'Dit is de enige pyjama die ik bij me heb..' bedacht Eva toen ze de douche uitdraaide. Lachend keek ze naar de vloer en ze gooide haar natte handdoek in de plas water. Floris pakte zijn schone en droge handdoek en veegde over zijn gezicht. 'Hallo, delen zou fijn zijn.' gebaarde Eva en lachend gaf hij de handdoek aan haar. Hij trok zijn natte kleding uit.
'Ik heb wel een shirt voor je waar je in kan slapen.' Zei hij terwijl hij de slaapkamer in liep en de kast open trok. Hij wilde zeggen dat ze helemaal geen pyjama nodig had maar dat hield hij maar voor zich. 'Ach jezus,' hoorde hij haar vanuit de badkamer.
'Wat is er?'
'Niks' zei ze snel en toen hij terug kwam had ze de handdoek om zich heen geslagen. Haar hoofd was rood en glimlachend keek hij haar aan.
'Schijnt je shirt door?'
'Hou je kop.' Bromde ze, meer door verlegenheid en schaamte dan dat ze boos was.
'Nou nou,' lachend gaf Floris haar zijn shirt. 'Het is je bh maar.'
'Je had het al gezien dus?' hij knikte en kon het niet laten te glimlachen.
'Tuurlijk, allang.' Zei hij luchtig. 'Ik kijk toch altijd naar je.' Even keek Eva hem aan waarna ze haar blik naar benden liet glijden en naar haar voeten staarde. Floris tilde voorzichtig haar kin een stukje omhoog. 'Schaam je nou maar niet,' wist hij wat er door haar hoofd ging. 'Je bent prachtig Eef.' Ze glimlachte flauw, maar dankbaar. Na die woorden liep Floris weer de badkamer uit en hij sloot de deur achter zich, zodat ze alleen in stilte achterbleef. Zuchtend draaide Eva zich naar de spiegel zodat ze zichzelf kon aankijken. Ze herhaalde de woorden van Floris in haar hoofd waarna ze haar hoofd schudde. Hoe kon hij nou zoiets zeggen als het niet waar was, dat snapte ze niet.'Hey,' zei ze toen ze de badkamer uit kwam.
'Hey.' Lachte Floris. 'Dat duurde lang.'
'Ik heb de badkamer opgeruimd hoor.' stak Eva haar tong uit. ze schrok toen ze op de klok keek. 'Het is al bijna vier uur.' Floris haalde lachend zijn schouders op. Op het moment dat Eva in bed kroop sprong hij er ook in, waardoor Eva omhoog vloog.
'Die veert goed mee.' lachte Floris en Eva keek hem even vernietigend aan.
'Ik lag er bijna naast.' Zei ze quasi verontwaardigd waarna ze lachend tegen hem aan rolde. Ze tuitte haar lippen en hij gaf haar een kus.
'Slaap lekker knapperd.' Eva rolde met haar ogen terwijl ze om rolde, zodat ze met haar rug naar hem toe lag. 'Niet met je ogen rollen.' Floris liet zijn hand over haar rug glijden en liet het uiteindelijk rustten op haar schouder. Eva giechelde.
'Zeg dan geen dingen die niet waar zijn.' Floris zuchtte, even dacht hij na over of hij hier überhaupt tegenin moest gaan. Zin zou het toch niet hebben dat wist hij van te voren al.
'Dat jij iets niet ziet betekend niet dat het niet waar is.' fluisterde hij. Hij bewoog zijn hoofd naar voren en drukte een kus op haar schouder, tegen haar shirt aan. Zijn shirt eigenlijk. Eva glimlachte in zichzelf. Het was al de tweede keer dat weekend dat hij dat deed en het gaf haar kriebels in haar buik.
JE LEEST
Spiegelbeeld
Fanfic"Mirrors are just glass and you are more than that." - r.i.d • Flikken Maastricht/Fleva fanfictie • #17 in Fanfictie