4.

775 49 11
                                    

Floris wachtte haar op aan de poort van school. Ze fietste al langs hem heen zonder dat ze het door had en geschrokken gaf ze een gil toen ze van de fiets werd getrokken. 'Jezus Floris!' lachend zette hij haar overeind en opgelucht haalde ze adem. Ze sloeg haar armen om zijn nek en kuste hem. 'Wat doe je hier?' ze was blij hem te zien. Maurice had echt haar weekend verpest en ze had haar vriendje ontzettend gemist.
'Ik had toch al gezegd dat ik niet langer dan een dag zonder je kan.' Grijnsde hij. 'Kom.' Hij gebaarde haar haar fiets los te laten en hij stapte zelf op. 'Je hebt nog niet gegeten zeker?' vroeg hij terwijl zij achterop sprong en hij keek op zijn horloge. Eigenlijk was het geen lunchtijd meer maar dat maakte hem niet uit.
'Jawel, ik heb een salade op.' Knikte ze.
'Dan kan er nog wel een broodje bij.' Vond hij. Zuchtend legde ze haar hoofd tegen zijn rug.
'Niet echt. Maar als jij wilt eten dan gaan we wel wat halen.' Giechelde ze.

Ze hadden uitgebreide broodjes gehaald en ze liepen de trappen op naar zijn kamer. Zuchtend keek ze in het rond toen hij de deur van het slot haalde en voor haar open deed. 'Het is nog erger als voor het weekend.'
'Ik voelde me ellendig omdat jij er niet was. Dan kan ik niet opruimen.' Was zijn excuus en hoofdschuddend keek ze hem aan. Het boeide hem nooit zo, een beetje rommel. Zij daar in tegen irriteerde zich er altijd aan. Vooral als de troep van iemand anders was. Floris schoof de kleding van een stoel en hij stapelde de vieze borden op. 'Kijkt u eens.' Een prima plekje om te zitten. Hij gaf haar het plastictasje met de broodjes en ging op zoek naar schone glazen.
'Ik moet wel terug thuis zijn voordat Maus er is.' zei ze terwijl ze het papier rond haar broodje scheurde. Zuchtend keek ze er na. Ze had nog nooit een luxe belegd broodje gegeten voordat ze Floris leerde kennen. Hij overdreef altijd als het over eten ging, vond zij.
'Waarom mocht je nou niet komen dan dit weekend?' Floris zette maar de hele fles cola op tafel, hij had geen zin glazen te moeten afwassen.
'Omdat hij veel te beschermend is. En hij wilde perse dat we eens wat leuks gingen doen met z'n tweeën want dat hadden we al een eeuw niet meer gedaan.' Sprak Eva met haar mond vol.
'Das leuk toch.' Vond Floris. 'Wat hebben jullie gedaan?'
'Op de bank gehangen.' Zuchtte ze en hij schoot in de lach. 'Het zeik regende zo hard buiten en we hebben niet echt geld om ergens naar toe te gaan.' haalde ze haar schouders op. 'Net zo min als jij trouwens. Waarom koop je dit soort achterlijke broodjes als je je huur niet eens kan betalen?' vroeg ze zich ineens af. Lachend hief hij verontschuldigend zijn handen op.
'Soms moet je keuzes maken Eva, over wat het belangrijkste is in je leven.'
'Eten dus niet.' Vond zij.
'Eten dus vooral wèl.' Knipoogde hij en hoofdschuddend nam ze nog een hap.

- Omdat ik net geslaagd ben voor mijn examen visagie en dus officieel een make-up artist ben, voor één keer een extra post! Om het samen te vieren, haha! 🎉 -

SpiegelbeeldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu