110

1.4K 132 39
                                    

Perspectief Sofia

Je doet echt kinderachtig wist je dat zei Samir
Natuurlijk, waarom ook niet. Ik moet het helemaal prima vinden dat mijn man een hotelkamer zal delen met een vrouw zei ik kwaad
We hebben beiden een ander slaapkamer schat, wat begrijp je daar niet onder zei Samir
Draai de rollen nou eens om, kijken of jij het oké zou vinden zei ik kwaad
Jij deelde een hele huis met Amir, daar heb ik ook toch niets over gezegd zei Samir
Het is verdomme je broertje, waar moest ik dan 3 jaar naartoe zei ik woedend en stond op. Wat denkt hij nou niet. Dan gaat hij 2 volle weken weg en deelt hij gelijk een hotelkamer met een vrouw en dan verwacht hij dat ik normaal zou reageren. Ik nam mijn autosleutels en Samir kwam voor me staan.
Ga je nou echt zo lopen doen, ik kon het je ook niet vertellen. Dat weet je toch he zei Samir
Laat me er nou vandoor Safae is dadelijk uit en je doet maar zei ik en liep hem voorbij en stapten mijn auto in en reed naar de school van Safae.
Ik hoorde de bel gaan en zag niet veel later Safae met zijn oom Mountasir mijn kant op lopen. Ik keek om me heen en zag niemand staan die voor Mountasir kwam, dus nam ik hem maar gewoon mee, mijn swagger.
Was het fijn op school zei ik terwijl ik een sms naar mijn "schoonvader en schoonmoeder" stuurden, terwijl ik aan het stuur was.
Wij hebben geverfd zei Mountasir die sprekend op zijn broer Faudel leek.
Wat leuk, jullie hebben vast honger zei ik
Jaa zeiden ze beiden in koor en reed snel naar huis toe, waar ik een aardappel schotel had klaar staan.
Thuis aangekomen opende ik de deur voor hen en nam van beiden de boekentas over en liep met ze naar binnen waar Samir me raar aankeek, maar ik negeerde zijn blik. Ik ben nog steeds boos op hem.
Ik warmde 2 bordjes op in de magnetron, terwijl Samir met zijn kleine broertje en Safae zat te spelen op de bank.
Ik haalde de bordjes uit de magnetron en riep ze beiden om te komen eten. Ik keek ze beiden glimlachend aan totdat Samir me een seintje gaf om mee te lopen. Met tegenzin liep ik met m mee naar de woonkamer en ik m afwachtend aankeek.
Ik zou het jammer vinden moest ik morgenvroeg met ruzie vertrekken zei Samir, hij meent dit of wat?
Wil je nu dat ik me ga verontschuldigen, voor niets zei ik en keek m bespottelijk aan.
Ga je nou echt zo lopen doen zei Samir zuchtend
Je hebt helemaal niet door, dat je verkeerd bent ofniet zei ik en hij keek me raar aan.
Niet te geloven dit, dus je vindt het dood normaal dat je morgen een kamer zult delen met een andere vrouw zei ik
Wat wil je dat ik hier aan doe, waarom ben je zo jaloers man zei Samir
Weetje wat ik zal ook 2 weken lang een hotelkamer delen met een andere man is dat goed zei ik en zag dat hij kwaad werdt.
Doe het dan zei Samir
Prima, maar weet dat jij het goedkeurde he zei ik en wilde doorlopen maar hij duwden me tegen de muur aan en kwam gevaarlijk dicht bij me staan.
Waag het om met een andere man wat te gaan doen, wanneer ik weg ben zei Samir me waarschuwend.
Wat wil je er tegen doen dan zei ik m uitdagend en hij kwam nog dichterbij, dan die al was en slikte een brok weg.
Waag het nou maar zei Samir en ik keek m kwaad aan.
Luister nou eens goed, als je nou echt die kamer met haar zal delen. Weet dat als je terugkomt me er niet meer vindt zei ik woedend en hoorde de bel gaan. Ik liet Samir er maar dom bijstaan en opende de deur waar ik Qasim zag, samen met mijn "schoonvader"?
Laat je ons nog binnen zei Qasim die me aankeek. Iets te fel, naar mijn goesting.
Nee dat doet ze niet zei Samir en keek Qasim dodelijk aan.
Ooh jij bent er ook nog mijn zoon, wanneer vertrek je alweer op zakenreis zei mijn schoonvader tegen Samir. Ik had hier geen zin in en wilde doorlopen totdat ik teruggetrokken werdt door Qasim en hij ontving zo een klap van Samir.
Ik heb je al eens duidelijk gemaakt dat je niet aan haar moet komen zei Samir die me naar zich toetrok.
Breng me nou maar mijn jongste zoon, Sofia mijn lieverd we zien ons nog wanneer hij er niet is, 2 weken lang. Wie weet langer zelfs zei mijn schoonvader op een enge toon. Samir wilde wat zeggen totdat Safae en Mountasir erbij kwamen.
Opa zei Safae blij en liep zijn kant op.
Mijn mooie kleindochter, dat is lang geleden zei mijn schoonvader en keek Safae aan.
Safae lieverd, kom je met mama mee zei ik en ze knikte braaf en we liepen naar boven. Ik blijf hier voor geen goud, wetend dat mijn schoonvader en Qasim wat van plan zijn als Samir er niet is.
Ik nam twee groten tassen en gooiden er spullen van mij en Safae in, genoeg voor 2 weken.
Samir liep naar boven en keek me raar aan.
Waar denkje naar toe te gaan zei Samir
Jaa hallo, ik blijf hier dus niet als jij er niet bent hoor. Wie weet wat die 2 van plan zijn zei ik en keek m aan.
Ze gaan je niets aandoen Sofia zei Samir die naar me toe liep.
Hoe weet jij dat. Moest er iets gebeuren he, naar wie moet ik toegaan als Amir met je meegaat zei ik
Prima, pak je spullen in dan gaan jullie naar Soufiane is dat goed zei Samir die me aankeek. Ik zei niets en pakte verder in.
Hoeveel ga ik nog aankunnen in dit leven?

Wraak vanuit het verledenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu