P.o.v. Charlotte
Ik kom aan bij school en terwijl ik mijn fiets weg zet hoor ik de eerste bel gaan. Ik ben dus nog net op tijd als ik binnen twee minuten in de klas ben. Ik had het eerste uur vrij dus fietste alleen.Ik heb vandaag weer een lange broek aan. Met mijn jasje nog aan en mijn oortjes nog in loop ik door de gang naar het lokaal en dan hoor ik de bel.
Waarom? Waarom moet ik te laat komen? Ik ga naar het lokaal en kijk wel of de leraar er wat van zegt.
Ik stap het lokaal in, de leraar en de hele klas kijkt me aan. 'Waarom ben je te laat?', vraagt de leraar. 'Uhm te laat vertrokken denk ik.', zeg ik. 'Ga maar naar de receptie een briefje halen.'
Wtf! Op mijn vorige school betekende dat de volgende dag om 8 uur melden. Zou dat hier ook zijn?
Ik vertel dat ik te laat ben. 'Je hebt twee mogelijkheden, je blijft vandaag een uur na of je meldt je morgen om kwart voor 8.', zegt de vrouw.
Kwart voor 8 is veel te vroeg voor mij. Dit is wel lastig. 'Wat moet ik doen bij dat uur nablijven?', vraag ik dus. 'Je kan je huiswerk maken.' 'Oké dan het uur nablijven.'
Als ik weer in de les ben zit ik naast Anna. 'Blijf je na of meldt je je morgen?', vraagt ze. 'Nablijven want anders is het veel te vroeg voor mij.'
'Shatje psst...', hoor ik achter me. 'Psst Charlotte...', hoor ik weer. Ik draai me om. 'Wat is er?', vraag ik. 'Ten eerste reageer gewoon de eerste keer als ik je roep je weet best dat ik jou bedoelde.', zegt hij met een glimlach.
Een glimlach waar hij net doet alsof hij lief lacht maar je ziet dat hij net alsof doet. 'En ten tweede?', vraag ik dus maar. 'Ten tweede, weet je wat er een uur geleden gebeurd is?' 'Nee ik was thuis.', zeg ik.
'Ik werd eruit gestuurd dus we zijn gezellig deze middag samen.', zegt hij nu met een grijns. 'Wij met z'n tweeën in één lokaal, geen leraar, geen telefoons, geen kleren, geen...', fluistert hij bij mij oor.
'Stop.', zeg ik. 'Klopt geen stop.' 'Nee stop gewoon er is vast wel een leraar toch? Anna is er een leraar?', vraag ik nu een beetje ongerust. 'Niet altijd.', zegt ze. 'En uh ik hou mijn kleren gewoon aan.', zeg ik. 'Jammer.'
De rest van de les verloopt prima. Het is eindelijk pauze. We zitten in de kantine aan een tafel gezellig.
'Dus het komt er op neer dat Charlotte samen met Jess moet nablijven.', vertelt Anna. 'Je moet wel oppassen.', zegt Sophie. 'Ik zorg wel dat hij niks doet.', zegt Madison.
'Waarom zou hij iets doen?', vraag ik. 'Omdat het Jess is en hij wil je nou eenmaal.', zegt Madison. Waarom zou hij mij willen? Wat een gedoe.
De rest van de lessen waren saai en lang. Ik loop naar het nablijf lokaal. Ik heb Jess de afgelopen lessen niet meer gezien. Zou die gewoon niet meer komen? Ik hoop dat die niet komt.
Alhoewel in mijn eentje in een lokaal best eng kan zijn of alleen met een leraar. Jess is niet eng, ik weet niet eens wat hij van me wil.
Ik ben bij het lokaal en loop naar binnen er zit niemand behalve een oude man. 'Ben jij Charlotte?', vraagt hij. 'Ja.' 'Oké ga daar maar achterin zitten.'
Ik doe wat hij zegt en zit nu al 5 minuten huiswerk te maken. De deur vliegt open met een hoop lawaai. Er staat natuurlijk niemand minder dan Jess.
'Hey meneer Janssen.', zegt hij. 'Hallo Jess, waarom ben je laat?' 'Ik wilde graag nog wat vragen aan de docent van de vorige les u kent me.' 'Ja tuurlijk jongen ga zitten waar je wilt dan ga ik ik kom straks aan het einde van het uur terug.' En hij loopt weg wtf was dat?
Jess kijkt me nu aan. 'Dus je bent mijn huiswerk al aan het maken wat lief van je.', zegt hij. 'Nee dit is mijn huiswerk.', zeg ik.
'Haha ja en dit is jouw school zeker ook ineens?', zegt hij lachend. 'Nee en de school is ook niet van jou.' 'Mijn vader is anders wel de eigenaar van deze school en wat andere scholen hier in de buurt.' 'Oké leuk voor je.', zeg ik.
'Nu moet je oppassen. Niemand praat zo tegen mij.' What the fuck?! Jezus waarom durft niemand de waarheid te zeggen? Ik normaal ook niet, zoals nu. 'Oké.', zeg ik rollend met mijn ogen.
Hij gaat op de stoel voor me zitten maar dan zit hij er omgekeerd op. Dus met zijn buik bij de rugleuning. Ik ga gewoon verder met mijn huiswerk.
'Ben jij hetzelfde als Oliver?', vraagt die na een stilte. 'Hoe bedoel je hetzelfde?', vraag ik nog gefocust op mijn huiswerk. 'Qua hoeveelheid bedpartners.', lacht hij. 'Nee.', zeg ik en ik voel dat ik rood word.
Ik ga gewoon deze opgave van mijn huiswerk afmaken. 'Meer?', zegt hij met een grijns. Meer kan amper! En bovendien wil ik dat alleen met iemand waarmee ik een relatie heb.
'Minder dus. Vond je ook het type daar niet voor.', zegt hij met een nadenkend gezicht. 'Waar ben ik dan wel het type voor?', vraag ik een beetje geïrriteerder dan de bedoeling.
'Alleen met een vriendje die je niet hebt maar alleen als je in een relatie zit.' 'Kun je ophouden?', vraag ik. 'Waarmee?' 'Hierover praten.' 'Waarover?', vraagt hij lachend. 'Je weet het wel, hou gewoon op.'
'Je kan overal met me over praten hoor.', zegt hij weer met zijn nep lieve glimlach. 'Ik wil het dáár niet over hebben.' 'Waarover schatje?' 'Je weet best wat ik bedoel.' 'Oh kan je dát woord niet zeggen.' Hij zegt expres "dát" heel overdreven.
JE LEEST
Love the badboy
RomanceAls Charlotte verhuist, komt ze al snel de badboy Jess tegen. Jess krijgt altijd alles wat hij wil, inclusief meisjes. Charlotte is alleen niet zo gediend van zijn spelletjes en geeft dan ook niet zo snel toe. 'Hey schatje.', zegt Jess naast me. 'No...