𝖧𝖠𝖩𝖲 20

1.7K 96 2
                                    

Aku menyanyi kecil sambil berjalan ke kelas. Mata melilau memandang sekitar, kot-kot ada murid yang ponteng ke.

Beg galas ditarik sikit ke atas bahu. Aku pun confuse, aku bawa buku ke makanan ?

Kenapa makanan ?

Well... I'm a girl.

Girls selalu rasa nak makan. Even though kau baru makan tadi, mesti rasa nak makan. Tak, dia bukan lapar lagi ke apa. Just teringin nak kunyah something.

Rasa macam serba tak kena bila tak kunyah.

So jangan hairan pahal perempuan makan banyak.

Hobi makan, dalam masa yang sama nak kurus.

But aku lain lah.

Aku jenis girls yang, makan banyak tapi kurus.

Hohho, bangga sat 🧚🏻‍♀️

BUKK !

Bunyi buku jatuh menyedarkan aku dari lamunanku. Dengan pantas aku memandang ke hadapan.

Seorang lelaki memakai uniform sekolah sedang mengutip buku yang jatuh. Murid baru mungkin ?

Lelaki itu mengangkat pandangannya memandang wajah mulus gadis dihadapannya itu.

"Erkk, sorry eh ? Saya jalan tak tengok depan tadi," ucap lelaki itu.

"No, aku yang patut minta maaf sebab berangan tadi. I'm sorry," balasku.

Lelaki itu terpaku memandang figura di hadapannya. Ini kah cinta pandang pertama ?

Aku menggaru kepala yang tidak gatal. Asal mamat ni, craving penyepak ke ?

"Erkk, ehem, aku masuk kelas dulu, eh ? Sorry again," balasku dan berlalu pergi.

Jejaka itu memandang Ayrose sehingga hilang kelibatnya. Ahhh, angau ke ?

Dia meneruskan langkah ke pejabat. Takpe, nanti kita cari tau pasal gadis yang dah berjaya buka pintu hati ini !

Acewah !

✨✨✨

"Rose ? Asal kau lambat ?" soal Aakif.

Tak sempat aku duduk lagi, dah disoal. Kepo betul mamat ni !

"Hmm, aku terlanggar lelaki mana tah tadi," ceritaku.

Aakif menganggukkan kepalanya.

Aakif ni, nak buat gosip boleh lah. Mulut macam makcik-makcik. Kira membawang gak, ke ?

"Weh, pastu kan, dia boleh pandang aku macam nak telan jer aku ni. Takut pula aku dia pandang centu," sambungku lagi.

"Iye ? Habis tu kau buat apa ?" soal Aakif serius.

"Aku pun terus blah ah. Scary tho pandangan dia. Macam aku ni buat salah besar plak. Padahal aku terlanggar jer, dah minta maaf pun," tambahku.

Aakif berfikir sejenak. Jangan-jangan... ?

"Hah ! Tantah dia dah jatuh cinta pandang pertama kat kau tak ?" teka Aakif.

"Serius ah do ? Takde lah..." nafiku.

Aakif mengambil bukunya acah-acah membaca, padahal sibuk bergosip.

"Sis, aku lelaki kot. Aku tau lah apa maksud pandangan lelaki tu. Plus dalam drama banyak lah scene-scene macam tu,"

"Heh minta jauh lah kalau dia suka kat aku,"

Aakif menggeleng. Ada jer lah minah ni !

"Kalau dia suka kau bebetul, kau nak buat apa ?" soal Aakif polos.

Jodohku Encik Tengku [C]Where stories live. Discover now