137.

543 42 2
                                    

Ondanks haar voornemen van eerder die avond kon Eva de slaap totaal niet vatten. Gek kon ze daar van worden, dan eeuwige gedraai en gepieker. Vaak om niks, maar ze kon het niet uitschakelen. Ze kreeg haar gedachten niet uit haar hoofd en dat zorgde vaak voor die slapeloze nachten. Dit keer had ze het na een uur al opgegeven. Misschien kon ze het later op de avond nog eens opnieuw proberen, nu was het immers toch nog niet zo laat. Maar ze was graag eens op tijd gaan slapen. Ze trok de fleecedeken die ze mee had genomen over zich heen en ze stapte uit het bed van Floris. Of eigenlijk was het bed wel gewoon van hen samen, ze woonde voorlopig toch hier. Toen ze de woonkamer binnenkwam zag ze de mannen op de bank zitten. Luc speelde een of ander computerspelletje en Floris hing wat onderuit gezakt. 'Hé,' glimlachte hij en hij ging rechtop zitten, zodat er meer ruimte was op de bank.
'Haaj,' lachte Eva en ze ging op de leuning zitten, de deken stevig om zich heen geklemd.
'Kan je weer niet slapen?' deed Floris een gok en Eva knikte.
'Nee..' zuchtte ze.
'Het is ook nog vroeg hè?'
'Ja, maar ik wilde gewoon eens vroeg slapen..' haalde ze haar schouders op. Floris stak zijn hand naar haar uit. Eva stak haar hand onder uit de deken en pakte Floris zijn hand vast.
'En nu?'
'En nu zit ik hier.' Ze lachte samen.
'Wil je filmpje kijken?' stelde Floris voor.
'Nee, nee, nee.' Bemoeide Luc zich ermee. 'Niks ervan. Ik zit hier.'
'Stel je niet aan.' lachte Eva. 'Niemand pakt je speelgoed af hoor.' ze ging met haar hand door zijn haar en lachend trok Luc aan haar arm, zodat ze van de leuning afviel en ondersteboven op de bank lag. Eva trapte met haar voeten richting hem terwijl Luc haar van zich af duwde. Eva sloeg haar armen om de nek van Floris en trok zichzelf aan hem op zodat ze op zijn schoot zat. 'Beter.' Lachte ze.
'Veel beter?' grinnikte Floris.
'Absoluut.' Dit was toch wel echt haar favoriete plekje, zo dicht tegen hem aan. Ze drukte haar lippen op zijn kaak waarna Floris haar zoende. Net zo lang totdat Luc hen onderbrak.
'Weet dat ik hier nog zit, voordat jullie elkaar uitkleden.' Eva liet haar vriend los en kreeg blosjes op haar wangen. Floris grijnsde.
'Ben jij niet toe aan een vriendin Luc?' vroeg Eva serieus. Ze ging verzitten zodat ze naast Floris zat in plaats van op zijn schoot en ze trok de fleecedeken weer strak om haar lichaam. Floris sloeg zijn arm om haar schouders en trok haar net iets dichter tegen zich aan. Ook hij vond dat een van de fijnste dingen.
'Neuh.' Reageerde Luc luchtig terwijl hij weer geconcentreerd was op zijn spelletje. 'Teveel gedoe. Vrouwen zijn leuk voor één nacht.. Hooguit twee. Veder niet.'
'Je vindt mij toch leuk.'
'En vooral vermoeiend.' Knikte Luc lachend.
'Nou zeg.' quasi beledigd keek Eva hem aan en ze schopte haar voet weer in zijn richting. Luc stopte zijn spelletje weer en keek haar bloedserieus aan.
'Eva, ik vind je heel lief. En heel leuk, en heel mooi en de aller leukste van de hele wereld en ik hou zielsveel van je. Maar je maakt me nog gelukkiger als je gewoon je klep dicht houdt en mij met rust laat.' Floris lachte hard waardoor Eva ook moest lachen.
'Ik ook van jou Chubby.' Luc grijnsde. 'Ik zal er over op houden hoor.' lachte Eva. 'Gelukkig ben jij niet meer zo.' Glimlachend keek ze Floris aan en hij glimlachte terug.
'Jij bent veel meer waard dan één nacht.' Zei hij zacht en Eva voelde haar wangen weer rood kleuren. Ze kuste hem waarna ze zich dieper tussen zijn armen nestelde.

SpiegelbeeldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu