's Avonds laat waren ze op de trein gestapt richting de andere kant van het land. Eva vond het spannend, want ze was nog nooit zo ver van huis geweest. Ze was überhaupt nog nooit van huis geweest. Floris zat tegenover haar en ze had haar benen gestrekt zodat haar voeten op zijn schoot lagen. 'Voor je het weet zijn we weer thuis,' knipoogde hij toen hun blikken elkaar kort kruiste. Eva keek hem weer aan en glimlachte.
'Ik ben gewoon nog nooit weg geweest,' verontschuldigde ze zich.
'Das toch niet erg. Maar het wordt harstikke leuk en gezellig. Voor je het weet ben je weer thuis. En op school.' Ze lachte.
'Dit is inderdaad beter.' De paar dagen weg was niet het enige was ze spannend vond, zijn familie ontmoeten maakte haar ook gek van binnen. En blijkbaar kon Floris dat ruiken, of van haar voorhoofd lezen. Of gewoon gedachten lezen want hij begon er al over voordat ze dat zelf had kunnen doen. Als ze dat al gewild had.
'Mijn zus is leuk hoor, haar verloofde ook. Daar hoef je je niet druk om te maken. En van mijn ouders moet je je gewoon helemaal niks aantrekken.' Zei hij simpel.
'Oké.' Knikte ze maar. Als ze echt zo erg waren als dat Floris had verteld wist ze niet of ze dat wel kon, maar misschien zou het wel meevallen.
'En je hoeft je ook niet druk te maken of andere mensen je wel leuk vinden, want iedereen vind jou leuk.'
'En je ouders dan?'
'Die vinden mij niet eens leuk.' Zei Floris lachend en Eva schoot ook in de lach.
'Dat stelt me in ieder geval gerust.'
'Ja toch.' Lachte Floris. 'Komt allemaal goed schat. We gaan het gewoon leuk hebben.'Vooral Eva was doodop toen ze in hun hotel aankwamen. Floris vond niet dat ze bij zijn zus konden logeren, die was al gestrest genoeg vanwege de grote dag morgen, dus een andere optie was er niet geweest. Niet dat hij het erg vond, nu hadden ze alle ruimte en privacy. 'Dit is vet luxe man.' Zei Eva ongelovig. 'Dat kost vast super veel.'
'Nou en.' Haalde hij zijn schouders op. 'Moet kunnen toch.' Glimlachte hij. Hij zette hun tassen op bed en Eva liep door naar de badkamer.
'Een bubbelbad!' riep ze enthousiast. 'Ik ga als eerste in bad!' lachend liep Floris haar richting op en glimlachend keek hij toe hoe ze straalde. Blij draaide zeeen rondje waarna ze hem ongemakkelijk aankeek. 'Of was het de bedoeling dat we samen gingen..?' Floris schudde zijn hoofd.
'Niet als jij niet wil.' Ze haalde haar schouders op. 'Niet vanavond.' Besloot hij en ze glimlachte flauw. 'Ga jij maar in bad, ik zal de tassen uitpakken.'
'Ik doe het zelf wel.'
'Ik kan het wel doen hoor Eef, das geen moeite.' Zei Floris en hij liep richting het bed.
'Nee ik doe het zelf.' Eva liep achter hem aan en rukte snel haar tas uit zijn handen toen hij het te pakken had.
'Het is al goed.' Zei Floris snel. 'Ik bedoelde het goed.'
'Dat weet ik. Maar ik doe het zelf wel.' zei Eva, rustiger dan net. Ze gaf hem een kus waarna ze zich met haar tas opsloot in de badkamer.
JE LEEST
Spiegelbeeld
Fanfiction"Mirrors are just glass and you are more than that." - r.i.d • Flikken Maastricht/Fleva fanfictie • #17 in Fanfictie