057

2K 163 20
                                    

Perspectief Sofia

Bij mijn broer's thuis aangekomen, opende m'n broer Adam de deur en Akram besprong hem.
Wel gegroeid he kleintje zei Adam tegen Akram en gaf hem een kusje en liet hem los. Ik nam m'n telefoon nog uit de auto van m'n zus Hidaya en liep ook naar m'n broer toe en omhelsde hem stevig.
Alles goed met je zei Adam
Prima, met jouw zei ik
Goed nu dat ik mijn zusjes en broertje zie zei Adam en we liepen naar binnen toe. Ik groette Houda (de vrouw van m'n broer) met 4 gebruikelijke kusjes en liep zo naar mijn Nisrine toe die in haar bedje lag te slapen. Ik liep naar de rest toe in de woonkamer en ging langs m'n broer zitten die zijn arm rond me heen sloeg.
Kan ik jouw straks spreken zei ik en keek me broer aan.
Ja, als het belangrijk is dan gaan we nu wel praten zei Adam
Zo belangrijk is het niet zei ik
Isgoed, na het eten dan zei Adam en ik knikten en ging Houda helpen in de keuken.
Kan ik je ergens mee helpen zei ik
Wil je het flesje van Nisrine maken zei Houda
Jaa prima zei ik en ging het flesje van Nisrine maken die ik als laatst nog wat opwarmde in de magnetron. Ik liep met het flesje van Nisrine in m'n handen naar haar toe en wekte haar voorzichtig. Gelukkig deed ze niet moeilijk en stond ze op en gaf ik haar flesje tussen haar handen die ze dan zelf opdronk. Toen ze klaar was met haar flesje gooide ze die op de grond en liep naar Akram toe. Ik raapte haar flesje op en liep hoofdschuddend naar de keuken toe.
Heeft ze die weer op de grond gesmeten zei Houda en ik knikte lachend.
Is weer typisch iets voor haar, maar leg jij alles al klaar op tafel zei Houda
Jaa, geen probleem zei ik en ik dekte de tafel en riep als laats iedereen bijeen. Nisrine nam plaats bij Adam om schoot en zo begonnen we aan het avondmaal. Nadat we klaar waren ruimden ik, Hidaya en Houda gezamenlijk de keuken op en riep Adam me om met hem mee naar de tuin te lopen. Ik liep hem achterna naar de tuin en we namen samen plaats op de wiegelende tuinstoel.
Je wou me spreken zei Adam en keek me aan.
Uhm, jaa dus het zit zo zei ik en stopten even.
Jeweet toch dat je alles naar me kunt vertellen he zei Adam
Weet ik dus het zit zo. Ik heb een jongen leren kennen, maar voordat je me onderbreekt wil ik zeggen dat hij niet zoals Mo is. Hij is anders, helemaal het tegenovergestelde. Zijn naam is Samir, heeft zijn eigen bedrijf. Hij is ook erg lief en bezorgd, waarschijnlijk zul je hem kennen want hij stond vaak in de krant bekent als (..) Samir zei ik en keek omhoog en zag geen uitstraling in m'n broer zijn ogen.
Jaa, hem ken ik. Hij is niet echt het tegenovergestelde van Mo. Het is niet dat ik je wil kwetsen hoor, maar wat jij niet weet is dat hij een heel verleden achter zich heeft. Zijn vader Marouane (..) heeft vroeger vaak in de krant gestaan, wegens inbraak, moord. Hij stond zelfs bekend als grootste dealer. Het is zelfs zo dat Samir met zijn broertjes of zusjes geen gemeenschappelijke moeder heeft met hen, waar hij niets aan kon doen. Maar je moet opletten Sofia, hij verteld niet alles. Hij verteld alleen de dingen die jij moogt weten zei Adam en ik dacht na, waarom weet hij zoveel over die familie.
Hoe weet jij dat zei ik
Sofia, ik werk als agent en als dokter. Ik weet zoveel, maar het is niet dat ik het niet accepteer maar ik vond dat je het moest weten en als je nog verder met hem wilt gaan, laat het me dan weten. Want het is niet dat ik je het niet gun ofzo en het is ook niet dat ik zeg dat hij niet veranderd is of zijn vader. Als je je gelukkig bij hem voelt dan is dat prima voor me, alles zolang jij gelukkig bent met of zonder hem zei Adam en gaf me een kus op m'n voorhoofd en liep naar binnen toe.
Waarom heeft hij me dat allemaal niet verteld? Schaamt hij zich hier misschien voor? Of ging hij me het nog vertellen? Ik liep terug naar binnen en zag dat Hidaya en Akram al klaar stonden om te vertrekken.
Kom je zei Hidaya en keek me onderzoekend aan.
Jaa, ga maar alvast in de auto ik ga m'n tas pakken en dan kom ik zei ik en liep naar de woonkamer waar ik m'n tas nam en gedag ging zeggen tegen Houda en vervolgens m'n broer die me een knipoog gaf. Ik liep naar de auto en nam plaats langs m'n zus.
Hoe is het gegaan met Adam zei Hidaya en reed de straat uit.
Goed loog ik snel en glimlachte fake en staarde uit het raam. Zal ik morgen met hem spreken? Of zal ik hem gewoon moeten laten? Ik werd uit Mn gedachten gehaald door Mn zus en zag dat we al thuis waren. Ik nam Akram op die vanachter lag te slapen en liep rechtstreeks naar Akram's kamer toe. Ik legden hem voorzichtig in zijn bed en gaf hem een nachtkusje, wat hou ik toch zoveel van hem. Ik liep vervolgens naar Mn kamer toe waar ik Mn pyjama aan trok en in Mn bed ging liggen. Ik was zo nieuwsgierig tot ik Marouane (..) intypte op Google en ik verschillende krantenkoppen tegen kwam en ze allemaal begon te lezen, na een tijdje kreeg ik echte hoofdpijn en kreeg ik een berichtje binnen.
Hoop dat alles goed komt zusje, ik hou van je x Adam❤️. Ik beantwoorde hem nog snel en stak Mn telefoon in de oplader, opweg naar morgen toe...

Blijven stemmen aub!!
Volg&lees ook het verhaal van deze top schrijfster _Schrijfster

Wraak vanuit het verledenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu