40- Tegen mijn schouder

873 13 0
                                    

P.o.v. Jess
Ik loop de bus in een hoop plaatsen zijn al bezet. Ik zie in de verte het groepje van Charlotte. Maar Charlotte zit nog alleen. Ik loop erheen en ga naast haar zitten.

'Oké jongens we gaan vertrekken. Doe je riemen om!', zegt een van de leraren die mee gaat. En de bus begint te rijden.

Ze kijkt me moe aan. 'Hey.', zeg ik. 'Hai.', zegt ze. 'Hoe gaat het?', vraag ik. 'Goed, ik ben alleen moe.' 'Dan ga je toch lekker slapen.', zeg ik. 'Waar?', vraagt ze. 'Tegen mijn schouder.' 'Maar...', begint ze. 'Ga nou maar gewoon tegen mijn schouder liggen, je bent moe.', onderbreek ik haar.

Ze doet wat ik zeg en al snel slaapt ze. Ik doe mijn arm om haar schouders heen.

Ik kijk de bus door. Aan de andere kant van het gangpad zitten Madison en Sophie. Iets daarvoor zit Nils naast een vriend van hem denk ik. Ik zie namelijk alleen Nils.

'Charlotte!', roept iemand naar haar. 'Sttt....!', doe ik snel. De gene voor ons draait zich om naar ons. Het is die Daan of zo. 'Oh ze slaapt.', zegt hij. 'Ja houd je bek.', zeg ik zacht maar boos.

Ik kijk naar Charlotte, hoe ze fijn tegen me aan ligt. 'Jess.', hoor ik even later naast me. Ik kijk om en Madison kijkt me aan. 'Wat is er?', vraag ik. 'Wat doe je?', vraagt ze. Ik kijk haar vragend aan. '...met Charlotte.', vult ze haar zin aan. 'Hoezo: wat doe ik met haar?', vraag ik. 'Nou je zit naast haar, ze slaapt op je schouder en je kijkt haar heel de tijd aan.', zegt ze. 'Ja dus?', vraag ik. 'Waarom doe je al die dingen? De laatste keer dat je zo deed was toen je met Naomi was.', zegt ze. 'Dit is anders dan met Naomi.', zeg ik nors.

Naomi en Charlotte zijn niet te vergelijken. Naomi was heel anders.

Ik word wakker na een tijdje. Blijkbaar was ik ook in slaap gevallen. Ik haal mijn hoofd van Charlottes hoofd af. Ik kijk nog wat slaperig om me heen.

'Jongens en meisjes, we gaan zo onder de tunnel door. We moeten een uur wachten tot we op de trein kunnen met de bus. Je kan dus even naar buiten als je wilt.'

Charlotte beweegt wat naast me. Ze kreunt een beetje in haar slaap. Ze haalt haar hoofd van mijn schouder af en ze kijkt me slaperig aan. 'Hey.', zeg ik tegen haar. 'Hai.', zegt ze slaperig.

'We moeten een uur wachten. We kunnen even naar buiten.', vertel ik haar. Ze knikt. 'Wil je even naar buiten?', vraag ik. 'Ja is goed.', zegt ze. Ik sta op en steek mijn hand naar haar uit. Ze pakt mijn hand vast en staat op. Ik loop voor haar uit de bus uit. Ze heeft nog steeds mijn hand vast.

We zijn buiten en ik zie dat ze het koud heeft. 'Heb je het koud?', vraag ik nu ze met haar armen over elkaar staat. 'Ja.', zegt ze. Ik doe mijn vest uit en geef het aan haar. 'Hier doe maar aan.', zeg ik. Ze knikt en doet dan mijn vest aan. Het vest is veel te groot voor haar. Maar het ziet er leuk uit.

'Heb je lekker geslapen net?', vraag ik. 'Ja heel erg.', zegt ze. Ik zie vanuit mijn ooghoek Nils aan komen lopen. 'Hey Charlotte.', zegt hij. 'Hai Nils.', zegt ze slaperig. 'Heb je zin in deze week?', vraagt hij. 'Ja hoor, jij?', zegt ze. 'Ja ben je al ooit in Londen geweest?', vraagt hij irritant.

'Kom Lotje, wil je wat eten?', vraag ik en ik sla mijn arm om haar schouders. 'Oké.', zegt ze en we lopen weg van Nils.

'Wat wil je eten?', vraag ik haar. 'Gewoon iets.', zegt ze moe. 'Oké.', zeg ik. Ik heb besteld bij de balie en ik neem de borden met me mee naar een tafeltje. Charlotte loopt achter me aan en gaat zitten.

Ze begint te eten. 'Is het lekker?', vraag ik. 'Ja.', zegt ze nu wat wakkerder dan net. 'Hey jongens!', roept Samuel blij. 'Lot wat doe jij hier?', vraagt Oliver verbaast aan Charlotte. 'Eten.', antwoord ze terwijl Oliver en Samuel er bij komen zitten.

Tommy is niet mee, hij zit namelijk in een andere klas.

Charlotte eet rustig verder terwijl Samuel druk begint te praten. '... maar Jess, waarom heeft Charlotte jouw vest aan?', vraagt hij als hij eindelijk klaar is met praten. 'Gewoon ze had het koud.', zeg ik en ik kijk haar aan.

Ze kijkt naar haar bord, ze is bijna klaar met eten. 'Yo Jess.', zegt Samuel. 'Hmm wat?', vraag ik terwijl ik weg kijk van Charlotte. 'Weet jij welk hotel we slapen, voor de 4e keer inmiddels?', vraagt hij. 'Uh nee, weet ik niet precies.', zeg ik.

4e keer? Heeft hij het al 4 keer gevraagd zonder dat ik het merkte? Ouch...

'We slapen in het Johnsen's hotel.', zegt Charlotte. (A/n heb gewoon een naam verzonnen voor dat hotel).

'Oh oké.', zegt Samuel. 'Lot heb je dat hotel opgezocht?', vraagt Oliver. 'Ja tuurlijk. Ik heb screenshots gemaakt.', zegt ze en ze pakt haar telefoon erbij.

'Kijk dit is het.', zegt ze en ze laat het aan Oliver zien. Hij pakt haar telefoon en kijkt er naar. 'Laat eens zien.', zegt Samuel. Hij pakt de telefoon aan en laat het ook aan mij zien. Ik en Samuel zitten namelijk naast elkaar en Oliver en Charlotte zitten tegenover ons naast elkaar.

Ik pak de telefoon aan en kijk tussen de foto's. Ik geef de telefoon terug.

'We moeten terug naar de bus.', zegt Samuel. 'Oké.', zeg ik en we staan op. We lopen terug naar de bus.

Charlotte gaat zitten op de plek waar ze net zat en ik ga naast haar zitten. Ze pakt haar tas erbij en zoekt erin. 'Wat zoek je?', vraag ik. 'Mijn oortjes.', zegt ze terwijl ze verder zoekt door haar handtas. Ze zoekt verder en even later heeft ze ze gevonden.

We zijn inmiddels de tunnel uit en bijna bij het hotel.

'Jongens en meisjes luister allemaal even!', zegt een leraar. Charlotte doet haar oortjes uit en kijkt op. 'De kamerindeling staat hier, je kunt het hier even bekijken.', zegt hij. Ik kijk Charlotte aan. Tuurlijk heb ik geprobeerd te regelen dat ik en Charlotte op 1 kamer zitten. Ik weet alleen niet of het gelukt is.

'We hebben de namen aan het hotel doorgegeven en zij hebben het bepaald.', zegt de leraar. Wtf man! Nee dit is niet zoals ik het geregeld had.

'Ik ben zo terug.', zeg ik tegen Charlotte en ik sta op en loop naar de leraar. 'Mag ik even de lijst zien?', vraag ik. Hij overhandigd mij de lijst. Ik zoek naar mijn naam. Ik zit samen met een of andere Floris. Ik zoek naar Charlottes naam. Ze zit samen met Rebecca.

Ik ken Rebecca, ze is een sletje die alles voor me zou doen. Ik kijk de bus rond en zie haar zitten. Ik loop naar haar toe. 'Hey Jess.', zegt ze en ze doet haar shirtje verder naar beneden. 'Hey Rebecca.', begin ik. 'We wisselen van kamer oké?', vraag ik. 'Met wie zit ik dan?', vraagt ze. 'Als we wisselen zit jij met Floris.', zeg ik. 'Maar ik wil met jou.', zegt ze. 'Als je nou deze week daar slaapt kan ik misschien iets voor je regelen.', zeg ik. 'Oké afgesproken.', zegt ze.

Ik loop door naar Charlotte en ga naast haar zitten. Ik houd de kamerindeling nog even geheim voor haar.

Love the badboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu