Perspectief Samir
Ik kwam m'n moeder met Mountasir tegen.
Yema (mama) zei ik en gaf haar een knuffel en een kus op d'r voorhoofd.
Samir, ik heb je zo gemist zei m'n moeder en kneep in m'n wangetjes wat ze altijd deed. Ik keek naar Mountasir en nam hem op. Zolief man, een kleintje in je handen vast houden. Hoe dat hij met zijn grote oogjes naar me toe kijkt geeft je kippenvel man. Ik gaf hem overal kusjes en speelde wat met hem. Ik zag dat hij moe werd dus wiegde ik wat met hem totdat hij inslaap viel. Ik maakte nog een foto op Snapchat "My little brother, my little Soldier" en toen kwam m'n moeder.
Slaapt hij al zei m'n moeder verrast
Jep zei ik
Was hij niet vermoeiend ofzo zei m'n moeder
Nee hoezo zei ik
Dat deed hij normaal wel, moet k hem over nemen zei m'n moeder
Hij gaat met mij even een dutje boven doen, ga maar wat leuks doen yema zei ik en gaf m'n moeder nog een kus.
Dankjewel Samir, ik kan ook wel een dutje nemen zei m'n moeder moe.
Als je me gewoon zijn flesje klaar zet in de keuken, kun je uitslapen zei ik en liep naar boven met Mountasir. Ik liep m'n kamer in en legde hem voorzichtig op m'n bed. Ik ging langs hem liggen en sloeg mijn beschermde armen om Mountasir heen.Perspectief Sofia
Frankrijk, zo mooi hier. Morgen gaan we voor een weekje naar Parijs met z'n alle zei Samir. Het uitpraten van de vorige keer heeft het goed gedaan tussen ons. We praatte nu veel meer en hebben een hechte band wat super is alleen vind Sabrine dat niet. Ze wilt niet dat ik in de buurt van Samir kom, waarom? Weet ik zelf ook niet. Dit is Samir ook opgevallen en hij zei me ook dat ik het moet negeren wat ik ook doe.
Ik liep de keuken in en zag Inaya, de moeder van Samir.
Kan ik je ergens mee helpen zei ik
Nee dankje lieverd, ik maak snel even het flesje van Mountasir klaar zei Inaya
Ohh waar is dat kleine lieverdje zei ik
Hij ligt boven te slapen met Samir wat ik enorm lief van hem vond zei Inaya
Dat is het ook inderdaad, maar zal ik het flesje klaar maken dan kunt u even uitrusten u ziet er moe uit zei ik
Dat is lief van je Sofia, kun je Mountasir zijn flesje geven als hij wakker is maar dat hoor je dan wel zei Inaya
Dat zal geen probleem zijn, rust maar uit. Mountasir bevind zich in goede handen zei ik en maakte het flesje klaar, die ik achteraf maar moet opwarmen. Nu ik toch in de keuken ben en niets te doen heb zal ik maar eens beginnen te koken. Ik keek of alle ingrediënten er waren voor een lekkere Marokkaanse soep en voor vis Bastilla, gelukkig was er alles en begon ik met het maken van het soep. Ik sneed snel bepaalde groenten en gooide hem in de pan waar ik zo de rest bijvoegde gelijk kruiden enzovoort. Ik roerden het goed en liet het maar op vuur. Ik begon erna met m'n vis Bastilla dat ik zo fijn vind om te maken en gooide dan m'n 2 Bastilla de oven in, kan niet wachten😋. Ik ruimde de keuken op en de zusjes van Samir liepen de keuken binnen.
Zou je ons haartjes mooi maken zei het kleinste meisje.
Tuurlijk, mag ik dan van jullie twee prinsesjes de naam weten zei ik lief en ze giechelde beiden.
Ik ben Fatima zei degene die me de vraag stelde
En ik ben Ahlam zei dat ander meisje
Nou ik ben Sofia, kom dan zal ik jullie haartjes mooi maken zei ik en liep met ze naar de woonkamer.
Ik begon met de haartjes van Ahlam die ik in twee verdeelde en die zo invlocht. Ik deed nog wat mooie speldjes in haar haar en waste haar gezichtje nog met babydoekjes en klaar was Ahlam.
Ik wil zelfde zei Fatima en deed het zelfde als haar zus Ahlam.
Nu zijn jullie klaar, willen jullie het zien zei ik
Ja zeiden ze beide in koor. Ik nam m'n telefoon en maakte foto's van beide en liet ze het zien.
Mooi, dankjewel Sofia zeiden ze beiden en gaven me een kusje op m'n wang en liepen weg. Hahaha echte schatjes die 2. Ik liep naar de keuken en deed het vuur en de oven uit, en hoorde gehuil dus dat wil zeggen dat Mountasir wakker is.
Ik liep naar boven en zag een halfslapende Samir, Mountasir aan het zwijgen krijgen.
Hulp nodig zei ik lachend naar Samir
Graag zei Samir en ik nam Mountasir over en deed speentje in zijn mond en wiegde wat met Mountasir en zo zweeg hij en keek Samir aan.
Zal ik hem maar zijn flesje geven dan zie ik je beneden als je aangekleed bent zei ik
Isgoed, dankjewel trouwens zei Samir
Isniets zei ik en liep met Mountasir naar beneden. Ik warmde zijn flesje op en liep vervolgens met het flesje in m'n ene hand en Mountasir in m'n ander hand naar de woonkamer waar ik zijn flesje gaf. Hij dronk gulzig zijn flesje op.
Al hamdoulilah zei ik waneer hij klaar was met zijn flesje en legde zijn lege flesje op tafel naar. Ik wachte totdat hij een boertje liet en gaf hem een kusje. Ik verwisselde zijn pamper nog en deed zijn speentje terug in zijn mond.
Wauw je kan echt goed met baby's omgaan zei Samir vanaf de deuropening.
Dankjewel zei ik en keek naar Mountasir die door heel de woonkamer zit te kijken.
Wil jij even Mountasir houden dan ga ik de tafel dekken zei ik
Ja isgoed zei Samir en nam Mountasir over en even bleven we in elkaars ogen kijken totdat we gekuch hoorde en wende onze blikken van elkaar af.
Hier ben je Samir zei Sabrine
Ik ga maar zei ik en liep de keuken in, ik opende verschillende kasten vooraleer ik de borden en soepkommen vond. Ik nam 12 borden (het gezin van Samir telt zelf al 7+ Mountasir en dan heb je ik, Sabrine, Alliyha, Younes en dat ene jongen (Ilias)) die ik op tafel legden en deed zo op elk bord nog een soepkommetje. Ik deed ook het bestek voor 12 man op tafel en de glaasjes. Ik deed het drank en servetten op tafel en deed de soep weer op vuur en draaide de oven op een zacht standje zodat het weer lekker warm is.
Wat ruikt het hier zo lekker zei Inaya die de keuken binnen wandelde.
Dankjewel zei ik glimlachend naar Inaya.
Heb je dit allemaal in je eentje gemaakt zei Inaya
Jaa zei ik
Het spijt me daarvoor dat ik je alleen gelaten heb zei Inaya
Dat is niet erg hoor, je had rust nodig en koken doe ik graag dus het is echt niet erg zei ik
Dankjewel Sofia, jouw zou ik wel als m'n schoondochter willen. Ik ga even de rest bij elkaar roepen zei Inaya en gaf me een knipoog en liep weg. Ik weet dat ik nu zo rood ben, als een tomaat. Ik draaide me om en botste tegen een gedaante aan. Ik wist dat ik zou vallen dus sloot ik m'n ogen en voelde dat ik bij m'n middel werd vastgehouden en opende ik mijn ogen en zag een jongen.
Uhm het spijt me zei ik verlegen
Isniets, ik ben Ilias trouwens zei dat jongen en liet me los.
Sofia zei ik nog steeds verlegen.
Mooi naam, let jij de volgende keer op anders doe je jezelf nog zeer zei Ilias en gaf me een knipoog. Ik wou naar de woonkamer lopen totdat ik bij m'n arm werd getrokken waardoor we dicht bijelkaar stonden, iets te dicht zelfs.
Wat ben jij van Samir dat jij hier bent zei Ilias en keek me diep in m'n ogen aan.
Mijn vriendin zei Samir
...
JE LEEST
Wraak vanuit het verleden
RandomDit is het vervolg van "#Hardlife", waarin Samir de grote hoofdrol speelt en hij jullie zal meeslepen in zijn leven. Alvast veel leesplezier toegewenst!x