Vervolg -36 -Wat is er mis met jou?

380 7 0
                                    

P.o.v. Charlotte
We rijden nog verder en ik geniet er echt van. Ik let niet echt op de verkeersborden en laat de verassing over me heen komen. Op een gegeven moment val ik in slaap.

'Charlotte...', hoor ik in de verte. 'Hmm...', mompel ik als ik langzaam wakker word. Ik voel dat Jess mijn arm vast heeft en hem heen en weer beweegt. Ik doe mijn ogen open en zie dat we in een parkeergarage staan. 'Jess...', zeg ik zacht. 'Je hebt geslapen.', zegt hij. 'Waar zijn we?', vraag ik. Ik vertrouw Jess echt hoor, maar in een parkeergarage hangt altijd een vervelende of ietwat enge sfeer. 'Kom dan gaan we naar boven.', zegt hij. 'Geen ontvoering?', vraag ik. Hij lacht. 'Kom mee.', zegt hij. Ik maak mijn gordel los en pak mijn tas.

We lopen de trap op en ik knipper door het felle licht. 'Welkom in Maastricht!', zegt Jess nu we midden op een plein staan. Ik glimlach breed, wat een leuke verassing! 'Vind je het leuk?', vraagt hij. 'Ja, ik wilde hier al lang een keer naartoe.', zeg ik. 'Dat wist ik.', zegt Jess met een knipoog. 'Ik vind het echt leuk.', zeg ik. 'Heb je zin in koffie?', vraagt Jess. 'Altijd.', zeg ik en we lopen naar een terras hier op het plein.

'Goedendag, wat kan ik voor jullie betekenen?', vraagt de serveerster als we eenmaal zitten. 'Voor mij een cappuccino, alsjeblieft.', zeg ik. 'Voor mij ook en wat voor vlaai wil je?', vraagt Jess en bij dat laatste richt bij zich op mij. 'Vlaai?', vraag ik. 'We zijn in Maastricht, Lotje, wat voor vlaai wil je?', vraagt Jess met een glimlach. 'Kersen, alsjeblieft.', zeg ik nu ook met een lach. 'Voor mij rijstevlaai, alsjeblieft.', zegt Jess. 'Yes, dan kom ik het zo brengen.', zegt de serveerster vriendelijk.

'Jess...', zeg ik als er een groot stuk kersenvlaai voor me wordt neergezet. Jess lacht. 'Wat?', vraagt hij. 'Wil je me dik hebben?', vraag ik. 'Eet nou maar gewoon op.', zegt hij met een lach. Ik begin te eten en het is echt lekker.

'Wat wil je nog meer doen?', vraag ik nu onze vlaai en koffie al even op is. 'We kunnen naar de markt gaan en gewoon een rondje lopen...', stelt Jess voor. Ik knik. 'Ja leuk.', zeg ik met een brede glimlach. Jess betaalt en we lopen aan.

We komen aan op een ander groot plein waar de markt staat. Ik en Jess houden echt van de markt, we gingen vaak naar de markt samen op woensdagmiddag na school vroeger. We kijken bij alle kraampjes. 'Lekkere vis! Twee halen een betalen!', roept de visboer hard over het plein. Ik en Jess kijken elkaar aan en lachen. Na nog een tijdje rond gesnuffeld te hebben op de markt besluiten we verder te lopen. Ik raak afgeleid en stop bij de etalage van een kledingwinkel. 'Wat is er?', vraagt Jess als hij merkt dat ik stop. 'Kijk.', zeg ik en ik wijs naar het topje op de paspop. 'Kom dan gaan we binnen kijken.', zegt Jess en we lopen naar binnen. We kijken tussen de kledingrekken en Jess haalt er een hanger uit. 'Dit is leuk.', zegt hij en hij houdt een topje omhoog. 'Niet echt mijn smaak.', zeg ik eerlijk. Jess hangt het weer terug en we lopen verder door de winkel. Ik zie een lila jurkje hangen en pak het er snel uit. Jess bekijkt het jurkje. 'Ja leuk.', zegt hij. We kijken nog even verder en ik besluit alleen het lila jurkje te kopen.

We zien nog een winkel waar we ook naar binnen willen en hier gaat het weer precies hetzelfde als net. Ik pak een wit jurkje uit het rek en houd het omhoog om te laten zien. 'Leuk, als je mijn oma gaat ontmoeten.', zegt Jess. 'Zal ik hem kopen dan?', vraag ik. 'Als je mijn christelijke oma wilt ontmoeten en er als een maagd uit wilt zien, ja.', zegt hij. 'Jess!', snauw ik. Jess lacht en knipoogt een keer. 'Wat is er mis met dit jurkje? En vooral: wat is er mis met jou?', vraag ik en Jess begint te lachen. 'Er zit niks aan figuur in, het is een rechte lap stof. Ik kan nu al zien dat zelfs jij dit jurkje niet mooi kan maken.', zegt Jess eerlijk. Ik rol lachend met mijn ogen en hang het terug. 'Dan niet.', zeg ik. 'Deze is mooi.', zegt Jess als hij een trui pakt. 'Een coltrui, in de zomer?', vraag ik. 'Ja staat je mooi.', zegt hij. 'Verbaast me dat je daarvan houdt.', lach ik. 'Ik vind dat echt mooi, laat nog wat aan de verbeelding over...', zegt hij met een grijns. Ik schud lachend mijn hoofd. 'Zit mijn maat ertussen?', vraag ik en Jess zoekt. 'Hier, hij is niet dik, kan je ook s'avonds aan.', zegt Jess als hij me de trui laat voelen. Ik knik en besluit hem te kopen.

We lopen door naar de mannenafdeling en hier gaan we hetzelfde te werk. Ik zie dezelfde coltruien liggen en pak er een. 'Jij moet er ook een hebben.', zeg ik met een lach. Jess lacht en kijkt tussen de maten. 'Hmm... oké dan.', zegt hij met een grijns als hij zijn maat pakt.

We shoppen nog even verder en de avond valt. Langzaam aan begin ik toch wel een beetje trek te krijgen. 'Zullen we zo wat gaan eten?', stel ik voor. 'Ja is goed, ik zag in die andere straat wat restaurants.', zegt Jess en we lopen erheen.

Na een heerlijke maaltijd is het inmiddels tijd om naar huis te gaan. Ik heb echt genoten van deze dag. 'Ik vond het echt leuk.', zeg ik nu we voor mijn huis staan. 'Gelukkig maar.', zegt Jess.

Ik bel Daniël zo snel als ik binnen ben.
'Hey Charles, hoe was het?'
'Hey, het was leuk. We waren naar Maastricht.'
'Leuk... wat hebben jullie gedaan?'
'Gewinkeld, gegeten en rondgelopen.'
'Nog wat gekocht dan?'
'Ja, laat ik je van de week zien...'
'Is er nog wat meer gebeurd?'
'Nee, het was heel leuk, maar...'
'Maar wat?'
'Ik vind het heel leuk dingen te doen samen, maar ik wil rustig aan kijken waar het strandt... en eigenlijk met Quinn ook.'
'Kan toch, morgen zie je Quinn weer...'
'Ja klopt, jij ook veel plezier met trainen morgen.'
'Dankjewel, ik spreek je morgen.'
'Tot morgen.'


.

Love the badboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu