bab12

96.6K 1.2K 35
                                    

Ara pov.

Aku menuang kopi yang berada didalam teko ke dalam cawan untuk Raf. "Morning.." Raf mengatur langkah ke arahku. Dikucupnya dahiku perlahan sambil membetulkan butang pada lengan bajunya.

"Nanti dah habis belajar, sayang duduk rumah je lah. Eh?" Pinta Raf, tiba tiba. "Kenapa? Tak boleh sambung sekali?" Aku memandangnya...

"Please?" Raf melabuhkan punggungnya diatas kerusi.. dah kenapa tiba tiba tak bagi orang belajar ni?! Aku tidak menjawab..

Sebelum keluar rumah.. aku menarik tangan Raf untuk mencium tangannya, Raf membalasnya dengan mengucup dahiku.

"Abang follow dari belakang." Kata Raf sambil memakai kasut.

Aku keluar dari kereta sambil menjeling ke arah Raf yang sedang mengunci keretanya.

Aku bergerak ke arah dimana kelasku berada.. tak lupa juga mengetuk pintu sebelum masuk.

Sunyi.. hanya mata mereka yang berkedip. Aku mencari Sya... ada tu, dibelakang sana tengah tidur.

Perlahan lahan aku melangkah masuk dan berjalan ke arah Sya.

Aku melabuhkan punggung disebelahnya sambil memandang Raf yang sedang menarik rambutnya keatas.. dan kelas bising semula.

"Kenapa tadi semua diam?" Soalku, sedikit hairan. "Tadi Ad masuk.." jawab Sya sebelum mengangkat kepala dan memandangku. Sya tersenyum nakal. Matanya meleret pada leherku.

Mataku terbuntang luas. Love bite! Cepat cepat aku menutupnya dengan rambutku yang agak panjang.

"Siapa buat tu..." Sya merapatkan wajahnya denganku. Mukaku terasa panas. Tiba tiba aku mendapat akal yang tak berapa berakal. "Semut.." balasku sambil tersengih.

"Iye ye je kau semut." Sya ketawa lagi. "Weh apahal leher kau ni? Siapa tumbuk sampai kau lebam macam ni?" Zack ketawa terbahak bahak. "Diam lah kau. Sibuk je." Raf mencebik. "Macam mana kalau gegirls nampak?" Usik Zack lagi membuat Raf menggelengkan kepalanya.

"Diorang semua boleh fuck off." Balas Raf.. aku tersenyum sendirian. "Ara, ni bukan apa yang aku fikirkan, kan?" Sya mengedipkan matanya. "Apa yang kau fikirkan? Rasanya, tak kot." Aku menggigit bibir.

"Tu Raf yang buat, kan?" Suara Sya sedikit perlahan... "merepek!" Aku mengerutkan dahi. "Ala! Dengan aku je pun.. kita kan kawan? Dah hampir sebulan kita berkawan tau.." Sya memuncungkan bibirnya.. aku tertawa kecil.

"Hm.. mana ada lah, merepek je." Aku menggaru kepala yang tidak gatal. Macam mana nak bagitahu?

"Weh! Majlis prom nanti korang datang tak?" Soal Zack sambil memandangku dan Sya silih berganti.

Oh.. aku hampir terlupa mengenainya. "Kau tu datang tak?" Soal Sya kembali. "Mesti lah! Aku nak tengok Ara pakai cantik cantik." Zack mengenyitkan matanya kepadaku. Aku hanya membalasnya dengan pandangan kosong.

"Ara tak datang." Kata Raf tanpa menoleh ke arah kami. "Sibuk lah kau. Macam lah kau tu suami dia.." kata Zack sambil menolak perlahan bahu Raf. Tersentak kami dibuatnya...

Raf berpaling untuk memandangku..

"Hm.. kan?" Aku mengiyakan kata kata Zack walaupun itu adalah kenyataan.

Sayang Sangat ✔Where stories live. Discover now