094

1.2K 124 37
                                    

Perspectief Samir

Geschrokken keek ze me aan, alsof ze een seriemoordenaar voor zich ziet staan.
W..wat doe j..jij hier bracht ze erna uit, en ik zag dat ze er moeilijk mee had.
Ik kom voor jouw Sofia, dit gaat toch niet zo langer zei ik
Ik heb dit nooit gewild, dit is jouw schuld zei Sofia en ik kon geen enkel emotie van haar aflezen?
Ik gun jullie wat privacy zei Qasim en hij liep naar boven.
Je hebt gelijk, laat het me dan goed maken zei ik en liep naar haar toe. Er was zo'n 30cm tussen ons en we keken elkaar aan.
Ik hou van je Sofia, en dat heb ik altijd al gedaan. De afgelopen 3 jaren waren ook een hel voor me geweest zei ik menend
Ik kan dit niet Samir zei Sofia en er gleden tranen bij haar naar beneden en ik nam haar in een omhelzing, mijn prachtige vrouw die me 3 jaar is afgenomen.
Waar denk jij mee bezig te zijn hoorde ik een kwade Amir achter me zeggen en ik liet Sofia los en draaide me naar Amir toe, die me woedend aankeek.
Jij ook hallo broertje zei ik
Ik had je nog zo gewaarschuwd he zei Amir en duwde me tegen de muur aan.
Amir stop zei Sofia en hij stopte gek genoeg.
Blijf uit de buurt van haar, je hebt al voor genoeg gezorgd zei Amir kwaad en ik hoorde voetstappen op de trap. Ik keek het kleine meisje aan, die Subhan'Allah op mij lijkt maar in de vrouwelijkere versie.
Oom Amir ben je boos zei ze lief en liep de kant van Amir toe en gaf hem een knuffel. Ik kon mijn ogen niet van haar afhouden, mijn dochtertje die ik voor het eerst zie.
Ik ben niet boos prinses, moet je niet slapen zei Amir en hij herstelde zich.
Ike bang zei ze
Qasim is toch boven zei Amir en keek haar aan.
Qasim slapen zei ze en liep naar Sofia toe.
Mama kom je bij mij slapen zei ze dit keer aan Sofia en ik keek haar verliefd aan.
We gaan zo lieverd oké zei Sofia en tilde haar op en ze keek me aan.
Ze noemt Safae zei Sofia en ik keek haar aan, ze heeft zich aan de naam gehouden.
Mama, wie is die meneer zei Safae en we keken elkaar allemaal aan.
Safae kom, we gaan slapen oké. Dan mag je met oom Amir slapen zei Amir en Safae knikte en ze liepen naar boven toe en Amir gunde me nog een laatste waarschuwende blik.
Je hebt je aan de naam gehouden zei ik en keek Sofia aan en ze knikte.
Het is al laat, wat vind je ervan als we morgen wat gaan drinken ofso zei ik en krapte achter mijn hoofd.
Ik weet het niet Samir zei Sofia twijfelend en ik las pijn in haar ogen.
Waarom niet zei ik en keek haar aan.
Je doet alsof er niets gebeurt is Samir. Ik heb je 3 jaar niet gezien noch gesproken, je hebt me in de steek gelaten in de periode dat ik je het hardst nodig had zei Sofia en weer gleden er tranen bij haar naar beneden, die ze snel wegveegde.
Het spijt me, weet dat dit nooit mijn bedoeling was geweest zei ik en ik zag dat ze er moeilijk mee had. Amir had gelijk, ik wil niet eens denken aan hoeveel ze hieronder heeft geleden.
Ik spreek wel nog eens, slaapwel zei ik en liep de deur uit.

Perspectief Sofia

Mijn borstkast ging hevig op en neer, hoe kan hij zomaar na 3 jaar binnenwandelen en doen alsof er helemaal niets gebeurt is? Toen hij me in een omhelzing trok, voelde ik niets meer. Hij heeft me zoveel ellende en pijn bezorgd, dat ik zeg maar niets meer voor hem voel. Ik liet mezelf vallen op de bank, 3 jaar? Ik kan het nog steeds niet geloven, hoe kon hij?
Hey, gaat alles goed zei Qasim die langs me plaats nam.
Ik weet het niet meer Qasim zei ik en keek hem aan.
Ik zou niet te snel gaan handelen, maar volg je hart Sofia. Je moet dingen niet gaan doen waarbij je je niet goed voelt, want dat gaat je later alleen maar voor meer problemen zorgen zei Qasim
Waarom heb jij de juiste woorden altijd klaar staan zei ik en hij hief zijn schouders.
Hij heeft Safae voor het eerst gezien zei ik
Uhm ja dat is mijn probleem, ik ben inslaap gevallen zei Qasim en ik lachte.
Dat maakt niet uit, kende jij Samir persoonlijk zei ik
Tuurlijk, hij kwam vaak langs bij Nabil's lounge zei Qasim en ik knikte.
Ik heb hem de afgelopen 3 jaar niet gesproken, als je je dat afvraagt zei Qasim er snel nog achter alsof hij mijn gedachten kon lezen en ik keek hem aan.
Het spijt me, maar ik weet het allemaal niet meer. Ik heb de afgelopen 3 jaar alleen maar pijn en bedrog gezien van mensen buiten Amir natuurlijk, maar zo ga je toch niet met mensen om die in zulke situaties zitten zei ik en voelde de tranen weer opkomen.
Het maakt niet uit en je hebt helemaal gelijk, maar wat verwacht je nog van de mens in deze vreselijke tijdperk. Ze kijken allemaal maar naar hun eigen, en bouwen een muur rondom hun zelf waardoor ze niet meer naar de anderen opkijken. Maar hou je sterk en laat je juist niet door die mensen kapot maken Sofia zei Qasim en veegde mijn tranen weg, die ik had laten vallen.
Ik heb je niet vaak zien lachen, maar je ziet er mooier uit als je dat toch doet zei Qasim nog en gaf me een knipoog en ik moest gelijk glimlachen.
Zie je, maar ik ga ervan door he tis al laat zei Qasim
Er zijn boven genoeg kamers hoor, het is toch al zo laat zei ik
Prima dan zei Qasim en we liepen samen naar boven toe. Ik wees hem een slaapkamer aan en liep toen naar die van Amir. Ik opende voorzichtig de deur en zag Safae in de armen van Amir slapen, die op zijn telefoon zat.
Ben je nog niet aan het slapen zei Amir die me opmerkte en ik schudde mijn hoofd van niet.
Hoe is het nog gegaan, hij heeft je toch niet aangeraakt ofso he zei Amir nog.
Maak je maar geen zorgen, we praten morgen wel verder oké zei ik
Prima, Slaapwel zei Amir nog en ik sloot zijn deur en liep naar mijn slaapkamer. Ik verwisselde mijn kleren in een voetbalshort van Amir en een hemdje en dook mijn bedje in. Ik keek langs me naar de lege plek en verbeelde me Samir in en ik schudde die gedachten van me af. Niet hij!
Na lang te hebben gepiekerd viel ik eindelijk inslaap!

Zoals beloofd!x

Wraak vanuit het verledenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu