"Huaaaaa, finally Rose dah dapat kakak ipar. Sob... sob... I is terharu u," Ayrose mengelap air mata palsunya.
Iris dan Batrisya tergelak.
Perkenalkan, Imani Batrisya binti Mohd Iman. Berumur 21 tahun dan berkerja sebagai guru di sebuah tadika. Bermata biru semula jadi dan berkulit putih. Kacukan Arab dan Melayu. Ini lah isteri kepada Adam Rifqi.
Iris Wardah binti Affendi juga berumur 21 tahun. Bertugas sebagai doktor pakar bedah di hospital yang terkenal di Kuala Lumpur. Kacukan Chinese dan Melayu. Ini pula isteri kepada Adan Rizqi.
Mereka berdua bersahabat sejak kecil. Tak pernah terpisah sejak sekolah rendah. Semua yang dibuat bersama-sama. Sampai ada yang menganggap mereka kembar !
"Congrats Akak Ris, Akak Sya. Semoga jodoh korang sampai ke syurga. Dan dikurniakan anak-anak yang soleh/solehah, aaminn..." kata Ayrose sebak.
Iris dan Batrisya memeluk adik iparnya itu.
Ohh btw, majlis mereka jalankan sekali. Kembar kan, harus lah bersama. Tak gitu ?
"Akak jangan tertukar suami pula. Malu 7 keturunan kang. Ingat suami sendiri, sekali ipar daa..." lawak Ayrose.
"In Syaa Allah, tak. Haishh, terpaksa tebalkan muka kalau terpeluk ipar sendiri," tambah Iris.
Terletus tawa 3 gadis disitu. Tanpa sedar, ianya menarik perhatian Rifqi dan Rizqi ke sana.
"Amboi, sakannya gelak," celah Rizqi tiba-tiba.
"Huhu, biar lah. Orang nak luangkan masa dengan kakak ipar yang gergous ni," kata Ayrose lalu memegang tangan kedua kakak iparnya.
Muka Iris dan Batrisya merona merah. Malu !
Rifqi dan Rizqi tersenyum melihat adik perempuannya itu. Walaupun berat untuk meninggalkan, namun dia harus juga.
Kini tanggungjawabnya lebih besar. Dia sendiri juga yang sudah bersedia menggalas tanggungjawab itu.
"Ishh, jangan lah sedih. Abang Rif ada Kak Sya, Abang Riz ada Kak Ris. Abang jaga akak elok-elok tau. Akak pun jaga abang elok-elok. Kalau akak kena buli dengan abang, akak repot ngan Rose. Don't worry, let your sister-in-law settle kan," gurau Ayrose tidak mahu keadaan bertukar suram.
Terus Ayrose memeluk kedua abangnya. Sedih lah pula !
"Jaga diri, jaga solat, jaga mata, jaga hati. Abang bukan sekadar abang lagi. Tapi abang dah jadi suami, ketua keluarga, and you'll be dad one day. Jaga keluarga abang elok-elok. Jangan sesekali naik tangan dekat isteri dan anak-anak. Jangan jadi lelaki dayus.
I'm still your princess forever. You've found your princess, but I'm still your princess. You also always be my prince, till I found my real prince. I love you, forever. Because you're, my brother, forever," kata Ayrose tiba-tiba.
Lepas ni, dengan siapa lagi dia nak bermanja ? Memang lah ada jer adik-beradik lain. Tapi... entah lah. Ayrose paling rapat dengan abang pertama dan adik bongsu dia. Diorang bertiga memang sekepala.
"Abang jangan lah fikir sangat pasal kitorang. Kakak boleh handle. Just fikirkan pasal family abang, dan berapa ramai anak buah yang abang nak bagi dekat kakak," tambah Ayrose lagi.
Tak jadi sedih, Ayrose terus tergelak.
Iris dan Batrisya dah habis tebalkan muka dah. Adik ipar dia ni, suka mengusik !
Ayrose menyalami kedua abangnya sebelum dipeluk dan dicium buat kali terakhir.
"Kakak jaga diri, kay ? Apa-apa call tau," pesan Rifqi.
"Yes, kalau tak boleh call, Ayyan dengan Ayyen tu ada," sampuk Rizqi.
Rifqi mengiyakan kata-kata adik kembarnya.
"Baek, bos ! Kakak balik dulu. Bye, akak. Jangan lupa bagi anak buah kat Rose tau, kak. Bagi yang comel-comel punya. Sorang 5 pun okay kot ?" usik Ayrose lagi.
Automatik pipi Iris dan Batrisya merona.
"Boleh jer, kan sayang ?" Rizqi memaut pinggang ramping isterinya.
"Ishh, jangan lah. Malu..." Iris memukul dada Rizqi.
Rizqi tersengih melihat isterinya blushing. Rasa nak gigit tau !
"Hahhahh, In Syaa Allah, kalau ada rezeki," Rifqi mencapai tangan isterinya.
Batrisya mengangguk.
"Okay, Rose balik dulu. Anything, roger. Cau, assalamualaikum !" pamit Ayrose.
"Waalaikumussalam,"
CONTINUEZ...
YOU ARE READING
Jodohku Encik Tengku [C]
FantasyBOOK 04 [completed]✅ Start : 13 Oktober 2021 End : 25 Januari 2022 ✨ 𝖪𝗇𝗈𝗐𝗇 𝖺𝗌 Hey Awak ! Jodoh Saya ? ✨ ♡︎ Adrian × Ayrose ♡︎ " I'm strong , but I'm tired , " Mutiara Ayrose , gadis yang berasal dari kampung . Berpindah bersama keluarga ke Ku...