Ze waren al een hele tijd wakker, maar beide hadden ze nog geen zin gehad om op te staan. Eva staarde naar het plafon, Floris naar haar. Uren konden ze dit volhouden. 'Heb je trek?' zonder op te kijken schudde Eva haar hoofd.
'Oké, dan ga ik eerst douchen. Zullen we daarna gaan ontbijten?'
'Best.' Vond Eva. Floris keek op de klok.
'Of lunchen,' lachte hij. Daar was het immers al bijna tijd voor. Ze glimlachte.
'Liggen we al zo lang?'
'Blijkbaar wel. Tijd vliegt, als ik naar jou kan kijken.' ze bloosde. Glimlachend boog Floris over haar heen en hij gaf haar een kus. 'Wil jij ook nog douchen?' ze knikte.
'Als jij wel trek hebt, moet je dus opschieten.' Hij lachte.
'We kunnen ook samen douchen,' Eva draaide haar hoofd zodat ze hem aan kon kijken. Voorzichtig schudde ze haar hoofd, Floris glimlachte.
'Dan ga ik alleen,' hij drukte een kus op haar neus en stond op uit bed. Eva kon het niet laten hem na te staren. Ze had nu de kans hem van top tot teen te bekijken. Floris had het door, uiteraard had hij het door maar hij besloot niks te zeggen om haar niet in verlegenheid te brengen.
Terwijl Eva het water hoorde stromen rolde ze zichzelf extra in de deken. Misschien moest ze niet zo moeilijk doen, stiekem wilde ze heel graag eens samen met hem douchen. Ze wilde zijn handen over haar lichaam voelen, ondanks dat ze het elke keer afhield. Ze had geen idee wat haar bezielde.'Hé, slaapkop.' Verschrikt schoot ze overeind en ze keek in het lachende gezicht van Floris. 'Ik ben tien minuten weg en je ligt te snurken.' Ze wreef de slaap uit haar ogen.
'Het is saai zonder jou.' Floris lachte en ze stapte uit bed.
'Schiet jij nou maar op, ik heb inderdaad wél trek.'
'Ja, ja.' Lachte Eva.
'Zorg jij nou maar dat je klaar bent zo.'
'Hoezo? Mag ik niet mee zo?' vroeg Floris en hij wees naar de handdoek die hij om zijn middel had. Lachend schudde ze haar hoofd.
'Dat gaat er iemand anders met jou van door.' Dat wist ze wel zeker.
'Is dat zo?' lachte Floris en Eva knikte serieus. 'Maar ik niet met iemand anders.' Ze glimlachte en ging dichter tegen hem aan staan.
'Gelukkig.' Ze sloeg haar armen om zijn nek.
'Ga nou maar douchen, voordat ik je mee sleur onder de douche.' Haar wangenkleurde gelijk weer rood.
'Waarom zeg je dat nou weer.' Floris glimlachte.
'Omdat het de waarheid is,' ze giechelde.
'Ik zal je zeggen als je me onder de douche mag sleuren.' Zei ze zachtjes meteen rood hoofd. Floris lachte en tikte op haar neus.
'Ga nou maar, voordat ik in mijn eentje ga lunchen.' Zoveel bezwaar had Eva daar niet tegen, maar ze zei het maar niet hardop.
JE LEEST
Spiegelbeeld
Fanfiction"Mirrors are just glass and you are more than that." - r.i.d • Flikken Maastricht/Fleva fanfictie • #17 in Fanfictie