061

1.7K 121 15
                                    

Perspectief Samir

Hier ben ik dan terug in Nederland. Mijn vader zou me komen ophalen, wat zal ik een preek krijgen. Maar ik moet toegeven dat het me goed gedaan heeft. Het heeft me doen laten beseffen, dat ik vooruit moet kijken. Ik ben nog jong, ik run 4 bedrijven. Ik heb een zwaar verleden achter me, maar Al hamdoulilah ik sta nog steeds op beiden benen. De mensen zien vaak het negatieve voor ze van wat ze hebben meegemaakt en blijven daar vast zitten, maar ze hebben een duwtje in de rug nodig van iemand dierbaar, en die heb gisteren van Chakir gekregen.
Nadat ik gecontroleerd werdt liep ik door en zag ik mijn vader staan. Ik liep naar hem toe en omhelsde hem stevig. We lieten elkaar los en hij keek me aan.
Bespaar me die preek voor straks zei ik
Onthoud, je zal hem krijgen zei mijn vader lachend en we liepen door.
Mijn auto staat hier nog, ik rijd je wel achterna zei ik en liep naar mijn auto, die ik hier had laten liggen.
Ik starten mijn auto en reed mijn vader achterna en was er niet helemaal bij in mijn hoofd, totdat ik bij mijn ouders thuis was aangekomen. Ik parkeerde mijn auto en stapte uit en liep naar binnen waar ik mijn moeder, Sofia, Alliyha en Younes aantrof. Ik had hier geen zin in en liep naar boven en liet ze allemaal verbaasd achter. Ik liep naar mijn oude kamer, die niets veranderd is nadat Amir zei "hoe je het huis uit bent, is dit mijn kamer." Ik moest lachen in mezelf en hoorde geklop op de deur. Ik opende de deur en trof Sofia. Ik moest denken aan de woorden hoe dat ik Sofia omschreven had aan Chakir.
Samir ben je er nog zei Sofia en zwaaide voor mijn gezicht
Uhm ja, kom zei ik en liet haar mijn oudekamer binnen. Ze nam plaats om mijn bed en ik nam plaats om mijn bureaustoel. Het was een akelige stille moment totdat Sofia begon.
Ik weet dat je mijn komst niet verwachtten, maar ik kon het niet laten na het incident van ons en je plots naar Marokko vertrok zei Sofia
Je bent duidelijk geweest Sofia, dat ik naar Marokko vertrokken ben heeft niets met jouw te maken. Ik heb je keuze gerespecteerd, dat heb ik trouwens altijd al gedaan. Maar het is goed tussen ons, ik ga je niet haten of vuil bekijken als ik je tegenkom, zo iemand ben ik niet zei ik en zag een traan naar beneden glijden.
Niet doen Samir zei Sofia en ik stond op en liep naar haar toe.
Je bent het beste wat me tot nu toe overkomen is en ik hou en geef zoveel om je dat dit de juiste keuze is zei ik en veegde haar tranen weg en keek haar aan.
Je handelt het verkeerd af, je bent ik de war Samir. Zeg alstublieft geen domme dingen waar je spijt van zult krijgen zei Sofia
Ik kan dit niet Sofia, ik ben bang dat ik je kapot zal maken. Je hoort gelukkig te zijn zei ik en er gleed ook traan bij mij naar beneden.
Je bekijkt het alleen langs jouw kant, je weet niet hoe gelukkig ik me bij je voel Samir. Jij laat me niet denken aan het verleden, aan de mensen die ik allemaal verloren heb. En ja Samir ik zie een toekomst voor me samen met jouw, een heel gelukkig toekomst trouwens zei Sofia en veegde dit keer mijn tranen weg en was sprakeloos.
Het maakt niet uit wat voor verleden je hebt, het liefst zou ik het willen weten maar dat hoeft niet als je je er beter bij voelt. Maar ik hou van je Samir, ik hou van je om hoe je nu bent zei Sofia en ik omhelsde haar, en we keken elkaar diep in de ogen aan. Ik kwam dichterbij met mijn hoofd en onze lippen stonden millimeters van elkaar gescheiden en ik trok me terug.
Heb eerst nog wat goed te maken met je broer zei ik en gaf haar een kus op haar voorhoofd.
Beloof me bij dees, dat deze conversatie nooit meer aan bod komt zei Sofia
Nooit kleintje zei ik
Nu moet je maar eens naar je moeder gaan, ze heeft zich zorgen om je gemaakt Samir zei Sofia
Is goed, kom zei ik en hield haar hand strak vast en we liepen naar beneden.
Waar is mijn moeder zei ik
Ze is met je vader naar jouw oom Tarik gegaan zei Alliyha
Ow oké dan zei ik
Kan ik je even onder 4 ogen spreken Samir zei Younes en ik knikte en we liepen naar de tuin toe.
Hoe is het gegaan zei Younes
Moeilijk in het begin, maar voel me nu hamdoulilah beter als ervoor zei ik
Ik had je nodig gisteravond zei Younes en ik keek hem niet begrijpend aan.
Ik heb Alliyha ten huwelijk gevraagd zei Younes
Meen je niet, gefeliciteerd broer zei ik en we omhelsde elkaar.
Je gaat echt voor dr zei Younes terwijl ik voor me uit keek en begon te lachen.
Ze is speciaal Younes. Ze gaat met me om op de manier waarop niemand zo met me om ging en ze weet altijd alles zo goed te vertellen zei ik en keek Younes aan.
Ben blij voor je, ik hoop ook echt dat het zo zal blijven zei Younes oprecht
Insha'Allah alles is mektab, maar ik heb er een speciaal gevoel bij dus trouw maar snel zodat ik haar ook de mijne kan maken zei ik
Ben je serieus bezig zei Younes
Ja man, ik heb altijd alles al gehad maar er miste iets in mijn leven maar nu ik Sofia heb voel ik me compleet. Weetje ik werk al enso, ik wil dat ze officieel van me wordt zei ik met een glimlach
We worden mannen vriend, nu gaat het leven pas beginnen zei Younes
Inderdaad, maar kom we gaan terug naar binnen zei ik en we liepen ook naar binnen en ik nam plaats naast Alliyha.
Ben ik even weg en geef jij zomaar jouw "ja" woord zonder mijn toestemming zei ik
Omg vind je het erg zei Alliyha
Ik ben maar aan het spelen met je, gefeliciteerd. Ik ben blij voor jullie zei ik lief
Nu jij en Sofia nog zei Younes en knipoogde en Sofia werd rood.
Komt nog Insha'Allah zei ik en liep naar dr toe en omhelsde haar.
We hebben ook al een huisje gevonden zei Alliyha
Dat ook nog, gaan ze me verlaten en me alleen laten in dat groot huis zei ik en ze schoten allen in de lach
Komtgoed broer, maar we moeten er van door. Ik ze je straks zei Younes en hij liep met Alliyha de deur uit.
Gaan we er ook van door zei ik
Jaa, maar ik moet thuis zijn. Mijn broer en schoonzus komen langs zei Sofia
Is goed, ik breng je wel zei ik en we liepen het huis uit en ik sloot de deur achter me met de reserve sleutels van mijn ouders hen thuis en stapten de auto in samen met Sofia en reed richting haar thuis. Onderweg spraken we over wat me morgen zouden doen nadat ik klaar was met werk.
Aangekomen bij haar thuis stapte ik met haar uit en kwam net haar broer aanrijden.
Ga al maar naar binnen, ik spreek je later wel. Ik ga effe met je broer spreken zei ik en ik zag dat ze zich er niet goed bij voelden maar ze ging toch. Ik zag dat haar broer, zijn vrouw hielp en een klein meisje droeg.
Wat brengt jouw hier zei de broer verbaasd na dat incidentje in de winkel.
Juist ja, ik ben hier eigenlijk voor jouw. Ik heb jouw de vorige keer een slechte kant van me laten zien en dat spijt me. Ik ben hier niet om problemen te veroorzaken tussen jouw en Sofia zei ik
Ik weet dat het niet gepast is in jouw ogen dat ik met je zusje omga, maar ik heb totaal geen slechte bedoelingen met haar vervolgde ik
Dat kan je wel zeggen, maar laat ons opnieuw beginnen. Ik zie aan mijn zusje dat ze weer vrolijkheid uitstraalt, iets wat ze allang niet meer heeft gedaan. Ik ben ook helemaal geen strenge broer type, maar ik vindt het wel noodzakelijk om in gesprek te gaan net als nu, wat niet veel jongens zouden doen. Dus ik blij dat je het gesprek ingaat. Dus hierbij laat ons dat incident vergeten, ik vertrouw jouw blindelings met zusje zei de broer
Chokrane ghoya, en nogmaals sorry voor dat incidentje laten we dat maar vergeten zei ik
Isgoed Samir, Samir is het toch zei de broer
Klopt Samir (..) zei ik trots
Ik ben Adam, zullen we maar naar binnen gaan zei Adam
Graag, maar ik heb zelf een familiediner waar ik naartoe moet gaan zei ik
Een ander keer, de groeten aan je vader en ooms zei Adam
Zal ik doen zei ik en keek hem nog eens aan en stapten mijn auto in en reed naar oom Tarik's huis.
Daar aangekomen parkeerde ik mijn auto en zag dat de mannen in de tuin zaten dus liep ik maar rechtstreeks naar tuin en groette iedereen.
Is je liefdesverdriet over, want je ziet er wel beter uit grapte oom Nabil en ik keek hem hoofdschuddend lachend aan. Ik liep toen naar binnen en groette mijn tantes en mijn moeder.
Gaat alles weer goed met je zei mijn moeder
Ja yema zei ik en draaide me om en zag Samira??? Ik weet niet als ik haar moet haten of als ik haar dankbaar moet zijn, want als zij zich niet voorgedaan had als mijn vriendin was ik na het auto-ongeluk met Maysa getrouwd, bij die gedachtes moest ik al kokhalzen.
Nou nou wie we hier hebben zei Samira en keek me aan
Wat brengt jouw hier zei ik
Gaat jouw niets aan knapperd, wat ben je sexy geworden zei Samira en kwam dicht bij me en raakte mijn lippen aan en duwde haar weg.
Wat zit je aan mij gestoorde wijf, wat zal mijn verloofde er van vinden zei ik en haar gezicht veranderde in 1 klap.
Jouw wat zei Samira kwaad
Je hoorde me goed, maar leuk je weer eens gezien te hebben zei ik en liep lachend terug naar de mannen, waar we gezellig hielden en er nog een leuk avond van hadden gemaakt.
Rond een uur of 12 avond zei ik iedereen gedag en reed ik terug naar huis. Ik zag Younes auto staan dus dat wil zeggen dat hij en Alliyha thuis zijn en ik trof ze in de woonkamer. Ik zei dat ik zou gaan slapen en morgen vroeg op kantoor moest zijn en stuurde Sofia nog een berichtje en viel inslaap

Wraak vanuit het verledenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu