067

1.2K 117 17
                                    

Perspectief Samir

Doelloos staar ik voor me uit. Ik heb een trouw te plannen binnen de komende max. 4 maanden. We worden nu verplicht te trouwen, zo had ik het niet gepland. Het zou niet op deze manier mogen gebeuren. Adam moest het mij onder 4 ogen bespreken, zodat ik er een geschikt moment voor kon kiezen om haar ten huwelijk te vragen. Ze wilt het zelf niet, je kunt 2 mensen toch niet dwingen om met elkaar te trouwen?
Ik stond op en keek naar Sofia, die zich geen houding kon geven? Ik snap het langs één kant niet, we houden van elkaar waarom vindt ze het dan zo erg.
Sofia zei ik en ging voor haar staan.
Ik kan het niet Samir zei Sofia en ik keek haar niet begrijpend aan.
Waarom niet? Wat verandert er als we nu getrouwd zijn of niet. We houden van elkaar, we groeien naar elkaar toe dat is toch geweldig zei ik en keek haar aan.
Samir ik ben 19 jaar oud zei Sofia
Wat heeft dat er mee te maken, volgende maand ben je 20 wat dan zei ik
Je snapt het toch niet zei Sofia
Vertel dan, zodat ik het snap. Zoals je broer net zei we hebben geen keus Sofia zei ik en bleef haar een tijdje aan kijken, maar ze zei niets.
Kijk wat je nodig hebt voor de bruiloft en zet het maar op mijn rekening zei ik en deed mijn schoenen aan en een pet op mijn hoofd en zette mijn BMW sleutels op tafel voor als ze weg wil gaan en liep de deur uit en stapten mijn Mercedes in en reed naar het huis van mijn ouders. Bij mijn ouders aangekomen stapten ik mijn auto uit en liep naar binnen en trof alleen mijn moeder en groette haar met een kus op haar wang.
Mama ik moet je wat vertellen zei ik en keek haar aan.
Ja vertel maar Samir zei mijn moeder en keek me afwachtend aan.
Waar is iedereen trouwens zei ik
Met je vader weg, maar wat wil je vertellen zei mijn moeder
Uh..mm aarzelde ik
Samir je weet dat je me alles kunt vertellen zei mijn moeder en keek me liefjes aan.
Ik ga over 4 maanden trouwen met Sofia zei ik en ze kreeg tranen in haar ogen en knuffelde me hard.
Dat is toch goed nieuws Samir inou zei mijn moeder en keek me trots aan en ik veegde haar tranen weg.
Het is gewoon dat je zo snel groot geworden bent Samir zei mijn moeder en keek me glimlachend aan.
Ik weet niet waar ik moet beginnen mama zei ik en keek haar aan.
Dat komt goed, ga eerst samen een zaal uitzoeken dan regel ik de uitnodiging kaarten zei mijn moeder en gaf me een kus op mijn wang.
Ik ga ervan door yema, ik bel je straks wel zei ik en stond op en stapten mijn auto in. Pff, het ging makkelijker dan verwacht eigenlijk. Als Sofia me de datum doorgeeft regel ik de rest weg, maar "als" ze dat wel doet. Ik reed terug naar huis toe en opende de deur en hoorde Sofia praten aan de telefoon.
Ik kan het niet Alliyha
...
Het is niet dat ik het niet wil, maar ik ben er gewoon niet klaar voor. Onder 1 dak wonen, langs elkaar slapen, ik kan het gewoon niet
...
Alliyha, ik heb je steun nu echt nodig. Mijn bruiloft is binnen 4 maanden weetje wel wat dat is 4 maanden, niets helemaal niets en wat als hij erachter komt...
Achter wat komt zei ik en liep de woonkamer in en Sofia keek me geschrokken aan.
Niets zei Sofia en hing op.
Sofia ik ben niet dom zei ik en mijn geduld voor vandaag geraakte een beetje op.
Dat gaat jouw toch niet aan zei Sofia en ik keek haar met open mond aan.
Ik word verdomme jouw man ja! Ik kon ook even goed zeggen tegen jouw broer; ik trouw niet, maar dan zat jij wel in de probleem met jouw familie zei ik woedend
Jeetje, om wat stres jij zei Sofia en stond op.
Niet te geloven zei ik
22 maart zei Sofia
Wat 22 maart zei ik
Heb ik ons ingeschreven bij de gemeente zei Sofia
Dat is binnen 2 maanden al zei ik en keek haar raar aan.
Wat maakt dat uit en ik wil geen feest geven in een zaal zei Sofia
En dat beslis jij zei ik met opgetrokken wenkbrauwen
Nee jij zei Sofia en keek mij dit keer met opgetrokken wenkbrauw aan.
Ik heb een reputatie hoog te houden voor mijn bedrijven en verwacht geen groot feest, maar een mega feest zei ik
Je doet maar zei Sofia en verliet mijn huis. Wat is haar probleeem?? Ik hoor zo te reageren tegen haar, tis zijn broer die ons verplichten! Ik kon even goed nee zeggen en dan zat zij maar met een groot probleem. Ik bleef maar denken waarom ze maar niet wilt. Alliyha is ook maar 20 jaar oud en gaat ook trouwen, waarom Sofia dan niet? maar als ze zo wilt spelen is dat prima voor me jeetje. Ik ga vrouwen ook nooit begrijpen!

Kort vervolgje!
Mijn lieve lezertjes ik vertrek morgen na jumuha gebed naar Frankrijk Insha'Allah tot maandag. Maar treur niet, ik zal aan jullie denken en gooi morgen snel een deeltje online "de bruiloft" en zal tijdens de dagen dat ik in Frankrijk ben ook regelmatig delen uploaden!
Willen jullie ook hmxzzo volgen en haar top verhalen lezen + Stemmen, bedankt alvast!
xDina💋

Wraak vanuit het verledenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu