat. Hij staat naast me met mijn drankje in zijn hand. 'Het lijkt me niet verstandig als je dat drinkt.', zegt hij. 'Maar hij heeft het speciaal voor mij gemaakt!', lach ik. 'Dat is zijn werk Lotje.', lacht hij. 'Ik heb nog niks betaald hoor. Hoeveel kostte het allemaal?', vraag ik aan de barjongen. 'Niks voor zo'n mooi meisje als jij.', zegt hij met een knipoog.
'Kom mee.', zegt Jess boos en hij pakt mijn hand. Hij trekt me mee. 'Wat doe je?', vraag ik. 'Je weg halen bij die klootzak.', zegt hij en we staan stil in de andere hoek van de ruimte. 'Hoezo klootzak?', vraag ik.
'Hoorde je niet hoe hij tegen je praatte?!', vraagt hij. 'Ja dat hoorde ik best.', zeg ik. 'Als je naar huis wilt moet je het zeggen.', zegt hij lief. 'Waarom doe dit?', vraag ik. 'Wat?', vraagt hij.
'Dit, je haalde me weg daar bij die "klootzak" en nu zeg je dat als ik naar huis wil ik het gewoon moet zeggen.', zeg ik. Hij kijkt even weg. 'Uh... gewoon.', zegt hij.
'Daar is niks gewoons aan.', zeg ik. 'Volgens mij hebben alle andere mensen hier niet zoiets gedaan.', ga ik verder. Hij slikt. 'Ik uh... kunnen we... uh... kunnen we dit ergens anders bespreken?', stamelt hij. 'Waar?', vraag ik. 'Uh buiten?' Ik knik.
We lopen door de ruimte als een jongen ineens op mijn kont slaat. Ik stop met lopen en draai boos om. Hij kijkt me met een dronken grijns aan. 'Kom je?', vraagt Jess die naast me staat. Hij weet dus niet wat er net gebeurt is. 'Nee wacht even.', zeg ik. 'Wat deed hij?', vraagt Jess boos. 'Ik kan het best zelf oplossen.', zeg ik en ik kijk hem glimlachend aan.
Ik sla de jongen met mijn platte hand op zijn wang. 'What the fuck man!', roept hij en hij grijpt naar zijn wang. 'Moet je maar van me af blijven.', zeg ik met een schouderophaal en ik draai om en loop weg.
'Zat hij aan je?!', vraagt Jess boos. 'Ik heb het opgelost toch?', zeg ik trots. Dit komt zo erg door de alchohol, i know. 'Ja klopt.', lacht hij. We lopen verder naar buiten.
'Dus wat wil je bespreken?', vraag ik lachend. 'Uh tja... uhm...'
'Oh my... Jess ben jij dat?!', roept een meisjesstem achter me. Ik draai me om. Er staat een meisje. Ze is denk ik ongeveer even oud en ze is mooi, heel mooi.'Nee niet nu, ga weg.', zegt Jess. 'Wie is dit? Is ze je sletje voor vannacht?', vraagt het meisje. Wat?! 'Nee dat ben ik niet.', zeg ik. 'Schat, het duurt niet langer dan dat. Jess doet het maar 1 keer met je.', zegt ze. 'Lotje kom we gaan.', zegt Jess. 'Lotje? Is dat je naam?', vraagt ze me. 'Nee, Charlotte.', zeg ik.
'Oké, Jess sinds wanneer doe jij aan bijnamen?', lacht ze. 'Hou op Naomi.', zegt hij kalm. Naomi? 'Waarom? Je bent gewoon verder gegaan met al je sletjes en "Lotje" is er daar 1 van.', zegt ze. 'Dat is ze niet.', zegt hij boos. 'Is ze je sletje niet? Oh is ze je nieuwe vriendinnetje?', vraagt ze met een overdreven stem.
'Nee.', zegt Jess weer boos. 'Wat is ze dan?', vraagt ze. 'Ga weg Naomi, wat wil je hiermee bereiken?' 'Gewoon ik wil "Lotje" hier waarschuwen voor je. Dus Lotje, je moet wel weten dat Jess vreemd is gegaan in de enige relatie die hij heeft gehad.', zegt ze. 'Oké.', zeg ik. 'Dat is niet eens waar, Naomi.', zegt hij.
'Je ging vreemd. Notabene met mijn beste vriendin.', zegt ze boos. 'Dit is sowieso al bijna 2 jaar geleden en bovendien is het niet eens waar.', zegt hij zuchtend. 'Je liegt er nog steeds over.' 'Nee, maar kom Lotje we gaan.', zegt hij tegen me en pakt mijn hand. Hij loopt weg en ik hol er achteraan.
JE LEEST
Love the badboy
RomanceAls Charlotte verhuist, komt ze al snel de badboy Jess tegen. Jess krijgt altijd alles wat hij wil, inclusief meisjes. Charlotte is alleen niet zo gediend van zijn spelletjes en geeft dan ook niet zo snel toe. 'Hey schatje.', zegt Jess naast me. 'No...