Perspectief Samir
Voor het huis van mijn ouders, parkeerde ik mijn auto en liep ik naar binnen via de achterdeur. Ik trof mijn moeder op de bank, voor de tv dus zag ze me niet staan. Ik kuchte en ze draaide mijn kant op en schrok haar dood.
Samir zei mijn moeder vol ongeloof en liep mijn kant op en we omhelsde elkaar.
Waar was je toch, ik was doodongerust zei mijn moeder huilend en legde haar handen op mijn gezicht.
Ik leg het je nog wel eens uit, ik ben er nog niet klaar voor zei ik menend en ze knikte begrijpelijk.
Heb je haar al gezien zei mijn moeder en ik knikte.
Ze is prachtig zei ik en mijn moeder keek me blij aan.
En Sofia zei mijn moeder
Haar heb ik ook al gesproken zei ik en liet me op de bank vallen.
Wil je erover praten zei mijn moeder en nam tegenover me plaats.
Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik heb haar pijn gedaan zei ik en wilde mezelf echt wat aandoen.
Ik ga eerlijk met je zijn Samir, ze heeft hieronder veel geleden. Er was een periode zelf dat ze in een zware depressie is gevallen waardoor ze niets at, sliep of sprak met eender wie zei mijn moeder
Hoe is ze eruit geraakt zei ik
Dat heeft Amir gedaan, ze is altijd bij haar gebleven en Safae. De tijden dat Sofia het zwaar had zorgden hij voor Safae, hij verschoonde haar luier, gaf haar flesje, stopten haar in bed en ga zo maar door zei mijn moeder en ik voelde allerlei steken door mijn hart gaan, ik had dat moeten doen en niet Amir.
Het is normaal dat ze zo reageert, wat had je anders verwacht Samir. Het waren 3 volle jaren zei mijn moeder er nog na.
Hoe handel ik nu verder, ik wil en kan haar niet verliezen yema zei ik en werdt helemaal gek van mezelf.
Geef haar de nodige tijd Samir zei mijn moeder
Dat gaat toch niet, zo ga ik haar verliezen. Die flikker van een Qasim zit achter haar kont aan zei ik woedend
Laat het gaan Samir, ze weet wat ze doet zei mijn moeder en vlak erna kwamen mijn vader, Amir, Mountasir die flink gegroeid is en Safae binnenwandelen.
Samir zei ook mijn vader vol ongeloof en we gaven elkaar een mannelijke omhelzing.
Je hebt veel uit te leggen zei mijn vader en keek me aan.
Dat kom later wel zei ik en keek naar Safae die Amir had opgepakt. Ze keek me aan met haar grijze kijkers die ze van mij geërfd had en schonk me dan toch een glimlach.
Ga oma maar een kusje geven zei Amir en legde Safae terug neer op de grond en Safae liep naar mijn moeder.
Je weet zeker wie dat is zei mijn vader en keek me aan en ik knikte.
Kan ik je even spreken zei ik en keek Amir aan en hij knikte. We liepen naar de tuin en ik keek Amir aan.
Ik wilde je bedanken voor wat je voor Sofia en Safae gedaan hebt de afgelopen 3 jaar zei ik oprecht.
Geen dank, dat was het minst wat ik kon doen zei Amir die recht voor zich uitkeek.
Wat speelt er trouwens tussen Sofia en Qasim zei ik en Amir keek me lachend aan.
Hoezo wat zou er moeten spelen tussen hen, ze kennen mekaar pas zei Amir
Wat is pas zei ik
Die dag toen je die jongens achter Sofia aan stuurden zei Amir en ik knikte.
Hoe maak ik het goed met haar zei ik
Daar kan ik je niets op antwoorden, maar geef haar nu wat tijd. Ik zou me eerst focussen op het rechtzetten van de zaak en natuurlijk jezelf. Laat zien dat je eraan werkt en dat het je spijt zei Amir
Hoe moet het dan met Safae zei ik
Sofia komt straks hier naartoe, neem Safae met jullie beiden mee naar een plekje voor jullie drieën en maak het haar wat duidelijk. Dat lijkt me wel het verstandigst en ik zou er eerlijk gezegd niet langer mee wachten zei Amir en ik knikte.
Hoe zit het eigenlijk met Younes en Alliyha zei ik en Amir rolde met zijn ogen.
Dat boeit me niet eens en als ik zou zeggen waarom, zou het je ook niets boeien zei Amir en ik keek m verbaasd aan.
Hoezo vertel man zei ik
Nou toen je ons verlaten had, stond Sofia er maar alleen voor met Safae. Wij allen dachten ja van het zal wel goed komen met haar, omdat ze Alliyha en Younes heeft. Maar ze vonden beiden dat Sofia maar een zielig gevalletje was en hebben haar zeg maar ook verlaten in de tijd dat Sofia hun beiden het hardst nodig had Samir. Het was wel keer op keer dat mensen haar een mes in haar rug hebben gestoken want zo volgde ook haar zus samen met haar broertje zei Amir en ik voelde woede opkomen.
Wat? Ze hebben haar gewoon zo achtergelaten omdat ze zeg maar een zielig gevalletje was zei ik woedend
Het grappige van alles is, Younes en Alliyha waren er paar dagen geleden en durfde ze nog te zeggen dat het haar schuld was dat je weg gegaan bent omdat ze van alles een drama maakte zei Amir en ik liep naar mijn auto toe. Ik belde Chakir op en vertelde hem kort het verhaal en dat hij naar het huis van Younes moest komen. Trouwens Younes weet niet dat Chakir nog leeft, dus 2 vliegen in 1 klap.
Voor het huis van Younes parkeerde ik mijn auto en belde ik snel aan en opende Alliyha verbaasd de deur.
Waar is Younes zei ik zo kalm mogelijk.
Hij is in de woonkamer, kom binnen zei Alliyha
Ik wacht liever buiten zei ik met een fake glimlach
Ik zal hem dan wel even halen zei Alliyha en liep naar binnen en op dat moment kwam Chakir aanrijden en liep hij mijn kant op. Niet veel later kwam Younes en keek hij met grote ogen naar Chakir en ik gaf hem een rake klap tegen zijn kaak aan waardoor hij op grond viel. Ik hurkte naast hem neer en keek m woedend aan.
Jij vieze flikker hoorde op Sofia te letten, maar wat deed meneertje samen met Alliyha he zei ik sissend en wilde hem nog een stoot geven en Chakir trok me van hem af.
Je bent echt veranderd man, neem een voorbeeld van je broer zei Chakir tegen Younes en keek hem teleurgesteld aan.
Yallah kom, hij is het niet eens waard zei Chakir nog.
Wollah kom jij of Alliyha nog 1 keer bij mijn gezin in de buurt, ik vermoord je met mijn handen a vieze hond zei ik en liep met Chakir naar onze auto's.
Ewa hoe was het bij je ouders zei Chakir tegen me.
Hoedenkje, T waren 3 volle jaren man en bij jou zei ik
Heftig man, ze is zelfs flauwgevallen bij het open doen van de deur. Maar we hebben T bijgepraat, het waren trouwens 8 volle jaren man zei Chakir
Alles komt goed Insha'Allah we zijn er vanaf nu. Maar ik ga terug naar mijn ouders zei ik
Ik kom mee man, het is lang geleden zei Chakir
Je bent altijd welkom broer zei ik en stapten mijn auto in en Chakir reed achter me aan naar mijn ouders toe.
Aangekomen, liepen we het huis binnen en zag ik de rest van mijn broertjes en zusjes.
Samir is terug zei Faudel blij en liep met Fatima en Ahlam mijn kant op en ik trok ze allen in een knuffel. Pff hoe groot zijn zij geworden man in die 3 jaar.
Alles goed kleintjes zei ik en ze knikten alle 3 en we liepen verder de woonkamer binnen. Ik zag mijn ouders verbaasd naar Chakir kijken.
Chakir zei mijn vader en liep zijn kant op en ze gaven elkaar een mannelijke omhelzing en zo volgde ook mijn moeder.
Maar hoe zei mijn moeder en keek van mij naar Chakir.
Zeg maar dat dit een onderwerp is van dat ik er 3 jaar niet meer geweest ben zei ik en mijn ouders knikte begrijpelijk. Ik keek naar Amir die Safae in haar armen had en ik glimlachte.
Is zij dat zei Chakir doelend op Safae en ik knikte trots, mijn dochter.Perspectief Sofia
Na een lange werkdag haalde ik de papieren uit de printer die ik en Samir straks moeten ondertekenen. Dan heeft hij zijn aandelen terug die ik overgenomen had. Qasim zit trouwens beneden al op me te wachten. Ik raapte mijn spullen bijeen en liep het bedrijf uit en zag Qasim al op zijn auto leunen.
Is madam klaar voor vertrek zei Qasim
Alleen als meneer dat is zei ik
Stap in zei Qasim en hield de deur voor mij open en gaf me een knipoog.
Hij stapten zelf ook in en starten de auto.
Naar de ouders van Amir toch he zei Qasim en ik knikte ter bevestiging. In de auto spraken we gewoon over mijn werkdag en die van hem en stapten toen naar de voordeur van "mijn schoonouders". De deur werdt geopend door Amir en hij gaf me zoals gewoonlijk een kus op mijn wang en groette Qasim en we liepen naar de woonkamer waar ik "mijn schoonouders", Samir en nog een jonge zag die me bekend voor kwam. Samir wierp Qasim een dodelijke blik aan en ik groette iedereen maar en nam plaats langs Amir. Er viel een dodelijke en ongemakkelijke stilte, die gered werdt door Safae.
Mamaa zei Safae blij en liep mijn kant op. Ik nam haar op en gaf haar een kus.
Mijn prinsesje, hoe was school zei ik en aaide over haar hoofdje.
Gewoon zei Safae en haalde haar schouders op.
Sofia kun je even meelopen zei Amir en ik liep hem achterna naar de tuin.
Is er iets zei ik en keek hem aan.
Het wordt tijd dat Safae haar vader leert kennen zei Amir en ik knikte ter bevestiging en keek de andere kant op.
Het komt heus wel goed zei Amir en schonk me een glimlach en liep weg. Niet veel later kwamen Safae en Samir erbij. Nu ze langs mekaar waren keek ik ze beiden aan, ze lijken sprekend op mekaar.
Safae, mama gaat je iets vertellen oké. Goed luisteren he zei ik en Safae knikte en ik keek Samir kort aan.
Weetje Aya van je klas zei ik erna en Safae knikte weer ter bevestiging.
Na school komt er altijd een mevrouw en meneer, en dan zegt Aya altijd tegen hen mama en papa zei ik en Safae bleef me aankijken en wachtte wat ik hiermee zou bedoelen.
Nou jij hebt ook een mama en papa lieverd. Ik ben jouw mama en die meneer is jouw papa zei ik en wees Samir aan. Safae keek naar Samir en bleef hem een tijdje aanstaren.
Mijn papa zei Safae verwarrend en keek Samir aan en Samir knikte blij.
Ik ben jouw papa zei Samir en ik zag dat er een traan bij hem naar beneden viel.
Niet huilen papa zei Safae snel en veegde Samir's traan weg en ik keek ze beiden aan en veegde ook een traan bij mezelf weg.
Niet huilen, mama ook altijd veel huilen zei Safae en Samir keek me aan, maar ik negeerde zijn blik en concentreerde me op Safae.
Nu heb ik ook mama en papa, als Aya zei Safae blij en omhelsde Samir stevig, dat is mijn dochter die ik met fatsoen heb opgevoed!
JE LEEST
Wraak vanuit het verleden
RandomDit is het vervolg van "#Hardlife", waarin Samir de grote hoofdrol speelt en hij jullie zal meeslepen in zijn leven. Alvast veel leesplezier toegewenst!x