P.o.v. Charlotte
We zitten in de les. Nu al zo'n 10 minuten als ineens een jongen achter mij iets zegt. 'Hey Charlotte.' Ik draai me om. 'Wat is er?', vraag ik. 'Ik ben Jess, had me nog niet voorgesteld.', zegt hij en hij steekt zijn hand uit. 'Ik ben Charlotte.' 'Ja dat weet ik.', zegt hij met een grijns.Ik kijk in zijn ogen, waarom is hij zo knap? Ik realiseer dat ik staar en schud snel mijn hoofd lichtjes en laat zijn hand los. Hij grijnst nog erger. Ik draai me weer naar voren om.
De rest van de les probeer ik op te letten, wat niet echt lukt. Opletten is niet mijn specialiteit.
De les is afgelopen en Anna vertelde me waar ik zo les heb, aangezien we deze les niet samen hebben.
Ik loop het lokaal in en een paar leerlingen zitten er al. Ik ga zitten op de plek waar ik net ook zat. Achterin, maar dan de tafel voor de laatste plaats.
Jess komt binnengelopen met een vriend. Ze zaten net achter mij. Ze zeggen iets tegen elkaar en lachen dan wat. Ik kijk op mijn telefoon, onopvallend proberen te luisteren wat ze zeggen. Subtiel Lot. Erg subtiel.
Jess staat naast mijn tafel stil en gaat naast me zitten. 'Waarom ga je naast me zitten?', vraag ik. 'Omdat ik graag goed uitzicht heb.', zegt hij. 'Maar wat heeft het dan voor zin om naast me te zitten?', vraag ik nog steeds niet begrijpend wat hij zegt. 'Ik kan als ik achter je zit alleen je rug en achterhoofd zien, en als ik een meisje van de achterkant zie dan kijk ik liever toch nog net iets verder naar beneden. En nu zie ik je van de voorkant. Dat heb ik veel liever.' 'Maar...' begin ik. 'Stttt....', zegt hij. Huh wat gebeurt er? 'Pak je boeken er allemaal bij!', roept de leraar. Gered door de leraar?
Ik probeer op te letten, moeilijk is het wel. Niet mijn specialiteit zoals ik al zei. Zeker niet met een of andere Jess naast je die praat met de jongen achter je.
'Kun je niet gewoon stil zijn?', vraag ik. 'Haha waarom schatje?' Wtf zei hij? Noemde hij me schatje? Doe normaal! 'Omdat ik probeer op te letten en je zit naast me terwijl je met de gene achter ons praat kan je daar niet beter gaan zitten dan?', fluister ik gefrustreerd. 'Schatje ik heb je al uitgelegd waarom ik hier wilde zitten.', zegt hij. 'Stop met me zo te noemen.'
'Hé jullie daar achter stil zijn!', zegt de leraar. 'Kijk nou wat je doet!', fluister roep ik. 'Haha wat erg hoor de leraar spreekt je ergens op aan oeh!', zegt hij met een lach. Ik negeer hem vanaf nu.
De les is eindelijk afgelopen. Ik loop zo snel mogelijk het lokaal uit.
Ik zie Anna al bij mijn kluisje staan met wat andere mensen. 'Hai.', zeg ik. 'Hey dit zijn Madison, Sophie, Daan en Hugo.' 'Hai.', zeggen ze allemaal. 'Dit is Charlotte.', zegt Anna. Ik doe mijn spullen in mijn kluisje en we lopen naar de kantine. Ik zie Jess zitten met zijn vrienden. Waarom zit Oliver er bij?
'Waar kijk je naar?', vraagt Anna naast me. 'Uh niks.', zeg ik. 'Oké naast wie zat je net in de les?', vraagt Anna. Iedereen van het groepje kijkt me aan. 'Uh naast Jess.', zeg ik en ik kijk naar mijn eten dat voor me ligt. 'Wat?' 'Waarom?' 'Hoezo?', zijn de reacties die ik kreeg van Hugo, Anna en Sophie. 'Hij ging naast me zitten.', zeg ik. 'Oké kijk wel uit, hij gebruikt meisjes alleen maar. Net als zijn vrienden.', zegt Madison. 'Ja en heb je de jongens naar je zien kijken? Jess wil je sowieso voor zijn nachtje.', zegt Sophie. 'Hij is toch vervelend.', zeg ik vast besloten. 'Mooi dat je er zo over denkt.', zegt Daan.
Ze gaan verder met praten. Ik realiseer me dat ik Oliver nog moet vragen om me naar huis te brengen. 'Ik moet Oliver wat vragen, ik ben zo terug.', zeg ik tegen de groep en sta op. Ik loop naar de tafel waar Oliver zit en realiseer me dat Jess daar zit met zijn vrienden.
Ze zijn stil en kijken me allemaal aan nu ik naast de tafel sta. 'Oliver?', zeg ik. 'Ja wat is er Lot?', vraagt hij. 'Kun je me wel naar huis brengen vanmiddag? Ik heb nog 1 lesuur.', vraag ik. 'Ik nog twee.', zegt hij. 'Oh...', zeg ik.
'Ik kan je wel naar huis brengen.', zegt Jess. 'Ja dat kan toch wel.', zegt Oliver. 'Uh ik kan Anna wel vragen denk ik.', zeg ik. 'Jess kan je toch gewoon brengen jullie zitten bij elkaar ik de klas toch?', zegt Oliver. 'Uh ja dat wel maar...', zeg ik. 'Kom op ik kan je toch prima brengen.', zegt Jess. 'Lot geef hem een kans.', zeg Oliver. Ik zucht. 'Oké dan.', zeg ik en draai me om en loop weg.
'Wat deed je bij Jess?', vraagt Anna. 'Ik moest wat vragen Oliver.', zeg ik. 'Oliver is toch die nieuwe knappe jongen?', vraagt Sophie. Anna schudt hevig haar hoofd. 'Dat is mijn tweelingbroer.', zeg ik. 'Oh nou ja jullie zijn allebei mooi.', zegt Sophie zonder schaamte. 'Uh dank je.', zeg ik ongemakkelijk.
JE LEEST
Love the badboy
RomanceAls Charlotte verhuist, komt ze al snel de badboy Jess tegen. Jess krijgt altijd alles wat hij wil, inclusief meisjes. Charlotte is alleen niet zo gediend van zijn spelletjes en geeft dan ook niet zo snel toe. 'Hey schatje.', zegt Jess naast me. 'No...