"Maaf, tapi Cik Ayrose dalam keadaan yang sangat kritikal. Dia kehilangan banyak darah. Dia perlukan bantuan pernafasan dan masih koma. Kami dah pindahkan dia ke wad ICU. Buat masa ni, kami akan pantau lagi keadaan Cik Ayrose,"
Kata-kata Doktor Nina terngiang-ngiang di kepala. Macam tak percaya, semua benda ni jadi.
Sekelip mata jer.
Begitu pantas masa berlalu.
Tak sanggup rasanya melihat keadaan Ayrose dengan wayar berselirat di sekelilingnya. Dengan bantuan pernafasan. Entah berapa lama Ayrose akan koma.
Bagaimana kehidupan mereka selepas ini ?
"Am, sabar..." Ayyen memujuk budak lelaki itu.
Dari tadi, Amsyar tidak henti menangis. Tu belum tengok keadaan kakak dia lagi. Kalau dah tengok, silap-silap air mata darah yang keluar.
"Allah uji, tanda Allah sayang. Allah tahu kita kuat untuk hadapi semua ni," pujuk Rizqi lembut.
Amsyar mengangguk perlahan.
Rifqi menggenggam tangan Ayrose menyalurkan kekuatan. Sebak di dada sedaya upaya ditahan.
"Kakak kuatkan diri. Please back to normal. Kami tak bersedia lagi nak kehilangan kakak. I know you're strong," kata Rifqi perlahan.
Air matanya pantas diseka. Tidak mahu lah sesiapa yang masuk melihatnya begitu.
Dia harus kuat !
Dia anak sulung, harapan keluarga.
Dia tidak boleh menunjukkan kesedihannya pada adik-adik.
Bukannya ego, tapi tak kuat.
Bukannya berlagak hero, tapi tak mampu.
Jika adik-adiknya melihat kesedihannya, pasti adik-adiknya lagi sedih ?
Rifqi bangun dan merapati Ayrose. Dia melabuhkan sebuah ciuman di dahi Ayrose, lama.
"Kakak kuat, ye ? Abang Rif kena balik. Nanti kami datang lagi. Abang Rif akan jaga adik-adik," kata Rifqi seolah Ayrose boleh mendengar.
Rifqi tersenyum lemah.
Dia melangkah longlai keluar dari wad.
Pintu bilik ditutup perlahan. Tidak mahu mengganggu Ayrose 'tidur'.
"Dah, ke ?" soal Rizqi.
Rifqi mengangguk dan cuba mengukir senyuman.
"Jom balik dulu. Nanti kita datang lagi,"
✨✨✨
"Weh kau tau tak, ketua pengawas kita jatuh dari tingkat 3, weh !"
"Iye, ke ? Ketua pengawas kita, si Mutiara Ayrose tu ?"
"Iye lah, beb. Dengar kata, dia kritikal sekarang,"
"OMG ! Kesiannya..."
Ramai pelajar mula bergosip mengenai Ayrose. Sudah menjadi 'topik hangat'. Rata-rata pelajar menyuarakan rasa kasihan.
Tapi tidak untuk 5 minah-minah gedik itu. Mereka bahkan tersenyum sinis dan tertawa jahat. Puas hati !
Bahkan mereka merancang 'sesuatu' yang lebih teruk. Tidak puas lagi melihat Ayrose terseksa.
Kalau boleh, biar sampai Ayrose mati !
Baru padan muka dia- *smirk*
✨✨✨
"Putra, Rose gimana ?" soal Acha setelah sedar.
"Ayrose baik-baik ajha," tipu Putra.
Acha menggelengkan kepalanya. Dia tak percaya !
"Aku mau liat Rose," Acha mula bangun dari katilnya.
"Eh sayunk, kamu belum sihat. Pikirin kamu dulu, baru dia," Putra menghalang.
Acha menggeleng lagi. Ni semua salah aku !
"Gak deh, Ayrose gapapa. Dia nunggu kamu, tapi kamu harus sembuh dulu," pujuk Putra.
Acha kembali duduk dan memandang suaminya. Benarkah ?
"Kita makan dulu, yah ? Nanti kalau kamu udah sembuh, kita lawat Ayrose, yah ? Aku bawa kamu nanti," Putra mengambil bubur yang dibeli tadi.
Acha mengangguk perlahan.
"Yuk makan. Bismillah..."
CONTINUEZ...
YOU ARE READING
Jodohku Encik Tengku [C]
FantasyBOOK 04 [completed]✅ Start : 13 Oktober 2021 End : 25 Januari 2022 ✨ 𝖪𝗇𝗈𝗐𝗇 𝖺𝗌 Hey Awak ! Jodoh Saya ? ✨ ♡︎ Adrian × Ayrose ♡︎ " I'm strong , but I'm tired , " Mutiara Ayrose , gadis yang berasal dari kampung . Berpindah bersama keluarga ke Ku...