Balo salonu zarif ve romantik havasına rağmen sıcak oluşu Poyraz'ı terletiyordu. Elektra'nın güzel bir hanımefendiyle geldiğini görünce kanepelerden atıştırmakta olan Mehmet'e döndü.
"Elektra Kontes ile beraber buraya geliyor. Kızlar nerede?"
Mehmet duruşunu düzeltti. Kontes ışıl ışıl gülümsüyordu.
"Bilmem, burada bir yerdedirler. Terlemeye başlamışsın, inşallah panik yapmazsın Poyraz."
"Sıcaktan terliyorum." dedi Poyraz sertçe. Mehmet inanmış gibi yaptı. Nitekim Kane de onların yanına gelmişti. Miriam zarifçe gençleri selamladı.
"Düğünümüze hoş geldiniz. Sizin gibi soylu kandan gelen konukları ağırlamak bizim için büyük bir onur."
"O onur bize ait Kontes." dedi Poyraz. Miriam'ın uyanık ve dikkatli bakışları onu tedirgin ediyordu. Smokininin papyonu yana kaymıştı; Miriam gülümseyerek uzandı.
"Bir saniye lütfen, Lord Philip." dedi nazikçe. Poyraz kaskatı kesilmişti. İsmini bilmesi de ayrıca şaşırtmıştı onu. Miriam papyonu düzelttikten sonra geri çekildi. Elektra ise tedirgin gözlerle arkadaşına bakıyordu. Kızların geldiğini de o anda fark ettiler. Yeşim kontesi nazikçe selamladı.
"Tebrik ederim Kontes. Umarım Kont Vitrovi ile güzel bir hayat sürersiniz. Ben, Alessandra Turner."
"Diğer adıyla Yeşim Kılıç." dedi Miriam. "Bir Kızıl Anka ajanı. Turner ailesini yakından tanırım." Rozetini gösterince Yeşim dahil herkes küçük dillerini yutmuşlardı.
"Ben Miriam Enriconi, benim ailem de üç kuşaktır Kızıl Anka bünyesinde farklı dallarda çalışıyor. Ben bir ajan değilim, ancak Kızıl Anka için işe yarar görevlerim var."
Elektra zehirli iğnesini çıkardı. Miriam bunu fark edince sakin bir ses tonuyla arkadaşını uyardı.
"Bunu yapmana gerek yok sevgili arkadaşım, azıcık sakin olmayı denemelisin. Ben sizin tarafınızdayım ve izin verirsen, gerçek kaçakçıları elinize vereceğim."
Elektra soğuk bir tavırla iğneyi elbisesine sakladı. Gözleri kırılgandı.
"Bana neden söylemedin?"
"Tek başıma çalışmak istedim tatlım." dedi Miriam. "Öfkelisin, istesen o iğneyi tereddüt etmeden boynuma geçirirsin. Ancak soylu birinin, halktan biriyle sık sık bir araya gelmesi hoş karşılanmazdı. Biz bir ekip olamazdık Elektra."
Elektra konuşmadı. Miriam gençlere döndü.
"Size yardım etmek isterdim, ancak kendi başınıza bu bulmacayı çözmelisiniz. Sadece şunu söyleyebilirim, müstakbel kocamın bu işle hiçbir alakası yok. Elimde bir delil olsun isterdim, ama güvenimden başka size sunabileceğim kanıtım yok. Adaletinizden hep emin olacağım. Bol şans."
Miriam huzurluydu. Bir yaver gelip onun kulağına hararetle bir şeyler fısıldadı. Miriam ciddi bir yüzle habercisine döndü.
"Emin misin?"
Yaver başını salladı. Miriam rahatlama dolu bir ifadeyle gençlere döndü.
"Dük Neron ölmüş. Sanırım ailene bu kadar eziyet eden adamdan kurtulduğun için sevinmelisin Elektra."
Elektra hafifçe gülümsedi. Miriam oradan ayrılırken Yeşim Elektra'ya döndü.
"Ona güvenebilir miyiz?"
"Kesinlikle." dedi Elektra. Alexander Miriam ile dans ederken o da gecenin tadını çıkarmaya başladı. Bir süre sonra salonun kapısı hararetle aralandı ve Fransuva göründü. Dans bir an için durunca Fransuva kızararak ellerini kaldırdı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zaman Yolcuları [ZAS -2] (Tamamlandı)
FantascienzaZÜMRÜD-Ü ANKA SERİSİ -2 Hiçbir insan sıradan değildir, her birinin kendine has yetenekleri vardır. Süper kahraman olmaya gerek yok, eğer kontrollü davranırsanız, dünyayı kurtarabilirsiniz. Sıradan olduklarını sanan beş genç bir gün yeteneklerinin ve...