044

2.6K 171 13
                                    

Perspectief Samir

Jullie denken vast, van waar ben ik naar toe te aan het gaan. Nou ik zal jullie meenemen naar een plek waarvan niemand van afweet behalve mijn vader natuurlijk want je kent de woorden van m'n vader "vertrouw niemand". Zoals jullie weten is m'n vader niet een van de braafste vroeger geweest. Hij heeft fouten gemaakt, en heeft er hamdoulilah ook van geleerd. Hij heeft dus een pand laten aanmaken in Frankrijk, in een afgelegen bos. Er rijden daar geen auto's, er zijn daar geen mensen, geen huizen alleen een pand die van m'n vader is. Hij is slim geweest vroeger en dacht aan zijn kinderen later, want eerlijk m'n vader had dit al zien aankomen. Hij liet een grote pand aanmaken, en plaatste daar een tal van mannen die daar voor hem werken, je zal nu denken van hoe werken de mensen daar als er niemand voor hen is die ze commandeert? Nou kennen jullie Oussama nog, de oude buren van m'n ouders vroeger? Waarvan hij een zoontje genaamd Ilias had, mijn beste vriend van in mijn kindertijd. Oussama en Ilias runnen die pand daar onder mijn vaders opdrachten die ze daar krijgen. Het levert geld op, en ik praat over veeeeel geld. M'n vader vertelde me dat als ik in de problemen moest komen ik daar naartoe zou moeten gaan en ik direct geholpen werd.
Halverwege de weg, zag ik dat Sabri aan de telefoon was met iemand. Flikkertje toch ook he die Sabri. Ik nam m'n telefoon en belde Ilias op.
Ewa is lang geleden broertje zei Ilias
Ja klopt man, ik ben richting daarzo aan het rijden maar ik moet eerst iemand ergens zien te droppen zei ik
Drop hem bij Fouad, ik zal het hem wel zeggen zei Ilias
Wollah thanks broer totzo zei ik
Insh'Allah broertje zei Ilias en hing op, hij is degene die 100% te vertrouwen is, niet dat Younes dat niet is ofzo maar met hem ben ik opgegroeid je snapt het wel. Ik reed naar de lounge van Fouad waar ik Sabri er ga droppen, dat nu nog 520 km vandaan is.
Na een dikke 5 uurtjes gereden te hebben stopten ik voor de lounge van Fouad. Sabri parkeerde net langs me en we stapten uit.
Kifesh wat doen we lounge zei Sabri
Loop nou maar naar binnen zei ik en we liepen naar binnen toe en alle blikken waren op ons gericht. Ik liep richting Fouad's kantoor en we werden direct tegen gehouden.
Ik moet Fouad spreken zei ik
Sorry maar je mag er niet in zei een bodyguard
Luister, je weet zeker niet tegen wie je praat he zei ik
Gaat me ook niks aan, je gaat er niet door zei de bodyguard
Ook niet als ik zeg dat ik de zoon van Marouane (..) ben zei ik en keek hem aan.
Marouane (..) zei hij geschrokken
Ja, dus nogmaals ik moet Fouad spreken zei ik en liep door en hoorde Sabri roepen.
Samir praat even tegen hem a sah zei Sabri
Hij hoort bij me zei ik en hij liet hem er ook door en zo liep Sabri hc voorbij hem, mongooltje. Ik opende de deur en zag Fouad achter zijn bureautje met wat schaarse hoertjes langs hem.
Samir vriend, kom kom is lang geleden a mattie zei Fouad en we gaven elkaar een mannelijke begroeting.
Ewa, hoe gaan de zaken hier zei ik
Gaat goed, en bij jouw he eigen bedrijf yek zei Fouad
Jeweet toch zei ik
Jij moet Sabri zijn zei Fouad en keek Sabri aan.
Jep zei Sabri
Ik ben Fouad, en jij gaat een paar weken voor mij werken voor een hoog budget zei Fouad
Is altijd welkom vriend zei Sabri
Mohiem k kom straks terug, ik zie jullie nog zei ik
Ja isgoed dan kan ik Sabri even laten zien wat hij moet doen zei Fouad en ik liep de lounge uit en stapten m'n auto in. Ik sms'te Ilias dat ik er aan kom en reed zo naar m'n vaders pand. Hoe ik de geborrelde weg opreed zag ik overal camera's hangen, dit laat me wel denken aan de wegen in Marokko Wollah. Na ongeveer 2km verder gereden te hebben kwam ik voor een groot poort dat beveiligd staat door 12 man. Ik deed m'n raam omlaag en er kwam een zwaar bewapende man mijn kant op.
Samir (..) zei ik en gaf mijn identiteitskaart af. Hij knikte en gaf een seintje aan de andere mannen die door de walkie-talkies wat zeiden en zo de poort werd open gedaan. Ik reed verder naar binnen en de oprit zat vol peper dure auto's tot drugstransport wagens. Ik parkeerde m'n auto en er liepen weer 7 zwaar bewapende mannen mijn kant op.
Samir (..) zei een van de mannen. Ik knikten en liet weer m'n identiteitskaart zien.
Loop maar mee zei hij weer en ik achtervolgde hem totdat we voor een deur kwamen te staan dat ook beveiligd was zoals code, sloten en bewakende bewakers.
Grote baas sprak de man en binnen 3 minuutjes werden de poorten open gemaakt. Ik liep naar binnen en kwam terecht in een grote hal en hoorde mijn naam.
Samir zei Oussama blij en ik gaf hem een knuffel, hij is net een tweede vader voor me.
Gaat alles goed met je, ik heb gehoord dat je voor problemen komt maar waarom liet je vader niets weten zei Oussama bezorgd
Gaat goed hamdoulilah, en ja er zijn wat serieuze problemen en jeweet m'n ouders hebben er pas een kleintje bij en ze zitten in Spanje zei ik
Hoezo in Spanje zei Oussama
Waar zijn de rest dan vertel ik het verhaal zo aan iedereen zei ik
Kom mijn zoon zei Oussama en ik achter volgde hem. Na een hele wandeling afgelegd te hebben in deze pand, komen we voor een grote metalen deur terecht. Oussama deed eerst zijn hand afruk, en toetste zo een code van 12 cijfers lang. Vervolgens kwamen we voor een lift? We stapten de lift in en Oussama stak een speciale sleutel in de lift en zo drukten hij op verdieping 4, de hoogste verdieping. De lift deuren schoven open en weer stonden er bewapende mannen voor een deur. Hoe ze Oussama zagen opende ze de deuren en kwamen we in een grote zaal terecht, waar je van alles zag. Ilias merkte me op en we gaven elkaar een mannelijke knuffel.
Weyow is lang geleden a broertje zei Ilias en keek me aan.
Ja man, maar hoe gaat het met je zei ik
Kan niet klagen, en met jouw zei Ilias
Hamdoulilah broer zei ik
Waar is je vader zei Ilias
Ja er zijn wat problemen broer, daarom mijn bezoekje hier zei ik en er kwamen direct mannen.
Wat voor problemen zei Ilias en ik zag hem kwaad worden.
Roep iedereen bij elkaar zei ik en Ilias sprak door een soort microfoontje en binnen 10 minuten zat de zaal vol met shen 160 man en zo begon in te vertellen.
... Nou wegens m'n moeder, m'n 2 gestoorde onkels, Chafik en Maysa zitten m'n ouders broertjes, zusjes, tantes, neefjes en nichtjes in Spanje. Nadat ik gehoord heb wat ze mn vriendin aangedaan hebben ging het er over zei ik en zag alle kwade blikken.
Ik zei het je vader verdomme nog, dat die Chafik later voor problemen zou zorgen zei Oussama kwaad.
Hasan je weet wat jouw groep te doen staat, zoek zoveel mogelijk informatie over de moeder, Saifedine, Mourad, Chafik en Maysa en zoek ook waar ze als laatst gezien zijn en noteer alles, letterlijk alles.
Pablo jij gaat met je groep naar Nederland en houd ze in de gaten nadat je meer informatie hebt gekregen van Hasan.
Mo jij gaat met je groep verder onderhandelen zodat je terecht komt bij Chafik, Saifedine of Mourad zodat je zogezegd samen zult gaan werken.
Wahid jij gaat met je groep naar België en bewaakt het huis van Samir waar haar vriend en vriendin verblijven.
Ayman jij gaat met jouw groep naar Marokko en zorgt dat Younes&Alliyha niets overkomt en dat doen jullie zo onopvallend mogelijk.
De rest blijft hier en dan zien we wanneer we de grote stap zullen nemen, en ze allen gaan laten lijden zei Ilias en iedereen vertrok naar waar ze gestuurd werden, en dit mijn vrienden, dit noemt men pas de onderwereld. Zo zie je maar dat je alleen op je eigen moet vertrouwen.
Trust nobody!

En lezertjes van me, hoe ging jullie eerste schooldag? Ik hoop dat het nog mee valt, want je weet 1 jaar vliegt zo voorbij... Voor je het weet zit je weer te genieten in Marokko (of eender welk land).

Wraak vanuit het verledenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu