Perspectief Maysa
Met barstende hoofdpijn stond ik op. Ik keek om me heen en bevond me in mijn bed?? Hoe kan dat nou?? Ik liep naar de badkamer en verschrok me, ik zie er helemaal niet uit! Ik heb felle wallen en rode ogen. Ik deed mijn kleren van gister uit, en gooide die in de wasmand en stapten de douche in. Ik opende de kraan en liet het water over mijn lichaam heen glijden. Ik zeepten mijn haren in en spoelden die vervolgens uit. Ik sloot de kraan en stapten de douchecabine uit. Ik sloeg een handdoek rond mijn middel heen en liep naar mijn slaapkamer.
Ik nam een lingerie setje en trok die aan, er boven op deed ik mijn grijze Nike trainingspak en deed ik mijn haren in een slordige knotje. Ik nam mijn telefoon en zag nu, hoe erg hij er aan toe is. Pff dat ook weer, lekker. Ik zocht mijn tasje en zag die op mijn bureau liggen. Ik nam mijn sleutels eruit en een klein papiertje viel me op. Ik nam hem op en zag dat er een nummer en een tekstje op stond 048******* "bel me, wou je niet wakker maken daar was je te schattig voor xJabir x". Urgh dat dacht ik dus niet, ik liet het papiertje maar en liep naar de keuken toe. Ik nam een hapje van m'n croissant, en meer kreeg ik niet binnen. Ik dronk nog snel een glaasje water en nam plaats in de woonkamer. Ik keek strak voor me uit en de eerste traan viel al naar beneden. 1 dag en heel je leven staat op zijn kop! De woorden van Samir doen nog steeds pijn, hij wilt me niet meer. Ik las verwarrendheid en woede in zijn ogen gisteren. Ik neem het hem niet kwalijk want hij moet zich nog herstellen. Ik werd uit mijn gedachten gehaald door de huistelefoon.
Hallo zei ik
Hey, met Younes hoe gaat het met je zei Younes
Goed, kan niet beter met jouw loog ik snel
Maysa, ik hoor het al dat het niet goed met je gaat zei Younes
Het zit nog vers, ik moet dit alles nog op een rijtje zetten zei ik
Dat begrijp ik, hoezo staat je telefoon uit zei Younes
Hij is stuk, ik was van plan om straks een nieuwe te gaan halen zei ik
Maysa, je moet me iets beloven zei Younes
En dat is zei ik
Dat je de hoop niet gaat opgeven en geen gekke dingen gaat doen zei Younes
Heey ben geen klein kind meer zei ik
Maysa zei Younes op een strengere toon
Oke beloofd zei ik
Dan is dat inorde, Maysa rijd voorzichtig alstublieft zei Younes
Ik durf niet meer in een auto te stappen, k ga te voet naar stad en dan kom ik naar het ziekenhuis bij jouw en Samir zei ik
Uhm ja isgoed tot dan, doe voorzichtig zei Younes en hing op. Wat een schatje toch, hij is altijd zo bezorgd om iedereen. Als Younes ooit een meisje leert kennen, mag ze van geluk spreken. Younes is een stoer persoon tegen andere en soms ook gewelddadig, maar tegen de mensen die hij lief heeft is hij een heel ander persoon. Younes zelf is geen lelijk persoon, verre van dat zelfs. Younes is een brede jongen met veel spieren, hij heeft bruin/groene ogen en zwarte haren. Younes zelf ziet er ook altijd netjes en verzorgt uit, dat laat hem zien dat hij een verstandig en verzorgde jongen is.
Ik liep terug naar mijn kamer en verwisselde mijn trainingspak in een jeans broek met wat gaatjes in en een witte Polo T-shirt. Ik deed er geen vest op aan want het is al zomer en de zon schijnt fel, wat een wonder is hier in deze kikkerland. Ik nam een witte schoudertasje en deed er mijn belangrijke benodigdheden in zoals huissleutels, portefeuille, deo, ov ... Ik deed mijn haren in een nettere en strakke knot en spoot wat parfum en deed mijn horloge om. Ik deed mijn witte Adidas superstars aan, en ik was klaar voor vertrek. Ik liep mijn appartementsblok uit en wandelde naar de stad, wat maar 10 minuten wandelen is. Aangekomen in de stad liep ik als eerst de Apple winkel binnen en kocht ik daar een nieuwe grijze iPhone 6S. Ik installeerde mijn telefoon en stak mijn oude sim erweer in en kreeg volop berichten en gemiste oproepen binnen, dat boeide me toch niet veel want ik heb geen zin in al die zogezegde medelijden van mensen. Ik liep erna na een bloemenwinkeltje en kocht daar 2 bos bloemen en rekende af. Ik draaide me om en botste tegen een geslacht aan, ik was klaar om te vallen en sloot mijn ogen al. Na een paar seconde voelde ik de grond nog steeds niet en opende ik mijn ogen en keek ik recht in de ogen van Jabir.
Uhm.. Zei ik met een rood gezicht en werd onderbroken.
Geeft niets kleintje, waar ga je naartoe zei Jabir lachend
Het ziekenhuis zei ik
Ohh, ik ging er ook net naartoe. Kom dan kan ik je een lift geven zei Jabir. Shit wat nu??
J.ja zei ik met een fake glimlach. Ik wil niet met hem zijn, hij is nogal ja raar. Hij glimlachten liefjes terug en we liepen naar zijn auto toe. Onderweg naar zijn auto kwam er een schaarse meisje aanlopen.
Jabir jij vieze flikker, wat ga je vreemd met zo een goedkope hoer zei dat meisje en keek me vuil aan.
Excuseer maar wat noemde je me zei ik en hield mijn woede in.
Dames zei Jabir
Je hoorde me wel goedkope hoer zei dat meisje. Dat ging er dus over. Ik wilde haar net raak klappen totdat ik aan m'n arm werd gehouden.
Ik weet het niet, maar weet jij wel hoe je erbij loopt. Jij ziet eruit net als een voorbeeld van een goedkope hoer zei ik woedend en trok mijn hand uit Jabir zijn greep en keek hem boos aan. Het meisje begon te huilen en Jabir nam haar in een omhelzing. Hier moet ik dus echt van kokhalzen. Ik liep weg van ze en werd nog geroepen door Jabir maar negeerde hem. Ik wilde net oversteken totdat ik vanachter genomen werd.
Maysa ben je helemaal gek geworden, wil je misschien onder die vrachtwagen liggen zei Amir?? Wijzend naar de vrachtwagen die voorbij reed.
Het spijt me, ik had m niet gezien zei ik en voelde de tranen opkomen.
Kom het geeft niet zei Amir en trok me in een omhelzing, hij is net Samir.
Maysa je lag er bijna onder, waarom hoor je godverdomme niet als ik je roep zei een boze Jabir
Beter ga je rustiger praten tegen haar vriend zei Amir en keek hem dodelijk aan.
Tis, lag ze er maar onder, aandacht zoekertje zei dat meisje achter Jabir.
Wat praat jij a hoertje, heel Arnhem heeft jouw al geneukt zei Amir
Wat praat je zo tegen d'r zei Jabir
Taz, wat moei jij je. Vriend vergeet niet tegen wie je spreekt zei Amir en Jabir hield z'n mond.
Kom, dan gaan we naar het ziekenhuis oke zei Amir en gunde me een glimlach. Ik knikten en liep langs Amir.
Hoe gaan we eigenlijk zei ik
Ik ben hier met m'n Vespa is dat goed zei Amir
Jaa zei ik en we liepen naar Amir's Vespa. Aangekomen op de parking waar Amir zijn Vespa had geparkeerd overhandigde hij me een helm. Hij stapten op en ik nam plaats achter op bij hem.
Amir rijd je voorzichtig zei ik
Altijd toch zei Amir lachend
Ik praat serieus zei ik
Ja isgoed, maakt toch niet uit we zijn toch onderweg naar het ziekenhuis zei Amir lachend en ik gaf hem een speelse stoot in zijn zij.
Ik hield me goed vast aan Amir met 2 bosbloemen in m'n handen. Amir starten op en reed naar het ziekenhuis toe.
Aangekomen in het ziekenhuis, parkeerde Amir zijn Vespa en liepen we het ziekenhuis in.
Kom we gaan eerst langs Younes en dan langs Samir is dat goed zei Amir
Ja prima zei ik en we liepen naar de kamer van Younes. Ik klopten op zijn kamerdeur en we liepen er vervolgens in. We zagen dat Younes voetbal aan het kijken was, dus merkten hij ons nog niet op.
Hallo, Ah mongool en als er izjen ik weet niet wat moest binnen lopen had je denkik ook nog niet eens door zei Amir
Weyow mensen kloppen a sahbi zei Younes
Dat hebben we ook gedaan zei ik lachend
Ini Wollah (zeg Wollah) zei Younes en ik en Amir lachten hem uit. We namen plaats op een stoel en ik nam 1 bosbloem en legden die in een vaas met water.
Thanks ze zijn mooi, nu heeft deze doodde kamer wat kleur zei Younes
Isgraag gedaan zei ik
Zo te zien ga je nog langs Samir zei Younes wijzend naar die andere bos bloemen.
Jaa zei ik
Weet je het zeker Maysa, je weet wat hij je gister gezegd had zei Younes
Younes ik moet wel gaan, als ik niet zou gaan dan zal hij mij nooit meer herkennen zei ik
Ik en Amir gaan wel mee met je naar binnen zei Younes
Ja dat is goed zei ik. De jongens keken nog naar de voetbal en ik was mijn vorige Apple ID aan het installeren en zo al mijn andere Apps. Ik deed ook mijn iCloud zodat ik al mijn oude foto's terug zou krijgen, wat ook hamdoulilah was gelukt. Ik zou mezelf echt wat aangedaan hebben als mijn foto's weg waren geweest.
Gaan we naar Samir toe zei Amir
Yallahzaid zei Younes en we stonden allen op. Amir ondersteunde Younes een beetje en zo liepen we naar de intensieve afdeling dat niet zo ver van Younes kamer was. Voor de deur van Samir, klopten ik aan en hield ik de bos bloemen strak vast. Ik opende de deur en liep als eerst naar binnen. Ik liet de bos bloemen op de grond vallen en d'r tranen stroomde naar beneden.
Samira langs Samir in een omhelzing op Samir's bed! Zij zit achter alles achter. Ik liep huilend voorbij Younes en Amir. Samir, hij heeft me vast al die tijd misbruikt om zo Samira terug te krijgen. Maar ik kan best zonder Samir en alle anderen, ik heb niemand nodig net als de tijden voor Samir. Toen alles nog prima ging.
Ik liep het ziekenhuis uit en wachten bij de bushalte. Ik nam plaats op het bankje en wachten op de bus.
Maysa! Maysa zei Amir en liep mijn kant op.
Dit is Samir niet geloof me... zei Amir
Het geeft niet, ik wil dit alles niet meer. Als Samir Samira wilt is dat prima voor me oké onderbrak ik Amir en houden mijn tranen in.
Maar.. Zei Amir
Laat, ik en Samir zijn verleden tijd ookal moet iedereen dit accepteren. Je kan Samir niet van Samira weghalen als hij op haar verliefd is ja zei ik. Amir keek me aan en trok me in een knuffel.
Wij gaan dit niet accepteren ja, we willen jouw en niemand anders voor Samir. Geef alstublieft de hoop niet op Maysa zei Amir en keek me in mijn ogen aan.
Doei Amir zei ik en wenden mijn blik een laatste keer op Amir en stapten de bus in opweg naar huis, waar ik heel mijn leven zal veranderen met of zonder Samir...- Hier is ie dan, het deel waar de meeste mensen op gewacht hebben. Ik hoop dat alles goed met jullie gaat en dat de ramadan meevalt.
Deze deel was normaal gezien niet voorzien voor vandaag, maar ik kon het niet laten om m te posten😁.
Woensdag insh'Allah ben ik officieel gedaan met mijn examens en school voor dit jaar dan, en 29juni mijn eindresultaten en dan ben ik weer helemaal terug voor meer spannendere delen.
- ik wil jullie nog allemaal bedanken, want door jullie allen heeft #Hardlife 140K behaald!!❤️
Groetjes.
XDina😘
JE LEEST
Wraak vanuit het verleden
RandomDit is het vervolg van "#Hardlife", waarin Samir de grote hoofdrol speelt en hij jullie zal meeslepen in zijn leven. Alvast veel leesplezier toegewenst!x