P.o.v. Jess
Ik loop de school in en pak mijn spullen. 'Hey!', roept Samuel blij. 'Hey.', zeg ik terug en ik doe mijn kluisje dicht. Ik loop door naar Charlottes kluisje. 'Waar lopen we heen?', vraagt Samuel. 'Naar Charlotte.', zeg ik. 'Waarom?' Oh ja hij weet het nog niet. 'Omdat ik naar mijn meisje toe wil.', zeg ik met een grijns. Ik ben zo blij dat ik haar mijn meisje kan noemen. 'Is ze je meisje dan of..?', vraagt hij duidelijk in de war. 'Ja dat is ze.', zeg ik. 'Serieus?', vraagt hij ongelovig nu we inmiddels bij Charlotte aangekomen zijn. Ze heeft ons nog niet opgemerkt dat is te zien.'Vraag het haar zelf maar maat.', lach ik. 'Oké.', lacht hij. 'Charlotte.', begint Samuel. Ze draait zich om. Ze kijkt me kort aan en kijkt dan naar Samuel. 'Samuel.', zegt ze met een vragend gezicht. 'Jess hier zegt dat je zijn meisje bent, is dat zo?', vraagt hij met een grijns. Ze kijkt me aan ik zie een twinkeling in haar ogen. 'Ik ben niemands bezit of zo maar als dit de manier is waarop jij het wilt zeggen, dan ja dan ben ik dus zijn meisje.', zegt ze. 'Bewijs maar jongens.', zegt Samuel grijnzend. 'Oké.', zeg ik. 'Nee.', zegt ze. 'Waarom niet?', vraag ik lachend. 'We zijn op school.', zegt ze zacht.
'Mag ik je niet kussen op school?', vraag ik nadat ik Samuel gebaarde weg te gaan. 'Jawel, maar niet hier dit is zo openbaar.', zegt ze weer zacht. 'Oké als je dat niet wilt dan doen we het niet. Maar heb je zin om vanmiddag iets te doen?', vraag ik en ik pak haar handen zachtjes vast terwijl ik tegenover haar sta. 'Wat wil je doen dan?', vraagt ze. 'Weet ik niet, filmpje kijken of zo.', zeg ik.
Ze kijkt om haar heen en dan kijkt ze mij weer aan. 'Is Madison er dan niet?', vraagt ze zacht. Ik lach een beetje. 'Denk het niet, hoezo?' 'Omdat ze het liever niet wilt dat we iets doen als zij er is.', zegt ze zacht en naïef. 'Wie zegt dat we iets gaan doen? Maar als je dat wilt dan graag.', lach ik. 'We gaan niks doen op die manier die jij bedoeld.', zegt ze snel. 'Dus wat is het probleem dan als ze thuis is?' 'Omdat ze niet wilt dat we iets doen.', zegt Charlotte naïef. 'Lotje, Madison bedoelt dat ze niet wilt dat we iets doen "op die manier" als zij er is.', zeg ik met een lach. 'Oh...', brengt ze uit. 'Dus vanmiddag..?', vraag ik nog een keer. 'Ja is goed.', zegt ze en de bel gaat.
'Ik moet gaan doei.', zegt ze snel. 'Doei. Ik mag toch wel gewoon een kusje of moet ik helemaal wachten tot vanmiddag?', vraag ik. Ze gaat op haar tenen staan en geeft me kort een kusje op mijn mond en draait dan glimlachend om.
De lessen zijn saai en lang maar dan gaat eindelijk de bel en dat betekent dat het pauze is, eindelijk! Ik zit in de kantine met de jongens. 'Tommy weet jij het ook al?', lacht Samuel naar een tijdje. 'Wat weet ik al?', vraagt Tommy. 'Jess en Charlotte.' Tommy kijkt me grijzend aan. 'Dus jullie hebben eindelijk iets?' 'Ja.', zeg ik oprecht blij. Oliver bemoeit zich niet zo met het gesprek. Hij zei dat hij het goed vond en er geen problemen waren, maar hij zei me wel dat als ik het verkloot hij me echt iets aan doet.
Charlotte loopt voorbij. 'Lotje!', roep ik naar haar ze draait zich om en loopt naar me toe. 'Wat is er?', vraagt ze met een glimlach. 'Niks speciaals... hoeveel lessen heb je nog?', vraag ik. 'We hebben biologie zo meteen, dat vak heb jij ook weet je nog?', vraagt ze. 'Oké, je komt wel naast me zitten toch?', vraag ik met een lach. 'Ik wilde eigenlijk naast Nils gaan zitten, maar als je zo aandringt kan ik best naast je komen zitten.', zegt ze. Ik lach. 'Mooi zo. Kom je er bij zitten nu?', vraag ik. 'Ik moet naar mijn kluisje en daarna begint de les al geloof ik, dus tot zo.', zegt ze en ze loopt weg. 'Tot zo.'
Even later gaat de bel en loop ik rustig naar het lokaal. Charlotte zit er al maar niet achterin, waar ik wil zitten. 'Lotje kom je? Dan gaan we achterin zitten.', zeg ik. 'Maar hier is goed toch?', vraagt ze. 'Oké maar de volgende keer gaan we achterin zitten.', zeg ik met een lach en laat me dan op de stoel naast haar vallen.
Anna draait zich om en Charlotte is kort in gesprek met haar. Ik besteed er niet zo veel aandacht aan. 'Oké jongens en meisjes, stop allemaal je telefoons weg en pak je boeken erbij, dan kunnen we beginnen.', roept de leraar door het lokaal. Charlotte stopt met praten en kijkt naar de leraar, ik leg mijn telefoon neer op tafel en pak mijn boeken er niet bij. Wat heeft het voor zin?
Charlotte let goed op terwijl de leraar zijn verhaal vertelt. Ik daarentegen kan alleen maar naar Charlotte kijken. 'Lotje.', lach ik zacht halverwege de les. 'Ja?', vraagt ze en ze draait zich naar me toe. 'Dat werkstuk hè weet je dat nog?', vraag ik. 'Ja wat is daar mee?' 'Je zei dat alleen je vriendje naar je kont mocht kijken en nu komt het heel mooi uit dat ik dat nu ben.', zeg ik zacht met een lach. Ze kijkt me aan met een glimlach en zucht dan terwijl ze met haar ogen rolt.
De les is eindelijk voorbij en we zijn inmiddels bij mij thuis. 'Ik heb huiswerk.', zegt ze. 'Lotje we gaan geen huiswerk maken nu, tenzij je biologiehuiswerk wilt doen.', zeg ik met een grijns. 'We hebben niet eens biologiehuiswerk.', zegt ze met een vragend gezicht. 'We kunnen altijd nog dat onderzoek doen.', grijns ik. 'Nee het werkstuk is al lang ingeleverd.' 'Ik wil het best onderzoeken hoor.' 'Oh uh... nou dat ga je niet doen nu...', stamelt ze. 'Wanneer wel?', vraag ik uitdagend. 'Uh... weet ik niet...' 'Oké ander keertje, kom je bij me zitten dan kijken we een film?' 'Ja is goed.', zegt ze en ze nestelt zich tegen me aan terwijl ik mijn arm om haar heen doe.
JE LEEST
Love the badboy
RomanceAls Charlotte verhuist, komt ze al snel de badboy Jess tegen. Jess krijgt altijd alles wat hij wil, inclusief meisjes. Charlotte is alleen niet zo gediend van zijn spelletjes en geeft dan ook niet zo snel toe. 'Hey schatje.', zegt Jess naast me. 'No...