51.

563 40 7
                                    

Tegen Floris zijn zin in hadden ze ergens een broodje gehaald en ze waren buiten op een bankje gaan zitten om het op te eten. Hij was van plan geweest uitgebreid te lunchen maar dat had Eva geen goed plan gevonden. 'Vind je het leuk om vanavond bij Lisa te eten?' vroeg hij terwijl hij op zijn telefoon keek.
'Ja hoor.' knikte Eva. 'Gaan ze niet weg ofzo?'
'Volgende week pas ergens, vind je het echt leuk?' vroeg hij terwijl hij haar onderzoekend aan keek.
'Ja,' ze lachte. 'Dat zei ik toch.' Ze gaf hem een duwtje. 'Waarom zou ik het niet leuk vinden?'
'Ik vraag het maar,' lachte hij en hij sloeg zijn arm om haar schouders. 'Ze was enthousiast over je.' Eva glimlachte.
'Dus ik ben goed gekeurd?'
'Tuurlijk.' Hij had er ook geen moment aan getwijfeld. Eva rilde van de kou en hij trok haar dichter tegen zich aan. 'Wil je nog iets zien of iets doen?' ze haalde haar schouders op.
'Niet echt denk ik.. Ik wil terug naar binnen.' Floris lachte.
'Kom, dan gaan we terug.' besloot Floris. Hij had zijn laptop en films meegenomen dus vervelen zouden ze zich niet.

Eva had een film gekozen en naast elkaar zaten ze in de stoelen in de hotelkamer. Floris had zijn benen gestrekt op het tafeltje naast de laptop gelegd en Eva had zich opgekruld in de stoel. Halverwege de film verloor ze haar concentratie, het boeide haar niet zo als ze verwacht had. Stiekem keek ze opzij, haar vriend boeide het blijkbaar een stuk meer want hij had niks door. Dat dacht ze tenminste, totdat hij zonder te op te kijken zijn hand naar haar uit stak. Ze legde haar hand in de zijne en hij trok haar naar zich toe, uit haar stoel. Met een glimlach ging ze bij hem op schoot zitten en ze voelde hoe hij in haar hand kneep. 'Je moet naar de film kijken,' lachte hij.
'Die is niet interessant.' Zei ze eerlijk.
'Ben ik dan wel interessant?' ze voelde het bloed naar haar wangen stijgen maar ze knikte wel. Hij liet haar hand voorzichtig los en streelde over haar onderarm.
'Ik vind jou interessant.' Glimlachte hij. 'Heer erg, zelfs.' Bewust beet ze op haar lip, ze wist wat dat met hem deed en eigenlijk was dat precies wat ze wilde. Ze zag zijn blik zakken naar haar lippen, zijn handen gleden naar haar nek en hij trok haar hoofd tegen die van hem. Hij kuste haar lang en intens. 'Je deed het expres.' Fluisterde hij toen hij zijn lippen voor even van de hare losmaakte. Ze giechelde en knikte. Ze sloeg haar armen om zijn nek en dit keer zoende ze hem. Ze voelde zijn handen uit haar nek naar beneden glijden en direct verstijfde ze.
'Sorry.' Fluisterde ze.
'Das niet erg,' glimlachte hij en hij streelde over haar wang. Ze zuchtte en schudde haar hoofd, zij vond het wel erg. 'Is het wel erg?'
'Weet ik niet.' Zei ze schouders ophalend.
'Dat is het niet, ik ging te snel.'
'Ik daagde je uit.' Floris kon een glimlach niet onderdrukken.
'Doe nou niet zo moeilijk Eef.' Schudde hij zijn hoofd en verontschuldigend glimlachte ze.
'Oké, we kijken de film wel verder.' Besloot ze. Ze ging beter zitten op zijn schoot zodat ze de laptop weer kon zien en met haar rug tegen hem aan zat. Glimlachend sloeg Floris zijn armen om haar middel en voorzichtig kuste hij haar nek.

SpiegelbeeldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu