Vervolg -17 -Niet in deze outfit

478 7 0
                                    

P.o.v. Charlotte
'Heb je nou al met Jess gepraat?', vraagt Daniël in de pauze. 'Nee.', zucht ik. 'Waarom niet?', vraagt Daniël geïnteresseerd. 'Ik vind het lastig ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.', zeg ik. 'Gewoon hoe je je voelt.', zegt Daniël. 'Nee, maar het is nog heel pril.', zeg ik. 'Zo pril is het niet aangezien jullie al samen zijn geweest.', zegt Daniël. 'Ja oké, ik praat straks met hem, máár ik ga niet meteen vertellen hoe ik me voel.', zeg ik. 'Tss...', doet Daniël.

Ik eet mijn eten verder op en Daniël is aan het vertellen over zijn nieuwste flirt, of over zijn oude ik weet het niet. Daniël heeft zoveel lijntjes te gelijk lopen dat ik het niet altijd meer bij kan houden. Jess komt eraan in de verte, wat ziet hij er mooi uit vandaag. Zijn mooie strakke T-shirt, waardoor ik zijn gespierde lichaam mooi kan zien. Als hij me opmerkt grijnst hij en geeft hij me een knipoog. Ik zucht en glimlach lief terug. 'Charlotte?', vraagt Daniël. Ik blijf naar Jess kijken. 'Charlotte.', zegt Daniël nog een keer. 'Ja wat is er?', vraag ik terwijl ik naar Jess blijf kijken. 'Is Jess daar?', vraagt Daniël met een zucht. 'Ja.', zeg ik langzaam.

Jess staat te praten met een meisje, met hetzelfde meisje die halfnaakt naar de deur kwam de avond dat ik het uit heb gemaakt met Luc. Waarom praten ze nog? Ze was toch dom volgens Jess?! Ik kijk boos weg. 'Wat is er? Wat doet hij?', vraagt Daniël. 'Zie je die domme meid daar staan bij hem?', vraag ik. 'Oh wauw, die broek staat haar mooi.', zegt hij. 'Daniël!', zeg ik verontwaardigd. 'Ja wat? Jij kan zo'n broek niet dragen hoor, zij wel.', zegt hij eerlijk. Ik zucht. Wat als Jess dat nu wel super graag heeft?

Ik kijk ze weer aan ze lachen samen. Wat valt er te lachen? 'Hey Charles rustig aan.', zegt Daniël. 'Ze lachen daar samen, dat is die meid die half naakt naar de deur kwam.', zeg ik onzeker. 'Charlotte er is niks aan de hand, misschien moet je wat meer laten zien aan Jess dat je hem leuk vindt.', zegt Daniël. 'Elke keer als ik dat laat zien krijg ik gemixte signalen terug.', zeg ik. 'Maar ik dacht dat jullie hadden afgesproken op date te gaan?', vraagt Daniël. Ik knik. 'Maar ik ken Jess, grote kans dat hij met haar ook heeft afgesproken.', zeg ik erachteraan. Daniël kijkt ze nog een keer aan.

'Charles misschien moet jij je ook meer focussen op anderen.', zegt hij. 'Hoe?', vraag ik. 'Nou ten eerste door te laten zien en merken dat je beschikbaar bent. Zo zie je eruit als een non.', zegt Daniël eerlijk. 'Hoezo? Wat is hier mis mee?', vraag ik verontwaardigd. 'Charlotte, je draagt een joggingbroek en een wijde trui.', zegt Daniël fel terug. 'Het is school, ik heb maar 2 colleges vandaag.', zeg ik. 'Ik weet het, maar draag dan op z'n minst een mooie top erop.', zegt Daniël. 'Je hebt een prachtig figuur, laat het zien.', zegt hij erachter aan. 'Jess weet wat hier onder zit hoor.', zeg ik zacht met een lach. Daniël kijkt me aan met zijn sassy blik. 'Girl... het is tijd voor verandering oké?', zegt Daniël. Ik knik.

Ik en Daniël zijn al de hele dag online aan het kijken naar kleding. Er is al een berg kleding besteld en misschien komt er nog wel een extra berg bij.

Ik word wakker van de deurbel en stap uit bed om op de knop te drukken. 'Pakketjes voor Mevrouw Thomassen?', zegt de pakketbezorgers beneden aan de deur. 'Ja!', zeg ik blij. Ik laat hem snel het complex binnen en wacht tot hij bij de deur is. 'Dank je wel!', zeg ik. 'Tot ziens!', zegt de bezorger. Ik neem alles mee naar binnen en bel Daniël op.
'Hey Daniël, alles is er!'
'Zo vroeg al? Ik kom eraan.'
'Yay! Tot zo!'
'Tot zo.'

Ik blijf lekker in mijn pyjama outfit tot Daniël er is ik zal zo alles, maar dan ook alles, moeten passen van Daniël. Hij zegt altijd dat je de outfit of het kledingstuk pas echt kunt beoordelen als je het aanhebt.

De zoomer gaat en ik druk snel op het knopje om Daniël binnen te laten. Hijgend komt hij aan bij mijn deur en ik laat hem snel binnen. 'Die jongen van hier beneden, is hij single?', vraagt Daniël nog nahijgend van de trappen. Ik haal mijn schouders op. 'Is hij homo?', vraag ik. 'Nee Charles, voor jou.', zegt Daniël. 'Oh... hij is wel aardig denk ik...', aarzel ik. 'Praat met hem.', zegt Daniël simpel. Dat is makkelijk praten voor Daniël hij praat gemakkelijk met iedereen.

'Laat ik dan eerst kleren aan doen.', zeg ik met een lach. 'Nieuwe!', zegt Daniël blij. Ik knik blij. Ik pak een schaar en maak de verschillende verpakkingen open. 'Waarmee moet ik beginnen?', vraag ik. 'Laten we van casual/schoolkleding naar chic/date outfits gaan.', stelt Daniël voor. 'Oké wat had je bedacht voor school?', vraag ik. Hij kijkt tussen de zakjes kleding en pakt er een broek uit en een topje. 'Hier doe deze eens aan.', zegt hij. Ik sta op en loop even naar de slaapkamer om me om te kleden ik kijk in de spiegel en eerlijk het ziet er echt leuk uit. 'Charles!', roept Daniël vanuit de kamer. Ik loop naar hem toe en laat het zien. Hij kijkt bedachtzaam. 'Ja dit is wel leuk, casual genoeg om niet te hard te proberen en speels en cute genoeg om te flirten.', zegt Daniël. Ik draai een rondje.

'Kan eindelijk dat afschuwelijke joggingpak weg.', zegt Daniël. 'Hey! Ten eerste: die draag ik lang niet elke dag, meestal draag ik normale kleding. Ten tweede: er is niks mis met mijn joggie!', zeg ik fel terug, ik moet wel mijn favoriete joggie verdedigen natuurlijk.

Na nog een aantal outfits te hebben gepast en verschillende dingen goed- en afgekeurd te hebben zijn we tot een einde gekomen van de modeshow. 'Daniël ik hou dan deze stapel hè?', vraag ik voor de zekerheid. 'Ja goed zo, dit moet terug.', zegt hij. Ik ga zitten in mijn laatste outfit. Het is een mooi jurkje voor bijvoorbeeld een date, als ik die überhaupt ooit nog ga hebben.

Er wordt aangebeld en ik druk op het knopje dan kan ik namelijk horen wie er is. 'Hai, ik heb een pakketje voor nummer 4 wil je die aannemen?', vraagt de bezorger aan de deur. 'Ja, is goed.', zeg ik. De bezorger komt omhoog en geeft me het pakketje. 'Dankjewel, fijne middag.', zeg ik nog. 'Weet je wat dit betekend?', vraagt Daniël. 'Nee.', zeg ik. 'Dat betekent dat die leuke jongen van nummer 4 zo komt en je zijn naam nu weet!', zegt Daniël enthousiast. 'Hoezo weet ik zijn naam?', vraag ik. 'Kijk op het pakketje.', zegt hij. Ik kijk en lees de naam. Quinn. 'Hij heet Quinn.', zeg ik. 'Oké, praat met Quinn.', zegt Daniël aandringend. Ik knik. 'Niet in deze outfit.', zeg ik. 'Nee doe deze maar aan op jullie date.', zegt Daniël. 'Dan doe ik deze aan hè?', stel ik voor en ik pak de eerste outfit. Daniël knikt goedkeurend en ik kleed me weer om.

We zitten nog lekker op de bank. 'Maar Daniël wat moet ik zo zeggen dan als Quinn hier is?', vraag ik. 'Gewoon vraag bijvoorbeeld of alles goed gaat.', zegt Daniël. Ik knik. 'Maar ik zal wel naar de slaapkamer gaan of zo dan ziet hij me ook niet binnen zitten.', zegt Daniël. 'Vanuit de keuken ziet hij je ook niet hoor.', zeg ik. 'Is goed.', zegt Daniël.

Er wordt op de deur geklopt, ik kijk Daniël met grote ogen aan. Hij gebaart me op te staan en loopt zelf snel naar de keuken. Ik doe de deur open en glimlach. 'Hai.', zeg ik. 'Hai.', krijg ik terug van Quinn. 'Alles goed?', vraag ik. 'Ja, met jou ook?', vraagt hij ongemakkelijk. Dit was een stom idee. 'Als het goed is is er hier een pakketje van mij geleverd.', zegt hij. 'Ja ik zal het even pakken.', zeg ik en ik loop de keuken in om het te pakken. 'Wat doe je ga terug.', fluistert Daniël fel. 'Ik kom deze pakken.', fluister ik terug.

'Pakketje voor Quinn?', vraag ik. 'Ja dat ben ik van nummer 4, Charlotte is het toch?', vraagt hij. 'Ja van nummer 8.', zeg ik. Wat is dat voor stomme reactie?! Ik kan mezelf wel slaan. 'Ja dat zie ik.', zegt hij en hij wijst naar het nummer naast mijn deur. Ik glimlach. Hij glimlacht ongemakkelijk terug. 'Uhh... mijn pakketje...', probeert hij. 'Alsjeblieft, sorry.', zeg ik en ik geef het pakketje. 'Geen probleem, ik zie je nog wel een keer hier, Charlotte van nummer 8.' 'Ja we zien elkaar nog wel.', zeg ik en hij loopt weg.

Daniël komt de keuken uit. 'Charlotte wat was dat?!', vraagt hij verontwaardigd. Ik haal mijn schouders op. 'Beter loop je de komende dagen hier door het complex en rondom om hem te zien, dan kun je dit proberen recht te trekken.', zegt hij. Ik knik.

Love the badboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu