46.

533 42 8
                                    

Na een uur kwam ze de badkamer weer uit. Ze had haar joggingbroek en veel te groot slaapshirt al aan en haar haren waren nog nat. Ze ruimde de rest van de inhoudt van haar tas snel op in de kast waarna ze naast Floris op bed plofte. Hij had alleen zijn boxer nog aan en staarde naar het plafon. 'Boe.' Lachte ze terwijl ze neerplofte en lachend keek hij haar aan.
'Was het lekker?' ze glunderde en knikte.
'Heerlijk.' Ze rolde tegen hem aan en hij sloeg zijn arm om haar heen. 'Sorry van net.' Floris legde zijn hoofd te rusten tegen die van haar en schudde zijn hoofd.
'Hoeft niet. Maar wat zit er voor geheimzinnigs in je tas dat ik niet mag zien?' lachte hij.
'Niks.' zuchtte Eva. 'Gewoon kleding.. Ondergoed.' Floris schudde glimlachend zijn hoofd. Dat waren dus dingen waar ze zich eens niet druk om moest maken, en zich al helemaal niet voor moest schamen. Eva zuchtte nog eens diep. 'Maurice had condooms in m'n tas gedaan..' zei ze zachtjes en haar vriend lachte. 'Niet lachen.'
'Sorry schat. Je was bang dat ik er iets van zou denken?' ze knikte eerlijk.
'Ik wilde het niet meenemen, maar Maus dwong me.' Zei ze beschaamd. Floris sloeg zijn armen steviger om haar heen en drukte haar stevig tegen zich aan.
'Gekkie,' hij drukte een kus op haar neus. 'Je weet dat er niks gebeurd zonder jouw schriftelijke toestemming.'
'Schriftelijk?' lachte ze en Floris knikte lachend.
'Je hebt gelijk, waarschijnlijk had ik er iets van gedacht. Betekend niet dat er dan gelijk iets gebeurd.' zei hij eerlijk. Eva was wel blij dat hij dat ook eerlijk toegaf, dan was het dus niet alleen maar een stomme gedachten geweest.
'Misschien wil ik het wel..' zei ze schouder ophalend.
'Maar?'
'Ik weet het niet.' Floris zuchtte even en keek haar lang aan.
'Ik wil je niet overhalen hoor, maar ik denk dat jij er teveel van verwacht. Of het jezelf heel moeilijk maakt. Je moet gewoon je gevoel volgen, dan kan je geen spijt krijgen.'
'Hoe was het voor jou dan?' vroeg ze zachtjes. Hij glimlachte.
'Echt niet zo bijzonder.' Hij streelde een pluk achter haar oor.
'Oh..' het bleef even stil. 'Dus het stelt eigenlijk niks voor?'
'Nee dat wil ik niet zeggen.. Voor mij stelde het achteraf niet veel voor.. Ik was ook niet verliefd of iets.. Maar ik wil niet dat je je drukt maakt om dat moment.. Als het gebeurd, gebeurd het en daarna wordt het alleen maar beter.' Glimlachte hij. Eva knikte en dacht na. Ergens diep van binnen wilde ze het wel. Ze was nieuwsgierig en ze voelde zich goed bij Floris. Hij was de enige met wie ze dit zou willen delen. Maar ze wilde niet dat hij haar zou zien. Ze kon zichzelf niet eens aankijken in de spiegel laat staan dat iemand anders dat wel zou kunnen. 'Waar denk je aan?' zijn hand wreef over haar arm en ze schudde haar hoofd.
'Niks.' glimlachte ze.
'Ga maar slapen dan. Morgen gaat een lange dag worden.' Hij gaf haar een kus waarna hij opstond uit bed. Eva keek toe hoe hij richting de badkamer liep. Bij de deuropening draaide Floris zich om en hij liet spontaan zijn spierballen zien toen hij zag dat ze hem van top tot teen bekeek. Eva schoot in de lach en ze sloeg de deken om zich heen, waarna ze haar hoofd eronder verstopte.

SpiegelbeeldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu