104

1.2K 118 36
                                    

Perspectief Samir

Voorzichtig maakte ik Sofia wakker. Ik heb de hele nacht geen oog kunnen dicht doen, omdat ik bezorgd was om Sofia. Op een gegeven moment huilde ze in haar slaap en schreeuwden ze van alles. Ze is er nog steeds niet overheen om de dood van haar vader.
Heuy, alles goed met je zei ik en streelde over haar wang.
Het gaat goed, bedankt zei Sofia en stond op en liep naar de badkamer? Ik liet het maar zo en kleedde me om in een Bordeaux Adidas trainingspak. Ik deed mijn pet op en wachtte op Sofia die niet laat erna de badkamer uitwandelde met een handdoek rond haar lichaam. Pff, ik wil haar nu zo graag pakken maar wij allen weten goed genoeg dat het de moment er niet voor is. Ik keek haar geamuseerd aan hoe ze haar omkleden in een zwarte broek met een bordeaux bloesje. Haar haren liet ze vandaag los hangen en keek mijn kant op.
Gaan we nog of... zei Sofia en keek me vies aan en ik stond op en ging voor haar staan. Ze keek me koeltjes aan en ik liep haar voorbij en nam onze spullen bijeen en liep alvast naar beneden waar ik alles in de kofferbak gooide. Ik ging nog snel onze hotel afbetalen en zag Sofia leunden tegen de auto staan.
Het spijt me, ik heb mijn dag niet zei Sofia en ging weer voor haar staan en nam haar bij haar middel vast.
Dat snap ik wel zei ik en drukte mijn lippen op die van haar snel en gaf dr een knipoog, want we zitten nog steeds in Marokko hoor. We stapten de auto in en ik reed naar het vliegveld.
Bij het vliegveld aangekomen parkeerde ik de auto, die straks opgehaald zal worden en nam ik onze koffers.
Nadat we ons hadden ingecheckt besloten we nog even op het vliegveld te ontbijten en toen stapten we het vliegtuig in.
———————
Aangekomen in Schiphol voelde je gelijk de koude windvlaag tegen je aan gaan.
Wat is het koud hier zei Sofia
Wat had je anders verwacht, hier zei ik en gooide haar mijn zwarte Moncler jasje die ik had meegenomen en ze glimlachte liefjes naar me. We liepen naar mijn auto die ik hier had laten staan en reed richting het huis van Amir. Sofia was zoals gewoonlijk inslaap gevallen in de auto met mijn al te grote jas voor haar, maar dat maakt blijkbaar niets uit voor haar.

Perspectief Sofia

Het geschud van iemand maakte me licht geïrriteerd en opende mijn ogen en zag dat het Samir was.
Nog heel even zei ik smekend en Samir schoot in de lach.
Dus je slaap gaat voor ons dochter, daar zal ze niet blij om zijn moest ik haar dat vertellen zei Samir en ik stond in een ruk om.
Ooh mijn kleine prinsesje zei ik en stapten de auto uit en opende de voordeur met de sleutel die ik had van Amir's huis en trof de ouders van Samir en nog een oudere man en vrouw? Ik keek naar Amir die me spijtig aankeek.
Sofia lieverd kom verder zei de moeder van Samir en ik besloten toen maar om iedereen te groeten en nam plaats langs Amir.
Sofia ik wil je graag voorstellen aan je nieuwe schoonouders, de ouders van Qasim zei de moeder van Samir en ik keek haar geschrokken aan.  Aan de deuropening zag ik Samir vol ongeloof toekijken.
Alles is wel al geregeld, dus ik wil geen nee horen zei dit keer de moeder van Qasim en ik stond op.
Dan is deze moeite helemaal voor niets geweest. Ik ben en blijf nog een getrouwde vrouw van jullie zoon waarmee ik een kind heb. Waar halen jullie dan het lef vandaan om dit allemaal achter mijn rug om te doen? Zei ik en keek de ouders van Samir aan die dit niet verwacht hadden.
Dit had ik echt niet van jullie verwacht zei ik en de tranen liepen naar beneden en Samir kwam naar me toe gelopen en keek z'n ouders woedend aan.
Ik heb jullie meerdere keren gezegd dat ik haar niet zou laten gaan en dat jullie zich niet hoeven te bemoeien in mijn huwelijk zei Samir woedend
Je doet haar toch alleen maar pijn, welke man laat zijn hoog zwangere vrouw in de steek 3 jaar lang zei de vader van Samir en stond op.
Wie gaf zijn zoon op zijn 18de weg naar een gezin waar hij heel zijn jeugd mishandelt werdt zei Samir dit keer en kreeg een rake klap van zijn vader wat hem blijkbaar niets deed.
Verlaat nu het huis zei Amir tegen zijn ouders en die van Qasim. Ik keek Samir aan en zag dat zijn lip bloeden en wat opgezwollen was. Ik ontsmette het en legde er een ijszakje op en keek hem aan.
Het spijt me voor mijn ouders zei Samir en ik schudde mijn hoofd.
Het geeft niets zei ik en stond op en liep boven naar de badkamer waar ik mezelf opsloot.
Ik heb altijd respect voor ze gehad en behandelde ze als mijn eigen ouders maar dit had ik niet verwacht van ze. Hoe de moeder van Samir er maar bij zat, alsof het haar niets deed hoe haar man tekeer ging tegen zijn bloed eigen zoon? Dit zou ik mijn kind later nooit aandoen.
Ze waren me aan het uithuwelijken aan Qasim? Mijn schoonouders huwelijken me uit aan iemand anders? Waar slaat dat zelfs op? Ik veegde mijn tranen weg nadat ik geklop op de deur hoorden en Amir zag staan die me in een omhelzing trok.
Trek je er niets van aan Sofia en ik zweer het je dat ik van niets afwist. Ze stonden plots aan de deur zei Amir
Het geeft niets Amir, ik neem je nergens kwalijk voor zei ik
Zie ik je dadelijk beneden zei Amir en ik knikte en liep mijn slaapkamer in. Ik verwisselde mijn kleren in een warme zwarte Puma training en gooide mijn haren in een hoge losse knot. Ik veegde mijn make-up af en liep naar beneden waar ik Safae in de armen van Samir zag. Ik liep naar ze toe en zag dat ze al in slaap gevallen was in de armen van Samir.
Je hebt haar net gemist zei Samir die me onderzoekend aankeek.
Ik zie haar morgen wel, ze zal wel moe geweest zijn zei ik en nam tegenover Samir plaats.
Amir wil je Safae boven in bed stoppen zei Samir
Jaa prima zei Amir en liep naar boven met Safae. Samir nam langs me plaats en nam me dit keer in zijn armen.
Je wilt niet weten hoe erg het me spijt over het gedrag van mijn ouders. Ik heb dit helemaal niet zien aankomen Sofia en ik laat niemand tussen ons inkomen. Ik heb mijn gezin al eens laten vallen en dat laat ik niet nog eens gebeuren.
Ik hou van je Sofia, nooit is er iemand geweest die zo diep in mijn hart is gekomen. Ik laat ons niet kapot maken, al is het mijn bloedeigen vader die ik uit de weg moet gooien. Onthoud dat zei Samir die me strak vast hield en een kus op wang plaatste...

Hmm, vader en zoon hoe zou dat eindigen???...

Wraak vanuit het verledenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu