Perspectief Maysa
We zijn al twee weekjes verder, en geen teken of niets heb ik van Samir gehoord, eigenlijk wel. Als ik over straat liep en als hij me zag schreeuwden hij heel hard hoer, of slet voor heel de buurt. Mensen daar integendeel deden mee, en Samira kon er alleen maar om lachen. Ik ben ook officieel klaar met hem en jammer genoeg ook met zijn familie. Ze vonden het allemaal zo erg, maarja alles is mektab.
Ik ben nu in mijn nieuwe huis, jullie horen het goed, nieuwe huis. Ik ben afgelopen week verhuisd en woon nu in een heel leuke wijk met allemaal lieve en beleefde mensen. Hierbij heb ik veel hulp van Younes en Amir gekregen, wat houd ik toch veel van ze. Zonder hen stond ik hier niet, ze hebben veel geholpen en daar ben ik ze eeuwig dankbaar voor. Ook hebben we afgelopen week gebeden voor Chakir, en is zelfs Samir toen niet komen opdagen want hij was gaan shoppen met Samira. De vriendschap tussen Younes en Samir is ook jammer genoeg verwaarloosd, wat ik erg vind voor Younes. Samir is niet meer zoals de ouwe, hij is begonnen met drinken, hij blowd nu, komt laat thuis en soms ook helemaal niet.
Ik heb verschillende keren geprobeerd met hem te praten, maar dat gaat niet meer gebeuren. Ik ben klaar met hem zoals ik al zei. Hij is op het slechtepad terecht gekomen, en daar kan ik niets aan doen, alleen Samir zelf.
Maar back to the point.
Ik heb vandaag een sollicitatie gesprek in een modebureau hier niet ver vandaan. Insh'Allah zal ik deze baan ook krijgen. Ik kleedde me dus om in een zwarte kokerrok met een witte hemd in mijn rok. Mijn haren stijlden ik en bracht beneden wat krullen aan. Ik deed wat mascara en een lichte lipkleur op en dat was het. Ik nam mijn schoudertas en deed mijn autosleutels, huissleutels, portefeuille, .. Erin en deed mijn zwarte puntige hakjes aan en was klaar voor vertrek. Ik liep het huis uit en sloot de deur achter me. Ik stapten mijn mat zwarte BMW in en reed naar het modebureau.
Daar aangekomen parkeerde ik mijn auto en stapten ik uit. Ik streek mijn rok nog goed en stapten het modebureau binnen en liep naar de balie toe.
Goedemiddag, waarmee kan ik u helpen zei de vrouw achter de balie vriendelijk.
Hallo, ik kom hier voor een sollicitatiegesprek zei ik liefjes terug.
Oh, dan zou u mevr. Maysa (..) zijn zei de vrouw
Ja dat klopt zei ik
Meneer Imran (..), verwacht u binnen 3 minuten. Dus als u de trappen oploopt de eerste deur rechts mag u plaats nemen in de wachtruimte zei de vrouw
Dankjewel zei ik lief
Dat is graag gedaan meid, succes zei de vrouw liefjes terug en ik liep naar de wachtruimte boven. Boven aangekomen nam ik plaats op een stoel en trok de krant mijn aandacht.
"Marouane (..) geeft de plaats in zijn bedrijf door aan zijn zoon Samir (..)". Dit kan niet waar zijn! Hij is helemaal niet lekker in zijn hoofd Marouane. Samir gaat er een chaos van maken.
Mevr. Maysa (..) zei een man in een strakke pak. Ik stond op en de man lachte vriendelijk naar me.
Volg maar zei hij en ik volgden hem en hij stopten voor een deur.
Meneer Imran (..) wacht u hierbinnen op zei hij en liep weg. Ik klopten beleefd en wachten tot het lichtje groen branden en liep zo dan naar binnen. Ik zag een man met zijn handen in zijn zakken uit het raam kijken, dus zag ik daardoor zijn gezicht niet. Hij draaide zich om en keek me onderzoekend aan.
U moet vast Maysa (..) zijn zei hij
Ja zei ik
Imran (..) owner van deze modebureau zei Imran en stak zijn hand uit. Ik schudden zijn hand en stelden mezelf ook voor.
Maysa (..), ik kom hier zoals u weet voor een sollicitatiegesprek zei ik
Dat klopt neemt u maar plaats zei Imran en ik nam tegenover hem plaats.
Stel je maar eens zelf voor zei Imran
Nou ik ben Maysa (..) zoals u al weet en ik ben 19 jaar oud, eind van deze week zei ik
Broers/ zussen, getrouwd? Zei Imran
Ik ben een alleenstaande kind, en ben niet getrouwd zei ik
Bent u dan misschien verloofd, of zit u ik een relatie zei Imran en keek me aandachtig aan, waardoor ik zenuwachtig werd.
Nee, ik ben niet verloofd en zit ook niet ik een relatie zei ik
Nou dat is goed, ik ben zoals ik al eerder zei Imran (..). Ik zelf ben 23 jaar oud, en run deze bedrijf al sinds vorigjaar nadat mijn ouders zijn omgekomen Allah Y rahmoe. Ik heb nog 2 broertjes van 20 jaar oud, een tweeling en nog 1 zusje van 17 jaar oud. Ik voed ze ook op en ze staan ook allen onder mijn naam dat was dus mijn verhaal zei Imran
Uhm het spijt me van je ouders, mogen Allah ze een plekje in het paradijs schenken insh'Allah zei ik
Ameen, maar back to the point. Hier in dit bedrijf draait het allemaal om respect en nauwkeurigheid. Zoals u al weet is dit een modebureau dus als je hier een plekje wilt verdienden moet u zoals de rest hier een jurkje ontwerpen. Voor deze opdracht krijg je 1 week de tijd voor dan moet het schets afzijn. Als het goed is, ontwerp je je schets uit daar krijg je anderhalve week voor, als dat inorde is ben jij mijn nieuwe mode manager zei Imran
Dat is inorde zei ik
Ik denk wel dat je dit zul kunnen, jouw thema is een galajurk zei Imran en de deur werd open gemaakt en er liepen 2 jongens die sprekend op elkaar leken naar binnen.
Uhm sorry wist niet dat je in gesprek zat zei een van de twee
Maakt niet uit, is het belangrijk Amine en Anas zei Imran
Ja, mogen we hem 2 minuten van jouw stelen, ik ben Amine trouwens zei Amine en gaf me een knipoog.
Jaa doe maar zei ik en ze liepen alle 3 weg. Ik keek de kantoor rond en het zag er niet slecht uit eerlijk gezegd.
Sorry, er kwam even iets tussen verontschuldigde Imran, Amine en Anas namen ook plaats langs Imran.
Nou dit zijn mijn twee broertjes, Amine met zijn groene ogen en Anas met zijn bruine ogen zei Imran
Aangenaam ik ben Maysa zei ik, ze knikten en ik begon me niet op mijn gemak te voelen.
Nou Maysa, je kent je opdracht en we zien ons over een weekje terug zei Imran en stond op.
Ja tot dan zei ik en schudden zijn hand en ook die van zijn broertjes.
We kijken ernaar uit zei Imran en Imran liep met me mee naar buiten toe, totdat we een meisjes stem hoorde.
Imran inou zei dat meisje en zoenden hem overal. Ik liep maar door totdat ik werd geroepen maar deed alsof ik het niet hoorde, totdat ik aan mijn pols werd getrokken.
Het is niet wat je denkt zei Imran en keek me in mijn ogen aan.
Voor wat moet je me dat komen zeggen zei ik
Nou, gewoon zei Imran
Oké zei ik en wilde me omdraaien totdat ik bij mijn heupen werd getrokken en Imran zijn lippen op de mijne drukten.
Omdat je beeldschoon bent, en je nu van mij bent zei Imran en glimlachten. Hij heeft me net gekust?? Is hij wel goed bij zijn hoofd?? Ben ik wel klaar voor een nieuwe geliefde?? Tuurlijk, Samir heeft zijn bed al gedeeld met iemand anders zei een stemmetje in mijn hoofd.
Nee, tuurlijk niet. Je hoort bij Samir sukkel zei een ander stemmetje.
Maysa?? Hoorde ik een bekende stem achter me zeggen. Ik draaide me om en schrok.
Samir?? Zei ik en zag spijt en verdriet in zijn ogen.😌😌😌, volgende deel woensdag dan ben ik klaar met mijn examens, nu nog goed leren😁
JE LEEST
Wraak vanuit het verleden
RandomDit is het vervolg van "#Hardlife", waarin Samir de grote hoofdrol speelt en hij jullie zal meeslepen in zijn leven. Alvast veel leesplezier toegewenst!x