30. Bölüm

289 34 23
                                    

"Çok garip durumlar."

Yeşim bu sözleri mırıldanırken Merve'nin endişeli tavırları onu kendine getirdi. Sarayın güllerle ve nadide çiçeklerle bezenmiş Hasbahçe'si daraldıkça daralıyordu.

Merve pembe elbisesini içinde ışıldayarak geldi. Sabah çiğ düşmüş çiçek yaprakları kadar parlaktı yüzü. "Gerçekten güzel bir kız." düşüncesi içinden koptu Yeşim'in.

"Günaydın." dedi Merve. Yeşim düşünceli gözlerini ona çevirdi. Endişelerine rağmen gülümsemişti. 

"Günaydın. Basketbol takımında oynarken bacağımı incittiğim günü hatırladım biliyor musun?"

Merve sırıttı. 

"Poyraz seni yaramaz bir çocuğu azarlar gibi haşlamıştı. O günü hiç unutmam. Garip değil mi? Benim için değerli anıları şarap gibi kalbimin mahzeninde taşıyorum. Zaman, her şeyi yıkabilir ama benim anılarımı kıymetlendiriyor. "

Yeşim kıza baktı. Parlayan yanaklar.. Merve sessizce ağlamaya başlamıştı. 

Bipolar bozukluk. Merve hastalığını inkar etmese de ne kadar yıprandığını görebiliyordu Yeşim. Her ne kadar hastalığı üst düzeye ulaşmasa da... Okulda, kızın kriz geçirdiği o ilk günü hatırladı Yeşim. 

'İlaçlar canını sıkıyor.'

"Düzenli olarak alıyorsun değil mi? Yani ilaçlarını. Onları yanına almanı söylemiştim."

Merve kaçamak yanıtlar verebilirdi, fakat yapmadı.

"Sadece bir gün aksattım. Merak etme. Düzenli kullanıyorum."

Yeşim tek kaşını kaldırdı. Ama arkadaşının yalan söylemediğine inanıyordu. 

"Neyse, Şahsenem farklı bir amacın peşinden koşuyor, ama ne? Abdullah bu kızı niye kolluyor? Aralarında baba kız ilişkisini aşan sapıkça bir ilişki olduğundan da şüpheliyiz. Bunlar birlikte casusluk oyunu oynuyor olmasınlar?"

Merve sakin kaldı.

"Umarım yanılmıyorsundur. Bu işten yeterince sıkıldım zaten."

Yeşim kızın yeşile çalan açık kahverengi gözlerine dikkatle baktı.

"Belki de yanılıyorumdur. Mehmet'e karşı bir şeyler mi hissediyorsun?"

Merve kıpkırmızı oldu. Titrek bir sesle konuştu.

"Hayır. Allah'ım yarabbim. Bunu da nereden çıkardın?"

"Şahsenem olayında verdiğin tepkilerden. Çok sert çıkışmasan da kızardığını ve titrediğini görebiliyordum."

Merve bunu hiç düşünmemişti. Sonra güç de olsa kendini topladı.

"Hayır." dedi.

"Öyle de olsa, bu kötü bir şey değil. Gerçekten de. Artık net olarak yaşama katılman gerek Merve. Seni hala rahatsız eden o olayı unutman lazım. Artık gerçekten yaşamayı öğrenmelisin tatlım."

Merve sarardı.

"Sence yaşananlardan sonra devam edebilir miyim?"

Yeşim arkadaşına sımsıkı sarıldı.

"Başaracaksın. Biz yanındayız."

☆☆☆☆

Alaaddin adında, uzun boylu genç bir yeniçerinin saraya gelip Şahsenem'e bir mektup vermesinin ardından kız Şehzade Bayezid'e hizmet eden cariyelerin arasına katıldı. Bu oldukça tuhaf bir durumdu çünkü Valide Sultan son günlerde kalfaların düzenine karışmamaya karar vermişti. Büyük bir tedbirsizlik olduğunu düşünüyordu Yeşim.
Ayrıca Nergis kızın Alaaddin ile de görüştüğünü görmüştü. Çiçekler utançtan pembeleşmiş, güneşe karşı başlarını eğmişlerdi adeta. Sesleri net gelmiyordu. Ciddi bir mesele gibi görünüyordu başta, sonra kız şuh bir kahkaha atıp Hasbahçe'yi çınlattı.  

Zaman Yolcuları [ZAS -2] (Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin