Vervolg -40 -Je outfit past bij je leeftijd

451 4 5
                                    

P.o.v. Charlotte
Ik heb me klaargemaakt voor het bedrijfsfeest van Quinn, ik ben wel een beetje zenuwachtig. Ik heb een mooi wit zomers jurkje met een paar zomerse hakken en mijn haar heb ik met twee vlechtjes naar naar achteren krullend los hangen. Ik heb ook wat make-up opgedaan, maar niet te veel, daar houd ik niet van. Er wordt op de deur geklopt en ik doe snel open. 'Hey Quinn.', zeg ik. 'Hey Charlotte, je ziet er mooi uit.', zegt Quinn. Ik glimlach en check ondertussen zijn outfit. Hij heeft een pak aan met een overhemd eronder zonder stropdas.

We lopen naar zijn auto en rijden naar het kantoor. 'Hier is het.', zegt hij als hij parkeert. We stappen uit en er is ook al een feestelijk ontvangst bij de ingang. We stappen de lift in en zodra we de lift uitstappen krijgen we een glas champagne aangeboden. 'Proost.', zeg ik tegen Quinn. 'Proost.', zegt hij met een knipoog. We lopen een stukje verder en er zijn al een hoop mensen. 'Hey man, alles goed?', vraagt Quinn als hij een man tegenkomt. 'Hai Quinn, ja met jou ook hoorde ik.', zegt de man en ze schudden handen. 'Ja... dit is Charlotte trouwens, Charlotte dit is Art.', stelt Quinn ons aan elkaar voor. 'Hallo.', zeg ik als we elkaar de hand schudden. 'Hallo.', krijg ik terug. We lopen nog even verder en Quinn komt nog meer mensen tegen die hij kent. 'Hey Quinn, lekker bezig zeg, ik hoorde het vanmiddag.', zegt een man die we tegenkomen. Waar heeft iedereen het over? Wat heeft Quinn zo goed gedaan? 'Ja, thanks man.', zegt hij en hij stelt ons aan elkaar voor. Ze voeren een lang en eerlijk gezegd saai gesprek voor mij als buitenstaander.

'Daar zijn de dames van kantoor, ze wilden je graag ontmoeten.', zegt Quinn als we weer verder lopen. 'Oh, je hebt het over me gehad?', vraag ik. Hij zegt niks en we lopen naar een groepje vrouwen. 'Goedenavond dames.', zegt Quinn vrolijk tegen de drie vrouwen die er staan. 'Hai.', zeg ik een beetje ongemakkelijk. 'Je hebt der meegenomen?', vraagt een van de vrouwen arrogant. 'Ja, ik ben er.', verdedig ik mezelf. 'Charlotte, rustig.', zegt Quinn zacht in me te kalmeren. Wat? Ik hoef toch niet zo tegen me te laten praten? Ik ben toch echt niet de hele avond mee om stil naast hem te staan als een accessoire. 'Wil je nog wat te drinken?', vraagt hij aan me. 'Ja lekker.', zeg ik. 'Ik ga het even halen, maak gerust kennis.', zegt hij tegen ons.

'Charlotte is het toch?', vraagt een van de andere vrouwen. 'Ja.', zeg ik aardig. 'Ik ben Janne, dit zijn Celine en Frederiek.', zegt ze en ze wijst de andere vrouwen aan. Dat onaardige mens is dus Frederiek, oké. 'Ik ben zijn assistente.', zegt Frederiek arrogant. 'Oké.', zeg ik. De vrouwen hebben zich heel anders klaargemaakt voor dit feest. Ze hebben nette rokken en jurken aan, hun haren helemaal opgestoken en een dikke laag make-up om het af te maken. Ik voel me een beetje underdressed misschien, mijn haren bijna los, mijn zomer jurk, zomerse hakken. 'Schattig jurkje.', zegt Celine. 'Dankjewel.', zeg ik met een glimlach. 'Goed he wat Quinn heeft gedaan?', vraagt Frederiek. Wat heeft Quinn gedaan. 'Ja zo knap!', zegt Janne vrolijk. 'Uh...', stamel ik, wat heeft hij gedaan? 'Zo goed, hij heeft je er zeker alles over verteld.', zegt Frederiek arrogant. 'Ja, heel goed.', zeg ik maar.

Quinn komt terug met twee glazen champagne. 'Dankjewel.', zeg ik. 'Freek, maandag half elf overleg, zet je het in mijn agenda?', vraagt Quinn. 'Ja doe ik.', zegt Frederiek terug. Hij noemt haar Freek? Mij noemt hij nog steeds Charlotte...

Ik loop met hem mee. 'Wat is dat waar iedereen het over heeft? Wat heb je gedaan?', vraag ik. 'Oh niks, is werk gerelateerd.', zegt hij. Waarom mag ik het niet weten? 'Wat is het dan?', vraag ik. 'Niks.', zegt hij. Ik zucht. 'Ben ik niet een beetje underdressed?', vraag ik hem. Hij kijkt een keer naar me. 'Ik zei toch dat je er leuk uit ziet.', zegt hij. 'Ja maar alle vrouwen hier hebben hele nette jurken aan.', zeg ik. 'Je ziet er leuk uit, maak je geen zorgen.', zegt Quinn. 'Waar is het toilet? Dan steek ik mijn haar op.', vraag ik. 'Charlotte stop, je ziet er leuk uit laat het.', zegt Quinn als hij stopt met lopen. 'Oké, sorry.', zeg ik.

We komen weer aan bij een groepje collega's waar Quinn mee begint te praten, ik hou me stil en op de achtergrond van het gesprek. 'Dus Charlotte wat vind jij daarvan?', vraagt een man me. 'Waar precies van?', vraag ik. 'Laat maar, ze studeert nog...', begint Quinn. 'Ik ben benieuwd naar haar mening, Quinn.', zegt de man. Ik zie Quinns kaken aanspannen, waarom mag ik niks zeggen van hem? 'Hoe kijk jij aan tegen cryptovaluta?', vraagt de man. 'Ik denk dat het een hele grote toekomst heeft.', zeg ik eerlijk. 'Ja?', vraagt de man. 'Ja, de anonimiteit trekt een hoop mensen aan.', zeg ik. 'Een hoop criminelen.', zegt Quinn. 'Er is geen overheidsbemoeienis.', zeg ik. 'Dat trekt juist criminelen aan.', zegt Quinn. 'En een hoop mensen die hun privacy belangrijk vinden, bovendien is er geen inflatie omdat er bij Bitcoin bijvoorbeeld een vast aantal munten zijn.', zeg ik. 'Interessant.', zegt de man. 'Ik geloof er niet in.', zegt Quinn stellig. 'Ik wel.', zeg ik. 'De vraag is naar wie ik moet luisteren voor ik investeer.', zegt de man. Quinn lacht, ik heb het idee dat hij me uitlacht. Waarom behandeld hij me zo? 'Ik vind je punten erg interessant, jonge dame.', zegt de man en ik glimlach oprecht naar hem. Er komt een ober langs met een dienblad vol champagne en ik pak nog een glas. 'Misschien moet je wat rustiger aan doen.', zegt Quinn zacht tegen me. Ik glimlach nep naar hem en neem een slokje.

'Kom dan maken we nog een rondje.', zegt Quinn. Ik loop met hem mee en we komen weer uit bij Janne, Frederiek en Celine. 'Hey dames, ik laat jullie even.', zegt Quinn en hij loopt weg. Hier sta ik dan, achter gelaten door Quinn. 'Wat is er?', vraagt Celine aardig. 'Weet ik niet.', zeg ik zacht. 'Zijn jullie nu officieel samen?', vraagt Frederiek. 'Nee?', vraag ik meer dan dat ik het zeg. 'Oh...', brengt ze uit. 'We zijn op een paar dates geweest.', zeg ik. 'Je bent een stukje jonger dan hem, is het niet?', vraagt Celine. Ik knik. 'Voor zo ver wij weten, neemt hij daten best serieus.', zegt Janne. 'Oh...', stamel ik. 'Maar hij doet de hele avond al best vervelend tegen me.', zeg ik eerlijk. 'Hoezo? Wat doet hij?', vraagt Janne. 'Hij heeft me niks vertelt over wat hij heeft gedaan, dat waar iedereen het over heeft. Elke keer als ik er naar vraag praat hij er overheen.', begin ik. 'Hij heeft een belangrijk contract afgesloten met een grote scholengemeenschap.', legt Frederiek uit. 'Oh... hij laat me ook niet uitpraten, een man vroeg specifiek naar mijn mening en Quinn kapte me af.', leg ik uit. 'Voor zo ver wij weten vindt hij je echt wel leuk.', stelt Janne me gerust. 'Oké dan, dankjewel.', zeg ik en ik glimlach. 'Ik heb nog een vraag.', zeg ik er achteraan. 'Ja?', krijg ik terug van Celine. 'Ben ik underdressed?', vraag ik. De vrouwen kijken naar me. 'Je werkt hier niet, het is een feest.', zegt Janne. 'Eerlijk gezegd wel een klein beetje, je haar zit was rommelig en misschien een paar andere schoenen de volgende keer.', zegt Frederiek. 'Freek!', zegt Celine snel. 'Je ziet er mooi uit, ik snap heel goed wat Quinn in je ziet. Je outfit past bij je leeftijd.', zegt Celine erachteraan. 'Ja, het past bij je leeftijd.', zegt Janne. 'Oké dankjewel.', zeg ik. 'Kom, doe vrolijk het is een feest!', zegt Celine om me op te vrolijken. Ik glimlach naar haar, het werkt. 'Kijk daar is die knappe man van je al weer!', zegt Janne bemoedigend. Ik glimlach en draai me om richting Quinn.

Ik loop naar hem toe. 'Sorry.', fluister ik in zijn oor en geef hem een kusje op zijn wang. 'Waarvoor?', vraagt hij zacht. 'Voor hoe ik net deed.', zeg ik. Hij glimlacht lief naar me en we hebben elkaars hand vast. 'En gefeliciteerd, met je contract.', zeg ik. Hij glimlacht breed. 'Dankjewel.', zegt hij bij mijn oor en hij geeft me een zacht kusje op mijn wang.

.

Love the badboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu