Gözlerini açan adam gülümsedi.
"Yeni kokular alıyorum. Kızıl Anka'nın genç insanları mı geldi Ginna?"
"Ta kendileri." dedi Ginna. Gençlere dönerek anlatmaya başladı.
"Yarasa benim bile bilmediğim kadar uzun zamandır Kızıl Anka için çalışıyor. Aramızdaki en tecrübeli güç o."
"Memnun olduk efendim." dedi Poyraz. Yarasa kahkaha attı.
"Kızıl Anka'nın yetiştirdiği kibar gençlerdensiniz ha? Bu hoşuma gitti. Uzun zamandır zarafete hasret bir toplumda yaşıyoruz. Neyse, konuya gel Ginna."
"Emmanuel Toricetti'nin bir şekilde kazanmış olduğu manüpilatif yetenekleri olduğundan şüphe ediyoruz." dedi Ginna. Saçlarını geriye attı. "Akıl Hastanesi olayı olarak kayıtlara geçmiş bir olay var."
Diğerleri ilgiyle panele eğilirken Yarasa gülümsedi.
"Panele bakarken betimleme yeteneğini kullansan iyi olacak Hayalci. Biliyorsun ben yaşlı ve kör bir adamım."
"Pekala." dedi Ginna. "Haritaya bakıyoruz. Şurada adamı kaçırdıklarını düşündüğümüz yer olan mavi bir bina var. Baker sokağında. Oradan çıkan bir araç bu şüphelerimizin doğruluğunu kanıtlıyor. Plakası 753d5. Yani devletin engelliler için ödenek çıkarttığı otomatik pilotlu lüks araçlardan biri."
"Ve kesinlikle Emmanuel bu aracı kullanmıyor öyle mi?" dedi Yeşim. "Bunu nasıl bilebiliyorsunuz?"
"Engellilere ait araçlarda özel DNA tarayıcılar var. Başlarına bir şey gelmemesi için alınan önlemlerden biri." dedi Jeremy. Mehmet kaşlarını kaldırdı.
"Eğer gerçekten özel bir arabaysa kaybolma ihtimaline karşı illa ki bir GPS sistemi veya benzer bir sistem vardır. Size uyarısı gelmedi mi?"
Jeremy üzüntüyle başını salladı.
"Böyle bir uyarı için yasal izinler alınması gerekir. Bay Toricetti'nin bir ailesi yok, kimin vesayeti altında bilmiyoruz ve Gri'nin bu tür belgelere ulaşma izni yok."
"Hiç çabalamamışsınız." dedi Yeşim öfkeyle. "Adam gözlerinizin önünde kaçırılmış."
Poyraz'ın kolunu omzunda hissedince aşırı tepki verdiğini anladı. Sessizliğe gömüldü ve Jeremy'nin yüzüne baktı. Ne düşündüğünü anlamak zordu bu adamın, hafif kelleşmeye başlamış saçlarını karıştırıyordu.
"Pek de öyle olmadı aslında." dedi Yarasa. Görmeyen gözlerin kendisine dikildiğini hisseden Yeşim ürperdi. Ayağa kalktı yaşlı adam, bir çekmeceyi açıp içindekini gençlere gösterdi. Dörtgen şeklinde, parçalı bir takip cihazı idi bu.
"Bu bir değişim topunun izini sürebilir. Gelişmiş bir nanoteknolojik tanımlama sistemi var. Her değişim topu kişiye özel şekilde üretilir. Bay Toricetti'yi de bu şekilde bulabiliriz."
"Ya topu herhangi bir yere atıp gitmişlerse? " diye sordu Mehmet. Yarasa gülümsedi.
"Bir değişim topu 48 saat içinde sahibinin nereye gittiğini bulabilir. Bilirsiniz, nanolar atomlar kadar hareketlidir, onlardan farkı duyarlı olmalarıdır. Bu arkadaş da GPS'i kullanamadığımızda bize yardımcı olabilecek tek ve en güvenilir yardımcı."
"Peki onu nasıl bulacağız?" dedi Nergis. Jeremy'nin aklına yeraltı üssünün teknolojik imkanları geldi.
Bunu yapabilirlerdi.
☆☆☆☆
Soğuk hava, insanın ciğerlerini yakıyordu. Yağmur olanca gücüyle arada bir bastırırken, insanlar hallerinden memnun bir şekilde rahatça alışverişlerini yapıyorlardı. Kane geleceğin insanlarının kaygısız ve mutlu olduğunu görebiliyordu. Ama sessizliği o da tuhaf bulmuştu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zaman Yolcuları [ZAS -2] (Tamamlandı)
Ficção CientíficaZÜMRÜD-Ü ANKA SERİSİ -2 Hiçbir insan sıradan değildir, her birinin kendine has yetenekleri vardır. Süper kahraman olmaya gerek yok, eğer kontrollü davranırsanız, dünyayı kurtarabilirsiniz. Sıradan olduklarını sanan beş genç bir gün yeteneklerinin ve...