Perspectief Samir
Ik opende mijn ogen en zag dat Sofia nog lag te slapen en ik keek haar spijtig aan. Ze denkt dat dit alles haar schuld is, ze geeft zichzelf de schuld van ons overleden kindje? Kun je je beseffen hoe hard dat aankomt, ik wel ja. Ik heb nogsteeds de schuldgevoel van Chakir's dood, wat me helemaal gek maakt en laat staan Sofia. Ik hoorde geklop op de deur en zag mijn ouders binnen wandelen en ik stond voorzichtig op en knuffelde mijn moeder stevig en de tranen stroomde naar beneden.
Het spijt me Samir, dat jullie dit op zo'n jonge leeftijd moeten meemaken. Ik weet hoe vreselijk jullie zich nu voelen zei mijn moeder en huilde met me mee en keek me spijtig aan.
Hoe gaat het met haar zei mijn moeder en veegde mijn tranen weg.
Ze geeft haar zelf de schuld hiervan yema, ze maakt haar zelf kapot. Ik kan en wil haar zo niet zien lijden zei ik en keek naar Sofia die lag te slapen.
Het heeft tijd nodig Samir, ze is een kind verloren. Dat is het ergste wat een vrouw kan verliezen in haar leven en nog op zo een jonge leeftijd. Ik heb dit ook meegemaakt Samir. Ik weet wat ze nu zal moeten doorstaan, maar ze mag niet opgeven. Ze blijft nog steeds een ander kind dragen zei mijn moeder en mijn vader hield mijn moeder stevig vast, want ze heeft net hetzelfde doorstaan met de zwangerschap van Amir, als jullie jullie dat nog herinneren (#Hardlife).
Ik weet niet wat ik moet doen yema. Het is allemaal zo onverwachts gebeurt. Ik wist helemaal niet dat ze zwanger was zei ik hopeloos en mijn vader gaf me een seintje om naar buiten te lopen en ik liep met hem mee.
Ik weet hoe je je voelt zoon. Ik heb hetzelfde moeten doorstaan op deze leeftijd, maar je mag niet opgeven op Sofia. Het is normaal dat ze zo reageert, ik zie je moeder voor me hoe dat zij reageerden en ik weet dat het je pijn doet om je vrouw zo te zien maar je moet er voor haar zijn Samir. Ze gaat je nodig hebben, ook al gaat ze dat niet laten zien. Nu ze nog zwanger is van het ander kind, spelen de hormonen ook een rol en dat gaat het ergst zijn. Ze gaat haar zelf niet zijn, alles wat je haar zegt gaat ze 10x harder aanvoelen en dan praat ik over als jullie een discussie gaan hebben. Heb gewoon geduld Samir, want er gaan zware maanden op je wachten zoon zei mijn vader en keek me spijtig aan.
Ik weet niet als ik er klaar voor ben om vader te worden. Ik ben nog zo jong en het komt zo onverwachts zei ik en nam hopeloos plaats op een stoel in de gang.
Dat moet je niet zeggen, ik had jouw op 18 jarige leeftijd al. Een kind krijgen is het mooiste wat je kunt krijgen in je leven Samir. Ik geloof in je, maak niet domme fouten als mij in het verleden. Ga naar Sofia toe en laat zien dat je er 100% voor haar bent. Ze gaat je liefde en steun nodig hebben, anders gaat ze dit niet doorstaan. Ik wil dat je je gaat focussen op Sofia en je kind dat binnenkort komt. Ik zal jouw plaats de komende jaar innemen in het bedrijf zei mijn vader en keek me aan.
Dankje pap, ik had dit even nodig zei ik en we gaven elkaar een mannelijke omhelzing en we liepen terug de kamer in en zag dat Sofia wakker was en met mijn moeder zat te praten. Ik liep naar haar toe en ze keek me gebroken aan, met haar traantjes dat me vanbinnen kapot maakte. Ik wil haar zo niet zien!
We gaan er maar vandoor, let goed op elkaar zei mijn moeder nog en verliet de kamer samen met mijn vader en ik nam langs Sofia haar bed plaats en nam haar hand vast.
Het doet me pijn als ik jouw zo zie zei ik en keek haar aan.
Het is allemaal te veel in 1keer Samir, ik ga dat niet aankunnen zei Sofia die me gebroken aankeek.
Dat weet ik, want we gaan er samen overheen. Weetje nog Samir&Sofia voor altijd zei ik
Het is Sofia&Samir voor altijd zei Sofia en lachte.
Zo zie je er beter uit zei ik en glimlachte lief naar dr.
Dankjewel Samir, ik hou van je zei Sofia en keek me liefjes aan.
Alles om jou te zien lachen, pff je moest eens weten hoeveel ik van jou houd zei ik en plante voorzichtig een kus op haar mond, ze moest eens weten wat ze vanbinnen met me doet.
Ik heb je deze periode nodig Samir zei Sofia en ik wist op wat ze doelde
Ik weet het Sofia. Ik ga je niet alleen laten, want ik heb je gezegd dat we het samen gingen doen zei ik en keek haar aan.
En je werk dan zei Sofia en keek me aan, en we keken in elkaars ogen.
Dat is al geregeld, mijn vader neemt mijn plaats terug in voor één jaartje zei ik en Sofia glimlachte liefjes en er werdt op de deur geklopt. Ik zag dat het Imran was met Naoufal, zijn kindje weten jullie nog. Naoufal liep mijn kant op en sprong in mijn armen.
Heey kleintje, alles goed zei ik en hij knikte braafjes en speelde met mijn haren wat hij altijd al doet.
Het spijt me beide van jullie verlies, Insha'Allah komt alles goed in de toekomst zei Imran en keek mij en Sofia aan.
Dankjewel bro en Insha'Allah zei ik en keek hem aan.
Als ik wat voor jullie kan doen, gelijk bellen he zei Imran en nam Naoufal
Bedankt, doe de groeten aan je broertjes zei ik nog en Imran verliet de kamer met zijn zoontje.
Wil je naar huis zei ik en keek Sofia aan die ja knikten met haar hoofd.
Ik ga het vragen oké zei ik en liep naar de dokter die ik aan de einde van gang zag staan en vroeg of Sofia niet naar huis mag gaan. Na paar keren te hebben gesmeekt stemde hij toch in. Ik liep terug naar de kamer van Sofia.
En? Zei Sofia en keek me aan.
Sorry lieverd, maar je gaat hier nog een paar daagjes moeten blijven zei ik zo serieus mogelijk.
Pff, deze meen je niet zei Sofia en keek teleurstellend naar buiten en ik raapte haar spullen bijeen en Sofia keek me raar aan.
Ga je nog komen, of wil je hier nu echt blijven zei ik en lachte haar toe.
Dat was echt gemeen van je zei Sofia en keek me nep boos aan en ik hielp haar overeind komen. We liepen samen naar mijn auto toe en ik hielp haar voorzichtig in de auto te stapten en reed zo naar onze huis toe...
JE LEEST
Wraak vanuit het verleden
RandomDit is het vervolg van "#Hardlife", waarin Samir de grote hoofdrol speelt en hij jullie zal meeslepen in zijn leven. Alvast veel leesplezier toegewenst!x