Dedikten sonra beni dinlemeden hızla uzaklaştı arkasından seslendim ama duymadı bile beni. Ben bu durumu nasıl idare edeceğim?
İçerde herhangi bir pot kırılma ihtimali çok yüksekti. Poyraz'ın kırıldığını da biliyordum.
'İç ses ne yapmalıyım?'
'Bizim her anımızda yanımızda olan Poyraz'ın yanında olacağız tabii ki. Ne olursa olsun.'
'Haklısın.'
'Bana hak verdin. Başımıza taş yağmaz inşallah.'İç sesimi susturup çok uzaklaşmadan Poyraz'ı yakalamak için koşmaya başladım.
Sonunda ona ulaştığımda kolundan tutup kendine çevirdim ve nefes nefese konuşmaya çalıştım.
"Poyraz? Aşkım neden böyle yapıyorsun?"
Benden bakışlarını kaçırırken cevap vermek istemediğini anlamıştım. Tekrar o da konuşur umuduyla konuştum.
"Ben seni anlıyorum sen de beni anla lütfen. Doktor üzerine gitmeyin ters etki oluşturmasın dedi. Ben nasıl babam öyle derken başka bir şeyler anlatayım ona?"
Sonunda bakışları benim gözlerimi bulduğunda ne yapacağını bilmez halde bakıyordu bana. Sonunda konuşmaya başladı.
"Güzelim ben özür dilerim ama yapamıyorum. Babanın hasta olduğunun senin de başka çaren olmadığının farkındayım ama elimde değil."
Kafamı göğsüne yaslayıp ellerimi boynuna sardım. O da belime sardı ellerini.
"Ben de özür dilerim, böyle bir duruma soktuğum için seni."
Sarılmamız sona erdiğinde yüzüne yine o muzip bakışları yerleştirdi. Açıkçası ciddi ve tripli Poyraz yerine avel Poyraz'ı tercih ediyordum. İmalı imalı konuştu.
"Demek yüzük alacaktınız Ayşe Hanım."
Suçluluk duygusunun yüzüme yansıdığını hissediyordum. Utançla gülümsediğimde yapmacık bir sinirle sordu. (benimle oynarken niye heyecanlanmıyorsun enerjisi alabilirsiniz)
"Ben eski sevgilim yüzünden günlerce trip yedim ama hanımefendi. Sen neredeyse yüzük takıyormuşsun."
Gülüşüm sesli bir hal alırken artık odaya dönmem gerektiğimizin farkındaydım. Onu elinden tutup odaya doğru götürmeye başladım. Kapının önüne geldiğimizde ben tam girecekken durdurdu beni.
"Güzelim falan da demesin sana. Sen benim güzelimsin."
Kafamla onayladım onu. Girmeden elini de bırakıp içeri girdim. Bütün gözler üzerimizde toplanırken Selim'in babamın hemen yanında oturduğunu gördüm. Babam beni de diğer tarafına çağırınca hemen geçtim yanına. Poyraz gerginlikle sebilden bir su doldurup içmeye başladı.
"Kızım biz Selim ile konuştuk Allah'ın izniyle ben taburcu olur olmaz gelip isteyecekler seni. Babası işi dolayısıyla yurt dışındaymış biz de abisinin istemesini uygun gördük."
Ben şokla babama bakarken Poyraz öksürmeye başladı. Boğulurcasına sesler çıkarırken Berkay sırtına vuruyordu. Sergen de kendini gülmemek için zor tutuyor gibiydi.
Ben hemen durumu toparlamak umuduyla kekeleyerek de olsa söze girdim.
"Baba acele etmiyor muyuz biraz?"
Başını olumsuz anlamda sağa sola salladı.
"Hayır kızım. Evlenin demiyorum sadece adını koyun diyorum. Siz şimdi bırakın beni gidip yüzüklerinizi seçin. Kaybolun bakalım hadi!"
Selim ne yapalım dercesine yüzüme bakarken ben de göz ucuyla Poyraz'a bakıyordum. İfadesizce gözlerini kısmış Selim'e bakıyordu. Kimseden ses çıkmadığı için tam ben durumu daha fazla uzatmamak için söze girecekken Poyraz babama dönüp konuşmaya başladı.
"Ben götüreyim bizimkileri çarşıya seçelim yüzükleri Beşir amca. Sonra da gelir isteriz senin kızı."
Babam başıyla onayladı Poyraz'ı.
"Tamam Poyraz oğlum aferin biraz gözüme girmeye başladın."
Poyraz sanki ne yapması gerektiğini anlamış gibi yüzüne çarpık bir gülümseme yerleştirdi. Sonra da Selim'i kolundan tutup yavaşça babamın yanında çekip kendi oturdu.
"Beşir amcacığım siz bana Yiğit diyebilirsiniz benim iki ismim var da."
Babam gülümseyerek yanıtladı.
"Tabii Yiğit'im."
Nereden vuracağını iyi buluyordu.
'Yani Ayşe zeki sevgilimiz o bizim.'
'Sen de haklısın iç ses.'Poyraz bir elini benim omzuma diğerini Selim'in omzuna attı.
"Hadi bakalım çifte kumrular gidelim yüzüklerinizi alalım."
Allah'ım sen yardım et.
Odadan çıkar çıkmaz Poyraz Selim'i kolunun altından ittirdi. Selim sinirle konuştu.
"Deli misin kardeşim sen?"
Poyraz burnundan nefesini vererek güldüğünü belli ederken benim elimi tuttu. Ona cevap vermeye yeltenmedi bile. Sonra dayanamamış olmalı ki ona bakmadan konuştu.
"Bana Deli Poyraz derler birader haberin olsun ona göre hareket edersin."
...
Çok saçma bir bölüm bitişi oldu biliyorum.
Uzun zamandır gelmiyor bölüm biliyorum ama yurt dışındaydım yeni döndüm. Yine çok hızla atamayabilirim ama kusuruma bakmayın lütfen.
Öpüyorum!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Değmesin Ellerimiz ~AYRAZ~
Ficção Adolescente"Sevgi her şeyi çözer Ayşe." "Her şeyine güvendiğim için Poyraz diyorum."