11- Waarom zit er een Jess beneden?

1.1K 18 1
                                    

P.o.v. Charlotte
Ik, Anna, Sophie en Madison hebben afgesproken vanmiddag naar Madisons huis te gaan.

We zijn er inmiddels en het is heel gezellig. Ik en Sophie zijn even wat te drinken aan het pakken voor iedereen. Sophie weet waar alles staat.

'Maddie!', roept een jongen uit de gang. Ik zie Sophie een beetje geschokt van mij naar de deur kijken. Wat is er aan de hand?

'Maddie!', roept de stem. 'Ja wat is er?', roept Madison terug. Ik kan niet zien wie het is want we staan nog in de keuken. 'Hoe laat is je moeder thuis?', vraagt hij. 'Op tijd eet je vader mee?', vraagt Madison.

Huh wat is dit voor een gesprek? 'Weet ik niet, ik denk het wel. Waarom zit je beneden?' 'Omdat ik niet alleen ben...' 'Oh hai Anna.' De deur gaat weer dicht hoor ik. Sophie is nu pas klaar met inschenken? Oké..

Na een tijdje ben alleen ik er nog. Anna en Sophie moesten al naar huis. Maar aangezien mijn ouders toch pas laat thuis zijn kan ik even blijven.

We zijn aan het praten over de vakantie. 'Het was echt heel leuk daar.', vertelt ze. 'Ik laat je de foto's zien.', gaat ze verder. Haar telefoon is leeg. 'We kunnen naar boven daar ligt mijn oplader.' 'Ja is goed.', zeg ik.

We lopen naar boven en Madison stopt voor een deur die open staat. Ze staat voor me zodat ik niet naar binnen kan kijken? 'Je kan naar beneden als je wilt.', zegt ze. 'Oké bedankt.', hoor ik een best bekende stem zeggen.

Madison loopt door en ik loop zonder de kamer in te kijken achter haar aan.

We zitten in Madisons kamer. Ze gaat verder met haar verhaal. 'Hoe zag je oude huis er eigenlijk uit?', vraagt ze. 'Ik laat wel foto's zien.', zeg ik zoekend naar mijn telefoon. Ik kan hem nergens vinden. 'Hij ligt vast nog beneden.', zeg ik. Ik gebaar dat ik even ga kijken.

Ik ben de trap afgelopen en doe de deur van de woonkamer open. OH MIJN GOD. Als ik het goed heb, en ik weet zeker dat dat zo is, is dat Jess zijn achterhoofd. Fuck. Mijn telefoon ligt op het tafeltje dat voor de bank staat. Ik sta achter de bank. Jess zit op de bank. Hij heeft me nog niet gezien.

Wtf voor een programma kijkt hij nou weer? Ik loop langs de bank en buk voorover om mijn telefoon te pakken.

'Mooi uitzicht hoor.' Ik ga snel weer omhoog. En draai me om. 'Oh hoi schatje ik wist niet dat jij het was.', zegt hij nep geschokt. 'Hai.', zeg ik een beetje vragend.

Ik loop weer weg. 'Schatje. Ik dacht dat je gezellig bij me kwam zitten.' 'Nee ik ga terug naar Madison.' 'Ze kan wachten.', zegt hij met een hese stem. 'Nee.', zeg ik. En zo loop ik naar boven.

'Waarom duurde het zo lang?', vraagt Madison. 'Waarom zit er een Jess beneden?', vraag ik zachtjes. 'Sorry, ik had het moeten zeggen. Jess is mijn stiefbroer. Zijn vader en mijn moeder zijn in de vakantie samen in dit huis gaan wonen. Ik en Jess kende elkaar al van school.', legt ze uit. 'Oh zo, het spijt me dat ik er naar vroeg.', zeg ik.

Het moet vast vreselijk zijn als je ouders uit elkaar zijn. 'Nee maakt niet uit mijn ouders zijn al uit elkaar sinds ik drie ben.' 'Oké.', zeg ik.

We blijven door praten en ondertussen is het al weer tijd om te gaan. 'Ik moet echt gaan denk ik. Oliver wacht op me.', zeg ik. 'Ik zie je morgen. Wacht heb je zin om morgen mee te gaan naar de film, ik, Sophie en Anna gaan. En daarna blijven ze hier logeren kan je ook?' 'Ik denk dat het wel kan het is morgen vrijdag. Ik moet alleen zaterdag wel hockeyen dus ik moet dan op tijd weg.', zeg ik. 'Komt goed laat maar weten of je komt het lijkt me heel leuk.', zegt ze. 'Ja mij ook tot morgen. Ik bel je straks wel.', zeg ik haar.

Ik ben eindelijk thuis en ik en Oliver eten snel wat. Ik heb namelijk hockey training. Ik kleed me snel om en fiets er naar toe.

Love the badboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu