74-Hırçın kararlar

157 9 1
                                    

2 ay sonra

Havada ki yanık kokusu cesetlerin üzerinde yürüyen adamın burnuna gelirken cebinde taşıdığı küçük aynayı çıkarıp herhangi bir çizik aldı mı acaba diye kontrol etmişti.

Savaşın ardında bıraktığı ölüm kokusu canını sıkarken derin bir nefes vermişti adam.

Üstüne bastığı cesetler bir saat öncesine kadar canlıydı.

Umutları

Hayalleri

Kederleri

Düşünceleri vardı..

Şimdi ise..

Cansızdılar.

Hemde ne için?

Sırf iki tarafın kralı anlaşamadıkları için...

Savaş isteği ile kendini parçalayan çiftçiler ve lordlar iken; "askerleri sınır ötesine yollayın!" diyerek bağıran manavlar varken..

Ölenler ise zavallı askerlerdi.

Onlar değildi.

Adam bunun bilincinde olacak kadar çok can almıştı.

Tek tesellisi kendi askerlerini ölüm olmadan yaralamalar ile tekrar eve götürebilmekti.

Güneş batıyor gök kubbe artık turuncu ve pembe arasında, karışık bir hal alıyordu.

Düşmanın cesetlerini yakan askerlerine bakan adam yerde ki küçük mektuba bakmıştı.

Kan iziyle kaplı mektubun üzerinde yazan cümle ise canını o kadar yakmıştı ki elinde ki aynayı sıkarak kırmıştı adam..

"Baharda okula başlayacağım baba.."

Adam savaş alanında acımamayı öğrense dahi..

O da insandı..

Büyük ateşin yanında ki yere diz çöktürülen kumanda baktı adam.. Usul usul ona yaklaşırken elinde ki kırık aynayı yüzüne fırlatmıştı.

'Bu senin eserin!'

Kumandan başını yana eğerken gülmüştü.

'Bu bizim eserimiz Prens."

"Eğer ayaklanma başlatmayıp vergileri ödeseydiniz-"

Kumandan gözlerini dikerken Oswalda dişlerinin arasından tıslamıştı.

"Neden!? Size neden vergi vermeliyiz!?"

"Çünkü sizin sikik götünüzü Kordeliadan biz koruyorduk! Lanet vergileri odemeseniz bile bekliyorduk! Size insan gibi davranıyorduk! Şimdi ise hepiniz birer piyondan farksızsınız!"

"Özgürlük için küçük bi bedel!"

Oswald adamın yakasına yapışarak eğilirken gözlerinin içine bakmisti. Adam kırıklarını geçmiş, gözleri yeşildi. Kordelia ve Dovalde arasında ki her ülkenin vatandaşı gibi.. Onlar gibi kavruk, Dovaldeler kadar zarif bi yüzü vardı. Karma ırkta doğmak bile adamın kaderinin baştan belli olmasına sebepti.

Bir yanında Dovalde.. Antik çağlardan beri, dünyanın her yazısında adı geçen bi ırk.. Savaşları dansları kadar zarif bi toplum..

Diğer yanda ise Kordelia.. Antik çağlardan beridir ki Dovaldeye düşman, savaşı eğlence sayan bi toplum. Sanatinda bile savaşın izlerini sergileyen bi toplum..

Bu adam ise bu iki Antik ırkın tampon bölgesinde doğmuş aciz bi toplumun parçası..

"Yanılıyorsunuz kumandan.."

Vadedilmiş CennetHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin