092

1.4K 111 26
                                    

Perspectief Sofia

We zijn al drie jaar verder en nog geen teken van leven hebben we van hem gevonden. Hij is zomaar bij ons weg gegaan zonder afscheid. Hij heeft het me de afgelopen jaren moeilijk gemaakt. De dag dat ons kind geboren werdt, ik hem het meest nodig had besloten hij weg te gaan. Ondanks hij me beloofd had om aan mij zijde te staan en me hier niet alleen voor zou laten staan heeft hij het tegendeel bewezen. Maar ik ben er bovenop geklommen, ik ben verder met mijn leven gegaan samen met mijn prachtige dochter genaamd Safae. Elke keer als ik haar aankijk zie ik haar vader voor me. Die mooie grijzen ogen waarvoor ik gevallen ben en die pik zwarte haren met krullen, het is net alsof hij nog steeds bij me is als ik haar aankijk. Samir heeft me pijn gedaan, hoe hard ik hem normaal gezien moet haten doe ik het niet. Daar is hij de moeite niet meer voor waard, net zoals mijn tranen die ik jaren lang voor hem heb laten vallen. Ik vind het jammer voor hem zelf, want hij weet niet wat voor een speciaal dochter hij heeft achter gelaten. Wat betreft de anderen, geen idee. Alleen Amir is nog bij me gebleven en mijn broer Adam. Younes&Alliyha hebben me in de steek gelaten vlak nadat hun kind geboren werdt. Ze hebben de moeite niet eens gedaan om achter me te vragen, hoe het met me gaat. Ik snap wel dat ze een kleine erbij hebben gekregen, maar ze konden op zijn minst een sms'je sturen ofso? Mijn zus Hidaya is ervan door met haar man samen met mijn broertje Akram. Zo zie je maar dat je niet veel hoeft te verwachten van "vrienden" en "familie". Gelukkig zijn mijn schoonouders nog steeds mijn schoonouders gebleven, ookal spreek ik ze daar niet meer zo aan en nemen ze het me niet kwalijk. Safae heeft een bijzonder plekje in ons harten gekregen, want moest haar ooit iets overkomen weet ik niet hoe dat zal aflopen. Maar even terug naar de realiteit;
Mama, oom Amir speelt vals hoor ik Safae roepen vanuit de speelkamer.
Nop, jij kan gewoon niet tegen je verlies kleintje zegt Amir die naar beneden komt met Safae op zijn nek.
En dat nog op haar verjaardag zeg ik mee spelend aan Safae haar kant.
Jaa, dat is stout oom Amir zegt Safae boos tegen Amir en gaat van hem af en springt in mijn armen.
Ooh ga jij het nog erger maken ook nog zegt Amir die me lachend aankijkt
Niemand komt aan mijn prinsesje zeg ik en geef haar een kus op haar wang.
Safae ben je boos op mij zegt Amir zielig
Ja zegt Safae en kijkt mij glimlachend aan.
Dan ga ik wel met Mountasir winkelen, daag zegt Amir en Safae kijkt hem met grote ogen aan.
Nee, ik ben niet boos op u oom Amir zegt Safae snel en omhelst Amir.
Heey, zo ga je niet met mijn dochter om zeg ik terwijl Amir me lachend aankijkt.
Zeg maar daag tegen mama, Safae zegt Amir en Safae zwaait me uit en loopt de deur uit met Amir. Ik zwaai ze nog beide uit aan het raam en nam dan plaats op de bank. Ik ben trouwens het huis waar ik samen woonde met Samir nooit meer ingegaan, dus Safae is er nog nooit in geweest. Ik ben toen altijd bij Amir gebleven, hij heeft me altijd gesteund met alles. Ook toen Safae nog een baby was stond hij zelfs op in de nacht om haar een flesje te maken. Ik ben hem zo dankbaar voor alles! Omdat Samir niets meer van zich heeft laten horen, zijn zijn aandelen van het bedrijf van mij geworden. Ik heb ze nooit gewild, maar het kon niet anders. Ofwel moesten ze verkocht worden, maar dat wilde niemand. Ik heb dit voor de vader van Samir gedaan, omdat ik weet hoeveel moeite hij ervoor gedaan heeft. Dus werk ik ook gewoon als de normale mensen. Ik liep naar mijn slaapkamer, waar ik mijn trainingspak verwisselde in een grijze skinny broek met scheuren met daarboven een witte Kenzo T-shirt. Ik deed mijn balenciaga runners aan en liep nog naar mijn kaptafel waar ik mijn haren los liet hangen met beneden wat krullen en bracht zoals gewoonlijk lichte make-up op. Ik nam mijn zonnebril tevoorschijn en deed m op mijn hoofd en nam mijn schoudertasje waar ik al mijn belangrijke spullen in gooide en liep de deur uit. Ik stapten Amir zijn witte mercedes amg c63 in en reed naar de stad toe. De kans dat ik Safae en Amir tegen zal komen zal vrij groot zijn. Ik parkeerde de auto en stapten m vervolgens uit en zag dat er verschillende mensen mijn kant opkeken? Nog nooit een dame gezien die uit haar auto stapt ofso? Ik negeerde hun blikken en liep door waar ik allerlei cadeautjes kocht voor Safae en nog wat kleding voor mij, Safae en Amir. Ik rekende af bij het laatste winkeltje die ik in zou gaan.
Mama hoorde ik de stem van Safae achter me en zag haar met Amir hand in hand wandelen. Ze liepen mijn kant op en gaf Safae een kus.
Nou wie is erger de moeder of de dochter zei ik en keek Amir lachend aan met de tassen die hij droeg.
Dat doet er niet toe, ik heb alles over voor jullie beiden zei Amir glimlachend en we liepen door naar de auto. Gek genoeg had ik langs de auto van Amir geparkeerd, wat ik niet door had.
Met mama of mij mee zei Amir en keek Safae aan.
Met jouw, dan mag voorin zegt Safae en loopt naar Amir toe.
Voorzichtig he zeg ik nog waarschuwend tegen Amir.
Maak je geen zorgen, zorg maar dat jij voorzichtig bent zegt Amir en stapt zijn auto in met Safae langs hem.
Ik stapten ook die van mij in en reed achter Amir aan. We zijn onderweg naar zeg maar mijn "schoonouders". Ik zag dat er verdacht een auto achter me aanreed en belde Amir op.
Hey er rijdt verdacht een auto achter me aan zeg ik en focus me op de weg.
Niet paniekeren, rijdt voor me dan kijk ik wel zegt Amir en ik luisterde zijn instructie op en reed voor hem. Zoals ik dacht komt de auto nu tussen mij en Amir rijden.
Rijdt naar dat ene parking kort bij mijn oom Nabil's lounge. Ik laat daar alvast een paar mannen naartoe komen oké. Maar rijdt niet opvallend zei Amir en ik ademde diep in en uit.
Niet bang zijn oké, ik ben bij je zegt Amir nog en hing op. Ik reed de parking op en zag dat het leeg was. De auto kwam voor me rijden en stopte zomaar, waardoor ik snel afremde. Er stappen 3 jongens de auto uit mijn kant op en gelijk komen er zo'n 7 auto's rond om ons heen. Gelijk hielden ze hun handen omhoog en ik stapten mijn auto uit en keek ze alle 3 aan.
Het is niet wat jullie denken zei een van die jongens en Amir kwam mijn kant op.
Gaat alles goed met je zegt Amir en kijkt de jongens dodelijk aan.
Sofia we willen je niets doen, Samir heeft ons gestuurd zei hetzelfde jongen en ik keek hem geschrokken aan.
Dat kan niet zei ik en voelde allerlei emoties opkomen.
Je moet ons geloven, we hebben een boodschap voor je. Het spijt ons, we wilden je niet laten schrikken zei hij nog en ik schudde met mijn hoofd.
Hij heeft lef om na pressies 3 jaar, wat van hem te laten horen zei ik en lachte.
Hij heeft dit niet gewild Sofia. Hij heeft dit alles voor jouw en Safae gedaan zei een andere jongen.
Stop, ik wil het niet horen. Hij kan me niet zomaar verlaten en me in de steek laten en dan zeggen dat hij het voor mij gedaan heeft zei ik en voelde de tranen opkomen.
Sofia zei Amir bezorgd
Ik wil hier weg Amir, alstublieft haal me hier weg zei ik huilend en Amir nam me in een omhelzing.
Safae is al bij mijn ouders oké. Ga met Qasim mee, hij brengt je naar huis toe. ik kom direct naar jouw als ik hier klaar ben zegt Amir en kijkt me aan en ik knikte. Er liep een jongeman van ongeveer 25/26 jaar ons kant op.
Dit is Qasim oké, hij zal je brengen en hou je groot. Je kunt dit zegt Amir en veegde mijn tranen snel weg en ik liep met Qasim mee naar de auto waarmee ik hier gekomen ben. In de auto was het stil, ik zag hem af en toe naar me kijken maar hij zei niets of stelden geen vragen, ik had dit even nodig.
"Thuis" aangekomen stapten ik samen met Qasim de auto uit en liep ik het huis alvast binnen en nam ik plaats op de bank. Qasim nam schuin tegenover me plaats en keek me aan.
Gaat het al wat beter zei Qasim dan maar en ik knikte. Mijn hoofd bonkte als een gek en was er totaal niet bij met mijn hoofd, totdat ik een glaswater voor me zag met een paracetamol. Ik keek Qasim aan en glimlachte.
Bedankt zei ik en nam de paracetamol in. Verschillende emoties gaan er op dit moment door me heen.
Wat vindt jij van mijn reactie zei ik en keek Qasim aan.
Daar heb ik niets over te zeggen, niemand eerlijk gezegd. Het was jouw man, en niet die van ons. Je bekeek Samir op een heel ander manier, dan wij. Dus had je andere gevoelens voor hem snap je. De keuze die jij maakt, moet je zelf maken en je niet beïnvloeden door de anderen zei Qasim en ik had deze antwoord eerlijk gezegd niet verwacht. Het deed me goed dat hij niet verkeerd denkt of oordeelt.
Dankjewel, deze woorden had ik even nodig zei ik
Geen dank, hou jezelf groot. Je hebt een kleintje die naar je opkijkt. Onthoudt dat zei Qasim nog en toen ging de voordeur open en kwam Amir onze kant op.
Voel je je al wat beter zei Amir en ik knikte.
Kom dan gaan we naar mijn ouders oké zei Amir en ik stond op.
Kom je mee of hoe zit dat zei Amir en keek Qasim aan.
Eventjes dan oké zei Qasim en stond op. We liepen naar de auto van Amir en ik liet Qasim maar voorin instappen. Ik was er niet totaal bij met mijn hoofd, totdat ik mijn naam hoorden.
Gaat alles wel goed met je zei Amir
Ja prima zei ik en zag dat we aangekomen waren dus stapten ik maar uit. Ik belde aan en Alliyha opende de voordeur??
Heuy mop zei Alliyha en wilde me een knuffel geven en ik stapten achteruit.
Wat doe jij hier zei ik en keek haar scheef aan.
Ook fijn om jouw te zien, gaat alles goed met je lieverd zei Alliyha en ik begon te lachen, wauuw. Amir en Qasim kwamen aangewandeld en Amir keek verbaasd op. Younes kwam ook opeens tevoorschijn met een klein jongetje in zijn handen.
Sofiaa, dat is lang geleden zei Younes en ik zei niets en liep naar binnen. Hoe durven ze nog? Serieus na bijna 3 jaar komen ze opeens tevoorschijn? Wat is dit voor een dag? Alsof ze dit allemaal gepland hebben?
Ik groette de ouders van Samir beleefd en keek naar Safae die zat te spelen, blijkbaar had ze me nog niet opgemerkt. Ik liep naar haar toe en hurkte me langs haar en gaf haar een kus op haar wang.
Mamaa zei ze blij en gaf me een knuffel.
Vindt je het fijn bij oma en opa zei ik en ze knikte direct met haar hoofdje. Ze vindt het hier altijd geweldig.
Mama wie is die mevrouw en meneer met die kindje zei Safae en keek me aan.
Kennissen van oma en opa zei ik en hoorde gekuch achter me. Ik draaide me om en zag Alliyha daar staan.
Loop je even mee de tuin in zei Alliyha, waarom ook niet? Even kijken wat ze te vertellen heeft.
Ik kom zo terug oké, als er iets is, is oom Amir daar zei ik tegen Safae en gaf haar nog een kusje op haar hoofd en stond op. Ik liep achter Alliyha aan, de tuin in.
Dus we zijn zo maar opeens gewoon kennissen van Inaya en Marouane (ouders van Samir) zei Alliyha
Jaa, wat voor rol heb je anders zei ik en keek haar aan.
Wat is jouw probleem Sofia, wat hebben we je in godsnaam gedaan? Ik heb jouw bijna zo'n 3 jaar niet gesproken zei Alliyha en ik lachte.
Dat is het juist! Waar was jij of Younes toen ik jullie het meest nodig had he? Ooh wacht jullie dachten Sofia heeft het moeilijk we zijn nu niets met dr en wanneer je ziet dat het goed met me gaat verschijn je zomaar terug in mijn leven? Zei ik woedend
Ik en Younes leven ook een leven hoor. Tis niet dat Samir je verlaten heeft, dat de wereld alleen om jouw draait Sofia. Wie denk jij wel niet dat je bent, geen wonder dat Samir je verlaten heeft zei Alliyha en ik keek haar met open mond aan.
Wie denk jij wel niet dat je bent, dat je zo tegen haar praat hoorde ik Qasim nog zeggen, maar het was te laat. De woorden had ze al uitgesproken. Ik begon het weer te voelen, de pijn binnen in mij. Ik was er totaal niet bij totdat ik twee sterken armen om me heen voelden.
Luister niet naar haar woorden, laat je erdoor niet kapot maken Sofia. Onthoud wat ik je gezegd heb zei Qasim en keek me aan. Ik keek rondom mij en zag dat Alliyha er niet meer was.
Ze is weg, maak je maar geen zorgen zei Qasim nog. Ik nam plaats op een schommelbank en Qasim nam langs me plaats.
Wat heb ik hun ooit aangedaan. Waaraan heb ik al deze ellende verdiend? Zei ik en staarde voor me uit.
Je moet het niet zo bekijken. De mensen die je hebben laten vallen of pijn hebben gedaan, gaan je op een dag nog nodig hebben en dan draai jij de rollen om zei Qasim
Wijze woorden zei ik
Nop, dat is gewoon de realiteit zei Qasim en ik keek hem dit keer aan.
Hier ben je hoorde ik Amir zeggen en hij kwam onze kant op.
Ik heb het net gehoord, gaat alles wel goed met je zei Amir die me bezorgd aankeek.
Prima, het gaat goed met me. Maar gaan we ervandoor, het is al aardig laat voor Safae zei ik en Amir knikte.
Kom, dan zet ik je thuis af zei Amir en keek Qasim aan.
Zet me maar bij Nabil af, mijn auto ligt daar nog zei Qasim
Die laat ik je wel bezorgen, tis daar niet te doen rond deze uur zei Amir
Isgoed zei Qasim en we stonden op en liepen terug naar binnen. Ik was opzoek naar Safae en zag haar slapen op de bank. Ik nam afscheid van de ouders van Samir en nam Safae op en liep met haar naar de auto. Ik stapten vanachter in en liet haar maar in mijn armen slapen en sloeg een dekentje om haar heen, die Amir hier altijd heeft liggen voor haar.
Ze was zeker helemaal gesloopt na vandaag zei Amir en keek ons aan via de spiegel.
Dat was ze zeker zei ik en aaide over haar gezichtje heen. Ik was geconcentreerd naar Safae aan het kijken totdat de auto stopten.
Mohiem Amir ik spreek je nog, nog een goede avond beiden zei Qasim en stapten de auto uit. Amir reed verder naar huis toe en ik kon ook elk moment inslaap vallen.
Thuis aangekomen, liep ik met Safae rechtstreeks mijn kamer binnen.
Korte samenvatting;
Ik heb een grote tweepersoonsbed, waar ik met Safae inslaap. Er is ook een eigen kamer voorzien voor Safae, maar ik heb liever dat ze met mij of Amir slaapt. Mijn kamer is groot genoeg en ik heb een eigen inloopkast en een eigen badkamer, dus ik heb wel genoeg privacy voor mezelf.
Ik deed Safae haar pyjama voorzichtig aan, zodat ze niet wakker werdt en stopten haar alvast in, in mijn bed. Ik trok ook snel een pyjama setje aan en veegde mijn make-up er vanaf. Ik liep snel naar beneden voor nog een paracetamol, zodat ik goed zal kunnen slapen. Want ik voelde mijn hoofd al bonken.
Nadat ik een paracetamol heb ingenomen, was het gewoonlijk dat ik Amir achter de tv aantrof.
Ga je al slapen zei Amir die me aankeek.
Jaa, het was een vermoeiende dag zei ik oprecht
Isgoed, mogen de engelen over jouw en Safae waken Insha'Allah zei Amir met een glimlach.
Ameen, Insha'Allah ook over jouw zei ik en liep de trappen op naar boven. Ik dook mijn bedje in, langs mijn prinsesje en reciteerde nog soera Al-Kahf in haar oor en viel niet laat erna inslaap!

I'am backk!!!
Willen jullie haar dan ook gelijk volgen en haar fantastische verhaal lezen, alvast bedankt.

I'am backk!!!Willen jullie haar dan ook gelijk volgen en haar fantastische verhaal lezen, alvast bedankt

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Nog een fijne avond!x

Wraak vanuit het verledenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu